Hoi, Noa was al een paar dagen ontzettend zeurderig en drammerig. Ik keek vanochtend in haar mondje en zag dat ze twee tanden kreeg en 1 kies. Dat ze een kies krijgt vind ik heel gek, omdat ze benenden de hoektand overslaat. Ze heeft dus beneden haar twee ondertanden, dan de tand ernaast, ze slaat de hoektand over en nu krijgt ze daar haar kies door. Herkenbaar?
Nee maar een vriendin van mij heeft een zoontje en die heeft ook bepaalde tanden overgeslagen. Zo heeft hij maar 1 voortand en naast dat lege stukje heeft hij wel 1 tand dus je het kan allemaal
Sophie heeft 4 boven en onder 4 tandjes en krijgt nu 4 kiezen tegelijk door ( arm kind ) maar hoektandjes....ook hier nog niet.....
hier had ze 2 onder en 4 boven en toen daarna kreeg ze 4 kiezen.. nu pas heeft ze onder ook 4 en komen de 2 hoektanden boven ook door
Dankt jullie wel voor de antwoorden. Ik dacht al dat het niet klopte, dat ze hoektandloos zou blijven....
Hahaha hier ook gekke volgorde hoor! 2 boventanden, 1 kies boven, 2 ondertanden, 1 kies boven, 2 snijtandjes boven ach ze komen in elk geval door Nu weer kies in aantocht onder en de snijtandjes.
Ow ja! heel veel last van gehad. Bij de tanden heeft ze nooit zo'n last gehad, maar de kiezen?.... Mijn buurvrouw raadde mij "Vibercol" aan. Dat is een homeopatische zetpil voor pijn, verkoudheid, doorkomende tanden, griep en koorts. Die smeermiddeltjes voor op de kaak, werkte bij Noa altijd maar een 10 minuutjes of zo. Vibercol was dus echt voor de doorkomende kies een verademing.
mijn zoon had 2 nder en 2 boven tanden.. en toen kwam de 1e kies door. hahaha. hij heeft nu 3 boventanden.1 kies boven. 4 onder tanden en 1 kies onder.
mijn zoontje kreeg 4 kiezen (!) tegelijk in 1,5 week tijd, en nu 3 weken later opeens de 4 hoektanden tegelijk door. ik denk dat ieder kindje zijn eigen volgorde heeft