Uitslag echo kan niet kloppen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hope28, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Help....

Gisteren is z.huis geweest.
    Vlgs. echo 5w4d zwanger. Hartje klopt.
    Precies 7d geleden was de echo 5w2d. Dus maar 2d groei in 7d tijd?

Vlgs. arts ben ik 26-2 zwanger geraakt. Maar dit kan écht niet kloppen:
    1. op 15-2 laatste maal gemeenschap
    2. op 28-2 al een positieve zwangerschapstest

Kortom, ze meten in het z.huis al 2 keer verkeerd of ik vermoed dat mijn vruchtje erg achter ligt in de groei. (Ook vanwege kleine groei tussen 2 echo's.)
    Toen ik ernaar vroeg, wist ze het ook niet, feliciteerde me met het kloppend hartje en stond ik weer buiten.

Ik ben vreselijk ongerust. Wie kan mij helpen (liefst geruststellen natuurlijk) of heeft ook zoiets meegemaakt?

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb nooit mijn geweten wanneer ik ovuleerde.. Maar een echo zo vroeg, ja dan kunnen ze er wel eens naast zitten. Het kindje maakt dan groei-spurten.
    Pas met 12 weken kunnen ze je vertellen wanneer je bent uitgerekend. Ik mocht nooit uitgaan van de eerste paar echo's (is mij verteld)

Ik kan me voorstellen dat je erg ongerust bent. Er is maar één ding dat je kunt doen: wachten.

Sterkte meid!

3. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Nou, normaal weet ik dat ook niet. Maar we 'liepen al een tijdje in het z.huis', stonden net voor vruchtbaarheidsbehandelingen (omdat het zo lang niet lukte). Dan dwingen ze je alles bij te houden.
    Vandaar ook die sjieke naam 'gemeenschap' :D Echt ziekenhuisgedoe...

Maar goed, nu het dan eindelijk wél zover is, vind ik dit dus erg eng...

4. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi,

Zelf heb ik nu 2 echo's gehad: een met 4+5 en een met 6+5. Bij deze twee echo's gaf de echoscopiste aan dat het schattingen geweest zijn omdat embryo's tussen 8 (of 9, weet het niet zeker) en 13 weken allemaal hetzelfde groeipatroon hebben. Daarvoor of daarna is het erg moeilijk in te schatten hoe ver je precies bent. Dat was bij het opmeten ook heel duidelijk vond ik, want ze heeft het de eerst keer 3 keer gemeten en er kwam 3 keer wat anders uit. Toen is ze maar van het gemiddelde uit gegaan. Ik zou me als ik jou was niet ongerust maken, dus. Succes ermee en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tje het opmeten blijft mensen werk, je kindje wordt tussen twee kruisjes gezet, zet de gyn het kruisje 1 mm verder dan is je kindje in enen een mm groter en een paar dagen ouder.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar probeer positief te blijven, het hartje klopt en dat is toch wel belangrijk. Daarbij groeien die kleintjes met stootjes.

Groetjes Anita

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb ook het idee dat mijn termijn niet klopt hoor. Ik ben om bepaalde redenen in het begin naar de het ziekenhuis geweest. Ze hebben daar met 7 weken een termijnecho gedaan. Bij het echobureau waar ik met 12 weken kwam hebben ze die termijn aangehouden. (ik zou naar aanleiding van mijn laatste menstruatie 8 aug. zijn uitgerekend en volgens de echo met 7 weken 16 augustus)

Nou hadden wij 3 weken geleden een pretecho en die mevrouw vertelde ons dat ze met 7 weken helemaal geen termijnecho kunnen doen en die schatte ook dat ik iets verder was. Ik wacht maar gewoon af.....vind het ook wel heel raar hoe het bij mij is verlopen allemaal.

7. zwado

zwado Lid

27 mrt 2007
    11
    0
    0
    Vanochtend eerste echo, ik dacht zelf bijna 7 weken zwanger te zijn maar volgens de echografiste is het pas 5 weken en 5 dagen. Maar een mooi kloppend hartje hoor! Dus of er is een groei-achterstand (kan, gaat vaak met groeispurten) of m'n eisprong was later dan gedacht. Kortom, het wordt een spannend weekje, maandag 2 april weer een echo. DUIMEN!

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Helemaal met Pluk eens: een meetfoutje bij zo'n vroege zwangerschap geeft echt een enorme afwijking in de duur. Vandaar ook dat ze zelf nonchalanter reageren. Voor zover mogelijk zou ik me als ik jou was geen zorgen maken. Bij je volgende echo heb je alle kans dat alles dik in orde is.
    Ik heb zelf ook zo'n vroege echo gehad bij de gyn. Toen ik later bij de vk kwam, legde ze die meteen aan de kant. Veel te vroeg om de duur van de zwangerschap nauwkeurig te kunnen bepalen. Dat deed ze a.d.h.v. de tweede echo.
    Eerste echo had ik met ruim 5 weken, tweede met ongeveer 12 weken.

Heel veel succes en probeer te genieten!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik kreeg mijn eerste echo met 7 weken ivm een eerdere miskraam, ze hebben de kleine toen wel opgemeten maar eigenlijk ging het er alleen maar om of er dit keer wel een hartje klopte (en dat deed het :) )

De termijn echo kreeg ik met 12 weken en toen lag Kylian ook precies op schema.

Bij de 20 weken echo lag hij ook precies op schema.

Rond de 30 weken kon de verloskundige het niet meer goed voelen en kreeg ik voor de zekerheid een groeiecho, daaruit bleek dat hij 3 weken voorliep in zijn groei.

Rond de 36 weken kreeg ik weer een groeiecho en toen zij de gyn alleen maar dat alles goed was.
    Daar was mijn vk het niet mee eens want die wilde toch echt meer info dus mocht ik met 37 weken weer naar het ziekenhuis voor een uitgebreide groeiecho. Daaruit bleek dat ik gewoon een groot kindje verwachtte en dat het voor de rest allemaal normaal leek te zijn.

Groetjes Anita

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb hetzelfde meegemaakt. Je maakt je enorm zorgen en krijgt niet eens afdoende antwoord. Gelukkig wisten de VK's hier op het forum mij wel gerust te stellen. Inderdaad: het is maar wie er meet. En wat ook al gezegd is: een mm of 2/3 is in jouw stadium al best wat dagen, want die kleine doet nu hard z'n best te groeien.

Ik hoop dat je na het lezen van al deze verhalen wat geruster bent. Ik zie dat het al enige tijd geleden was. Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina