Invulling kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ammie1984, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter wordt begin september 10 en wilt met haar feestje graag een escape room doen. Ik heb er in de buurt een gevonden die goede recensies heeft.
    De woensdag komt het beste uit voor het feestje. Mn dochter heeft continuerooster en is om 14.15 uit. De beschikbare tijden voor de escape room zijn 14.45 en 16.30. 14.45 wordt te krap, dusbdie van 16.30 moet het dan worden.
    Alleen wat doen we dan in de tijd van 14.15 tot 16.00? Nog een activiteit daarvoor is te kort en vind ik ook te duur worden, gezienbde escaperoom al aardig aan de prijs is.
    Daarvoor iedereen eerst mee naar huis en cadeautjes laten uitpakken lijkt me ook dat je daarna nog tijd overhoud die ingevuld moet worden.
    Ik kan ook iedereeb pas rond 15.30 laten komen, maar dan lijkt het me weer zo'n kort feestje..

Dus, ik kom er niet helemaal uit.. Hebben jullie tips hoe ik het het beste kan aapakken en invullen?

2. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.187
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Is de escaperoom lopend te bereiken? Dan misschien een speurtocht die kant op uitzetten.
    Eerst thuis uitgebreid cadeautjes en taartje eten, en dan lopend die kant op?

NiekeKris en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    14.15 school uit. Lopend met de groep naar huis.
    Wat drinken en cakeje versieren oid en opeten
    Cadeautjes dmv spelletje (dobbelen, ballon doorprikken, etc)
    Stoelendans of andere spelletjes. Just Dance op het tv-scherm
    Tijd is zo gevuld met een stel meiden

NiekeKris vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Als ze 14.15u uit is, dan moet je eerst naar huis, dan is het al snel 14.30u. Dan heb je nog 1,5 uur voor 16.00u, ik denk dat die tijd met wat eten (cakjes versieren inderdaad, desnoods ook bakken?) en cadeautjes ed snel gevuld is. Als de escape room niet aan te lopen is, kun je misschien ook een speurtocht van school naar huis doen? Of misschien iets in het thema van de escape room?

littlemunchkin vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Kun je naar huis lopen? Voor dat je de meiden bij elkaar hebt en thuis bent ben je zo al een eind verder.

Cadeautjes uitpakken door te verstoppen of met ballonnen.

Wat lekkers eten en drinken.

Een kleine activiteit kan ook zijn een maskertje, nagels lakken, haarkrijt ( geen dame van die leeftijd dus heb geen idee of dat nog kan)
    De kosten zijn bijna niks en voldoende tijdvulling.

Lopen naar de locatie kan ook. Met quizvragen bijvoorbeeld tussendoor.

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.812
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon cupcakes laten versieren en de pakjes uitpakken en erna doen ze maar eventjes wat.
    Op die leeftijd kunnen ze zelf wel al wat bedenken voor een uurtje.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Wat al eerder genoemd werd, eerst naar huis, daar cadeautjes uitpakken. Er werd al verstoppen van cadeautjes genoemd, zijn ook genoeg andere varianten op te bedenken, bijv. met een dobbelsteen, doorgeven op muziek etc.

Cakejes versieren doet het ook altijd goed. Als we snel willen de variant: plak cake met slagroom en strooiversiering.
    Als er meer tijd is: cupcakes (gewoon de kant-en-klare van de Aldi bijv) met fondant (4 kleuren in een doosje bij o.a. HEMA of supermarkt), wat klein gereedschap er voor is wel handig, maar misschien dat je dat van iemand kunt lenen als je dat niet hebt?
    Daarna een spel achter de hand houden: Twister, Party & Co junior, Hints, Kletspot, Zeg geen Ja, zeg geen Nee, en vul verder maar in.

Denk dat de tijd dan zo gevuld is!

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Je kunt het ook andersom doen. Kinderen ophalen van school met 2 auto's. En dan doorrijden naar de escaperoom. Je hebt een half uur. Dat moet toch te doen zijn. Geef iedereen een koek en een pakje drinken ofzo.

Na de activiteit ga je naar huis om cadeautjes uit te pakken etc. Maar wellicht kan dat ook wel bij de escaperoom zelf. Vaak hebben die wel een cafe of kantine. Je kunt dan thuis eten maken of halen.

Ik neem aan dat kinderen van die leeftijd wel zelfstandig van en naar jullie huis kunnen fietsen. En dat je niemand meer hoeft te halen of brengen. Tenzij jullie afgelegen wonen. Als ouder zou ik niet zitten te wachten op 2x halen en brengen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    In het geval van het feestje van TS is brengen en halen toch niet aan de orde? Eventueel brengen als het feestje later begint, maar dan kunnen zij ze wellicht thuisbrengen op weg naar huis? Als je kinderen uit school haalt met de auto, wordt het wel lastig om daarna zelfstandig naar huis te fietsen. ;) Op dagen dat ik niet werk zal het mij overigens echt een zorg zijn of ik mijn kinderen moet brengen en/of halen. Ik breng en haal ze ook van/haar sport als dat nodig is.

10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.669
    113
    Film kijken voor de escaperoom? Popcorn enz erbij. Lekker chillen lukt die meiden echt wel. Cadeautjes evt in de pauze en na de film naar de escape room.

Je kan ze ook om 1615 bij de Escape room laten komen en dan na afloop thuis pannenkoeken of patat oid eten en dan om 1930 klaar?

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina