Hoeveel uur werken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik werk 32 uur, maar kan het vanwege m'n rug niet goed meer volhouden.
    Moet binnenkort nd bedrijfarts, voor minder uren.
    De hele dag is van 07.00-18.00, ik loop en sta de hele dag, alleen in de pauzes zit ik.
    Straks ga ik lekker 12 uur werken. :)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat is beter he? Ik werk 24,6 uur per week, 60%, alleen in de avonduren.

3. bengel

bengel Niet meer actief

als ik straks een kindje heb, ga ik 28 uur werken (ipv 32) en mijn vriend 32 (ipv 38) zijn we beide 1 hele dag thuis. EN oma mag 2,5 dag oppassen

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hi,

Ik werk nu 34 uur maar krijg steeds meer last van `m bekken dus de VK zei al dat ik naar de bedrijfsarts moet om minder te gaan werken maar ik vind dat een ontzettend moeilijk iets.... we hebben altijd pers. te kort etc..... moet nog ff over de drempel....
    straks als de kleine er is ga ik 24 uur werken (3 dagen).

x

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hi Mad,

M'n man zei ik ben in die 4 jaar tijd nog nooit ziek geweest.
    Luister naar je lichaam, als je niet minder gaat werken,
    zit je misschien straks wel helemaal in de ziektewet.
    En daar hebben jullie allebei niks aan.
    Zo denk ik erover, en ik denk aan mijn rug en onze baby!! ;)

6. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    jouw man heeft helemaal gelijk, denk nu aan jezelf en aan je kindje, als je kost wat kost door blijft werken heb je daar alleen jezelf en je kindje mee en je helpt er niemand mee, en voor je werkgever is het geen ramp wanneer je in de ZW gaat i.v.m. zwangerschap wordt dit volledig vergoed aan de werkgever en kost het hem niets om jou her te bezetten.

7. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik werk nu 4 dagen van 9.00 tot 16.00 uur op een dagbestedingscentrum voor meervoudig gehandicapten. Dus druk en zwaar en helaas geen pauzes. Maar tot nu toe goed vol te houden.

ik neem 4 weken voor de uitgerekende datum verlof. En 12 weken na + 4 en halve week vakantie.
    Dus lekker de hele zomer met mn kleintje bij huis.

Zodra ik weer aan het werk ga neem ik ouderschapsverlof en ga ik dus een jaar lang 1 dag minder werken. Mijn vriend heeft nog tig overuren en kan ook dan 2 dgn thuis zijn. Dan hoeft de kleine alleen de maandag naar opa en oma voor oppas. Zo regelen wij het!!

8. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    hoi Mieke, ik werk ook met verstandelijk gehandicapten als ab-er maar wij "moeten" 6 weken van te voren stoppen met werken.
    kan me ook voorstellen dat het lichamelijk zwaar wordt, maar zolang je je goed voelt!

9. bengel

bengel Niet meer actief

hihi leuk, er werken veel mensen met verstandelijk gehandicapten..ik ook, maar dan als logopedist

10. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik werk 90% en dus 36 uur. De ene week vijf dagen (40 uur) en de andere week vier dagen (32 uur). Maar ik ben nu voor 10% ziek gemeld, omdat ik 's ochtends niet uit m'n bed kan komen van de vermoeidheid. Dat extra uurtje 's ochtends heb ik gewoon nodig. Zodra ik me weer fitter voel (moet toch onderhand wel eens na 14 weken), ga ik weer volledig aan de slag.

Na de bevalling wil ik net zo lang blijven werken, maar mijn man vind dat ik minder moet gaan werken. Dat zien we dan wel. Ik wil dan drie dagen op kantoor en één, resp, twee dagen thuis werken. In mijn functie is dat mogelijk... alleen of mijn chef het daarmee eens is weet ik nog niet...

11. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Mensi,

Ik werk momenteel nog 40 uur per week, al valt dat niet altijd mee.
    Straks, na de bevalling, ga ik voorlopig 3 dagen per week werken.

12. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    normaal gesproken 32 uur maar door de aanhoudenden misselijkheid werk ik nu alleen in de middag en ongeveer 20 a 25 uur per week.

13. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik werk 16 uur in de week.
    2 dagen van 8 uur.
    Gina

14. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik werk 24 uur per week, verdeeld over 4 dagen (ivm bezetting op het werk). Ik voel me behoorlijk bevoorrecht dat ik parttime kan werken. Ik houd vrije tijd over om leuke dingen te doen, maar vaak benut ik de overige tijd met name voor achterstallige regeldingetjes en het huishouden. Straks na de bevalling wil ik hetzelfde aantal uren blijven werken.

Liefs,
    Lise

15. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik werk 3 aaneengesloten dagen, 22,5 uur en dit bevalt me nu prima

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik werk nu 32 uur en ga naar 28 uur, 3 en een halve dag blijf ik werken, mijn moeder en schoonmoeder passen op en mijn nicht is oppasouder voor de rest van de uurtjes. Mijn vriend en ik werken allebei in ploegen (hij iest meer dan mij) en dus kunnen we het goed combineren.

17. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik werk 28 en een half uur verdeeld over 3 dagen. ik vind dit heerlijk en hoop dit te blijven (mochten we een kindje krijgen)

Grappig ik heb ook altijd in de Z (verstandelijk gehandicapten )gewerkt, nu werk ik op een medisch kinderdagverblijf als verpleegkundige. Daar komen ook verstandelijk gehandicapten kinderen, en/of kinderen met een medische problematiek.

Gr. :)

18. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    He Neeltje, ik mocht van mijn leidinggevende kiezen of ik 4 of 6 weken voor wilde doen.
    Dus toch maar voor 4 weken voor gekozen.

Nu dus nog 9 en een halve week werken!!
    Ben nu aan het aftellen.
    En als het niet wil, dan is dat jammer en ga ik in de ziektewet. Maar tot nu toe gaat alles oke.
    Ik sta nu op de 'rustigere groepen'.

Succes verder met de hardwerkende mommies to be!!

19. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik hoop voor je dat je het vol kan houden dan heb je na de bevalling weer 2 weken meer thuis (naast alle vakantie dagen)
    heerlijk!!!

ik moest ook naar een andere groep toen ik zwanger was, zonder gedrags problemen.
    moet zeggen dat ik dat ook wel prettig vond zeker nadat ik met 13 weken in mijn buik geslagen werd,
    vond het ook wel weer heerlijk om na mijn verlof weer op m'n stekkie te zitten, had ze toch wel gemist

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    vergeet ik het haast, na de bevalling wil ik 20 uur gaan werken.

Deel Deze Pagina