Geen brood willen eten :(

Discussie in 'Voeding' gestart door bumpie, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

Misschien heeft iemand van jullie hier tips=

Mijn dochtertje is deze week 10 maanden. Maar ze weigert ´s middags brood te eten:( Wat ik ook probeer verschillende soorten brood, verschillende soorten beleg, stukjes, in de hand geven, zelf stukjes pakken. Ze wil het neit en slaat boos met haar handje. En als ik al wel een stukje in haar mond krijg spuugt ze het vrijwel meteen uit. Stukjes is geen probleem haar fruit (banaan eet ze in stukjes) en avond eten zitten ook wel stukjes in. Ze heeft wel honger want als ik haar een fles maak gaat deze in no-time leeg. Vanmorgen gelijk eens brood geprobeerd inplaats van een papfles maar nee ook niet.

Iemand de tip?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    UHm.. ik probeer nog wat opties, misschien zijn ze neiuw voor je?

- stuk kort met brood eraan om zelf af te sabbelen
    - stukje aan vork (super spannend)
    - tosti / toast
    - stukje in de wang stoppen
    - dubbele boterham met bijv. kaas ertussen 'geplet'
    - volkoren cracottes

of misschien een bordje papa (en allebei een lepel zodat je wat kunt helpen ;)) want granen zijn wel fijn maar dat hoeft niet persé door brood.

3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Mijn dochtertje wilde heel lang geen brood. Spuugde ervan. Cb zei toen tegen mij dat ik beter even kon wachten en het na een aantal weken gewoon weer moest proberen. Na 2 weekjes weer geprobeerd, nog niet... Weer gewacht en dit net zolang volgehouden tot ze wél wilde. Dit heeft wel een tijd geduurd. Nu is ze bijna 2 en eet ze gemiddeld 2 boterhammen tussen de middag, soms zelfs 3, soms wil ze helemaal niet...

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    bij mijn zoontje hebben we tijden tussen de middag pap gegeven en nu bij ons dochtertje ook!
    Ik kreeg wel commentaar van het CB maar dit eten ze tenminste.

Ondertussen eet de oudste wel brood maar dat ging echt pas toen hi jtoch wat meer tanden had.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ging brood altijd wel goed, maar hier wisselen we nog steeds regelmatig af met een bord pap. Vindt ze hier heel lekker! Snap niet dat het cb daar moeilijk over kan doen, want zijn ook gewoon goede granen.... alleen niet in de vorm van een boterham.
    Misschien moet je dat geven en de boterham even 'loslaten'. En dan als tussendoortje een korst met brood eraan geven. Dan staat er minder druk op en je kindje leert toch wat brood eten...

Hier ging volkoren cracottes er ook altijd goed in (en nog wel). Misschien ook het proberen waard??

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

volkoren cracottes eet ze wel. Als ik haar een korst geef dan sabbelt ze er wel aan. en hij gaat dan ook grotendeels op. Maar als ik dan stukjes brood probeer gaat ze de strijd aan. Pap vind ze heel lekker maar het moet dan wel uit de fles komen en niet van een bordje haha voor onze dame is de fles heilig. Als ze die ziet wordt ze helemaal blij.

Moet morgen naar cb dus ga het daar ook ff aankaarten. Maar als ze liever pap heeft krijgt ze dat van mij hoor tussen de middag.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als korsten goed gaan, probeer het dan een met een geroosterde boterham die je in repen snijdt!

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

dirksmama: dat ga ik ook ff proberen!

bedankt voor de tips allemaal

Deel Deze Pagina