harde buiken die soms lang aanhouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pandora, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb een aantal keer per week een enorm harde buik, die dan ook een beetje zeer doet
    soms trekt het snel weg...maar soms blijven ze ook lang aanhouden
    Ik maak me een beetje ongerust over de tijd die mn buik soms hard blijft, dat kan niet de bedoeling zijn, wel?
    Hoe vaak "mag"je harde buiken hebben, en hoe snel moeten deze wegtrekken

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoelang enzo durf ik niet zeker te zeggen maar ik zou even contact opnemen met je vk.

Ik heb vanaf 20 weken harde buiken en sinds vorige week zit ik thuis en mag niet meer gaan werken en rust houden.
    Ik heb veel harde buiken en vorige week ook buikpijn erbij.
    Bij mij beginnen ze al als ik de trap op en af ben gelopen en als ik te veel gedaan heb overdag dan heb ik s'avonds en s'nachts lange harde buiken die vaak meer dan een uur aanhouden.
    Ik heb dagelijks een of meerdere harde buiken.

Zou rustig aan doen en even je vk bellen meis, dan weet ze ervan en kan ze je antwoord geven op je vragen. ;)

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Bij mij helpt een warme kruik, of een warme douche... Misschien een tip?

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik had er ongeveer op 30 weken zo'n 10 per dag en vanaf dat moment wou de gynaecoloog me maandelijks inwendig controleren omdat de kans op ontsluiting natuurlijk groter is!

Een harde buiken kan soms wel minuten lang aanhouden bij mij en voor zover ik weet geen probleem

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het duurt echt wel langer dan een paar minuten :$ soms blijft 'ie gewoon een half uur knoerthard en gespannen aanvoelen, soms langer...ook als ik ga liggen
    dit trekt dan ook door naar mn rug
    van een warme douche of kruik word het niet minder
    Het is ook niet zo dat ik verschrikkelijk druk ben...zit in de ZW vanwege BI...dus doe sowieso al rustig aan

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dan zou ik toch even de vk bellen hoor.
    Ik doe ook heel rustig en als ik dan toch te veel gedaan heb duren ze hier soms langer dan een uur....

De vk kan je toch het beste antwoord geven denk ik.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    morgenochtend moet ik sowieso op controle bij de VK....dus ga het dan zeker even overleggen

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hee meis echt de vlk bellen en ik had een schriftje bijgehouden hoevaak,hoelang waardoor t kwam ingevuld zo krijg je inzicht of t regelmatig komt....ik heb ook al vroeg heel veel last van harde buiken wat niet normaal was,baarmoeder mond is al 4 keer gecontroleerd,en toen moest ik 50% minder gaan werken vorige week had ik er 30 op een dag terwijl ik in bed lag wat helemaal niet meer normaal was.

k moest per direct stoppen met werken en zoveel mogelijk me rust pakken stofzuigen mag ik niet meer en dingen die ik normaal op een dag zou doen moet ik nu in een week doen....

dus bellen meis

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hmm, dan zou ik het idd even overleggen met je VK. Ik herken het wel, hoor. Hier ook BI, dus doe ook heel rustig aan. Toch hele dag door harde buiken, ook als ik op de bank lig en houden lang aan. Ik heb het sinds 25 weken. Ik heb het toen nagevraagd bij m'n gyn en die gaf aan dat je bijv. door een drukke baby ook al harde buiken kan krijgen. Rust, warme kruik en warme douche, dat was eigenlijk het enige dat je eraan kan doen, zei hij. Maar moet wel zeggen dat ze bij mij geen pijn deden, al voelt het wel enorm onprettig, zeker als ze zo lang duren. Dus als je pijn hebt zou ik zeker toch even contact met VK opnemen. Liever het zekere voor het onzekere nemen, hoor.

10. Ik sluit me aan bij de rest; bel je vk! Heb vanaf 24wk harde buiken om de 2 minuten (hoeveel dat er op een dag zijn weet ik niet, maar veel ;)) Volgens mijn gyn mag je er een tiental hebben op een dag. Alleen herken ik et niet dat ze zo lang aanhouden, en hier helpt het wel om er een warme kruik op te leggen of een warme douche of bad te nemen..

Enige advies wat ik je kan geven is gewoon complete rust nemen. Ik merk zelf dat als ik beweeg ik harde buiken krijg, en ook al neem ik daarna rust dan blijven ze gewoon doorgaan en worden zelfs erger, alsof het dan pas los komt. Soms zijn ze inderdaad ook pijnlijk, het trekt dan helemaal door naar mijn rug. De laatste keer bleek hierdoor mijn baarmoederhals verkort te zijn, dus absoluut aan de bel trekken hoor! Het kan ook zijn dat je evt een infectie of blaasontsteking hebt, en dan kunnen ze heel makkelijk onderzoeken dus niet aarzelen. Succes!

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    een drukke baby is het sowieso ;) dat is op de echo's goed te zien en nu ook BEHOORLIJK goed te voelen
    Ik overleg het morgen even....want het is echt alles behalve prettig :)

12. wat je harde buiken ook kan verergeren: volle blaas of volle darmen. Ik heb vaak last van obstipatie en dan wordt het ook erger. En een kleine baarmoeder kan er ook voor zorgen. Ik ben vrij tenger en mijn bm zit zegmaar helemaal om de beeb heen geplakt. Dus zodra zij beweegt prikkelt dat de bm wanneer ik rondloop. Nu ze zwaarder wordt merk ik het ook dat mijn buik het niet zo goed kan handelen als ik rondloop of te lang rechtop zit.

13. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Als die harde buiken een half uur aanhouden MOET je echt bellen! Misschien een blaasontsteking?

Deel Deze Pagina