Rapley methode

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Kaden, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben gewacht met het beginnen met vast voedsel tot 6 maanden want we wilden een combinatie van purees en de rapley methode doen. Sinds twee weken krijgt onze dochter vast voedsel.

Purees gaan redelijk (ze eet alleen wel weinig - 25 gram ongeveer twee keer per dag) maar zodra ze dingen zoals een broodkorst of een stuk kaas ofzoiets krijgt, dan geeft ze over. Ze sabbelt eraan en probeert kleine stukjes door te slikken maar zodra ze het doorgeslikt heeft, komt het er allemaal weer uit. Betekent dit dat ze er niet klaar voor is? Of dat we iets te snel gaan?

Ik had begrepen dat zolang babies iets zelf in hun mond stoppen en doorslikken het goed zou moeten gaan (beetje naief misschien ha ha ha!)

Bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kaden,

Als het geven van puree beter werkt dan het geven van stukken vaste voeding, dan zou ik het even alleen bij de puree houden. Probeer het met een maand of 2 gewoon weer, misschien dat je kindje er dan wel klaar voor is.

groet,
    Anne

3. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Dat ga ik doen - bedankt!

Deel Deze Pagina