Ik heb gister carrot cake gemaakt naar het recept van AH allerhande.. Hij smaakt prima hoor maar de cake is niet echt luchtig en best aan de stevige kant zeg maar. Hoe hoort een carrot cake te zijn?
Ik heb een heeeeel lekker recept van een worteltaart al zeg ik het zelf. Bij mij blijft hij altijd heerlijk zacht en luchtig. En die topping mmmmmmm Mocht je het recept willen. pb me maar even
Ik gebruik altijd deze, is goed voor ronde bakvorm van 24cm 4 eieren 300gr (tarwe)bloem 250gr bruine basterdsuiker 185ml zonnebloemolie 400gr wortelen raspen walnoten naar smaak Rozijnen naar smaak 3 theelepels bakpoeder 2 theelepels kaneelpoeder 1/2 theelepel zout voor de glazuurlaag: 180gr roomboter 180gr roomkaas Paar vanille druppels of vers stokje 250gr poedersuiker Wat ook lekker is is 60 Gr. Witte chocolade toevoegen ipv 250 Gr. Poedersuiker 150 gram. Heb er meteen weer zin in
Oef maak me gek, heb geen bastardsuiker, bloem en rozijnen in huis. Heerlijk vooral die roomkaas hmmmm!
Nou vooruit..... Komt tie ( en vooral die topping..........) Worteltjestaart Voor taart: 250 gr bloem 225 gr kristalsuiker 1/2 a 1 tl zout (mespunt, ligt eraan welk mes je gebruikt) Zakje bakpoeder 2 tl gemalen kaneel 1 tl gemalen piment(koop je bij de AH in een potje. Bij de kruiden staat het) 2,5 dl zonnebloemolie 3 eieren, los geklopt 150 gr walnoten, grof gehakt (en evt. nog wat noten ter decoratie) 350 gr wortelen, fijn geraspt Voor topping: 60 gr witte chocolade 200 gr roomkaas mon chou 100 gr ongezouten zachte boter (niet gesmolten!) tl vanille extract (een zakje vanillesuiker kan ook) 250 gr poedersuiker 2 el crème fraiche De oven voorverwarmen op 175C. Een vorm (26 cm) invetten. (Bakpapier op de bodem werkt ook fijn en scheelt tijd) De bloem, de suiker, het zout, het bakpoeder, de kaneel en de piment mengen. De olie erdoor roeren en het mengsel luchtig kloppen. De eieren er een voor een door kloppen. De noten en de wortelen erdoor scheppen en het mengsel in de vorm mikken. 40 a 45 minuten bakken. Na 5-10 minuten de vorm verwijderen en vervolgens compleet laten afkoelen. De chocolade voorzichtig laten smelten in de magnetron of een pannetje. Dan een beetje laten afkoelen. Roomkaas en boter samen kloppen tot een glad mengsel ontstaat. De chocolade en vanille erdoor mengen. De suiker er in delen door mengen tot er een geheel ontstaat en je het zoet genoeg vindt. Dan de crème fraiche erdoor roeren. Eventueel in de koelkast wat laten harden. De topping over de taart smeren en daarna nog even in de koelkast laten opstijven.... Vies hè?! En natuurlijk wil ik weten hoe die gesmaakt heeft. Hier is het een groot succes!!!
Ik zal eerlijk toegeven dat ik geen keukenprinsesje ben, maar dat wortel lekker kan zijn in combinatie met roomkaas en chocola, had ik echt nooit zelf kunnen bedenken!
Hahahaha je proeft helemaal niets van die wortel. Het zit er wel in maar de taart is gewoon een zoete taart. Vooral met die kaneel en piment erin ( beetje pittige smaak geeft dat) proef je er niets van. kijk maar eens hoeveel suiker erin gaat. Dus die chocolade is er heeeeerlijk bij hahahahaha
Ik heb een paar verschillende recepten geprobeerd. Allemaal super lekker! Maar echt allemaal niet luchtig, maar zo hoort het ook niet te zijn, het hoort echt als een cake te zijn, niet als een taartbiscuit.
Dit wil ik al heeeeeeeeeeel lang maken. Bedankt voor de recepten! Hoor het graag als er nog meer succesrecepten zijn, de beste recepten zijn toch van mensen die het zelf al hebben gemaakt
Super, ik ga jullie recepten van de week, misschien zelfs morgen al gebruiken! Ik had nooit gedacht dat carrot cake zo lekker kon zijn, maar dat is dus wel het geval!
Aaaah jullie zijn super ik ga binnenkort 1 van jullie recepten proberen, vriendlief is erg te spreken over mijn huidige taart maar ik ben van mening dat hij beter kan! Ik hou zelf nietzo van noten, en de meeste recepten die ik kon vinden deden ze er ook noten in
Als je er geen walnoten in doet, mis je die dan erg? Ik hou wel van walnoten maar mijn moeder is er allergisch voor en om die taart nou in mijn eentje op te eten
Degene die ik heb gemaakt zitten ze niet in en ik mis ze niet hoor Eylem.. maar ik hou ook niet van noten haha.. MisXX, jaaa het klinkt zo saai, maar het is mierzoet en errug lekker Ik kwam op het idee doordat ik het een keer bij starbucks had gegeten..