Ik vraag mij af, omdat ik een filmpje heb gezien van een 1e bezoek aan een VK (welliswaar amerikaans) dat ze ook borstonderzoek deden.. is dit in Nederland ook zo?? En het is heel gek, ik ben erg bang dat er iets niet goed is maar totaal niet zenuwachtig. Daarbij ook nog steeds het gevoel dat het niet echt is, hopelijk doet de echo dit veranderen.. Wie had ook een onwerkelijk gevoel voor de tijd, beetje gereserveerd gevoel en kwam vol geloof bij de VK vandaan? Liefs, LB ps: de laatste vraag stel ik vooral omdat ik het gevoel heb erg blij, vrolijk enzo te MOETEN zijn. Maar ik zelf een soort muurtje heb gebouwd van stel dat het niet goed is ofzo...
Heeii heeii, Dat borstonderzoek word hier niet gedaan, bij de 1e afspraak vraagt de vk een aantal vragen over jou geschiedenis: of je al eerder zwanger bent geweest of er bepaalde ziektes in de familie voorkomen etc etc. sommige doen dan al meteen een echo, maar vaak moet je wachten met een echo tot je 12 weken zwangerbent ongeveer. Je hoeft je zeker niet meteen verplicht te voelen om heel blij te zijn hoor, het volgens mij je 1e kindje als ik het goed begrijp en het is allemaal zo nieuw en onbekend en vooral heel onwerkelijk, er zijn vrouwen die na de 1e echo een gat in de lucht springen, ma er zijn ook zeker vrouwen die het allemaal pas echt gaan geloven als ze het kindje voelen schoppen en als de buik groter is en natuurlijk word het allemaal pas heel erg werkelijk als de kleine geboren is, Maar zelfs dan nog zijn er vrouwen die het nog niet kunnen geloven. Maak je daar dus maar niet zo druk om, dat gevoel komt wel een keer. Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en ook ik heb dat gevoel, ik weet wat het is om zwanger te zijn, ma ik heb nu ook nog eenbeetje een ongeloof gevoel, ik heb de kleine de 30e voor het eerst gezien, ma dat gaat zo snel en mijn buik is nog niet gegroeid en ik voel het kindje nog niet dus dat zal bij mij ook pas echt gaan komen als ik dikker ga worden en er mensen bijv. voor me opgaan staan in de bus enzo en vragen hoever je al bent Komt goed meid! Geniet er maar lekker van Liefsss Adorable
Ik ben wel blij en vrolijk, maar ook moe en misselijk. Je hoeft niet perse heel blij te zijn, maar ik denk dat wanneer je de bevestiging hebt gekregen dat alles goed zit, je er meer in durft te geloven. Succes morgen!!
Bedankt voor de reacties! Geen borstonderzoek dus, dat dacht ik eigenlijk al want ik had er nog nooit iets van gehoord. Het is idd ons 1e kindje en het is ook nog eens super snel gegaan! Ik heb het gevoel dat ik juist omdat het "zo makkelijk" ging ik blij moet zijn. Maar zoals ik al in jullie reacties lees moet ik, ondanks dat ik al 2 jaar "klepperende eierstokken"had, gewoon heel erg wennen aan het idee.. Ik wacht morgen gewoon even af, wie weet kom ik huppelend en springen bij de VK vandaan. En ben ik daarna niet meer te houden met shoppen voor de kleine! Liefs, LB
Je kindje zien en je bedenken dat de kans groot is dat het goed gaat is super bijzonder. Ik was er helemaal vol van en voelde me heel bijzonder en heel bewust van het feit dat er iets prachtigs in me groeide. Dat is nooit meer helemaal weggegaan, dus houd je maar vast Veel plezier morgen!
@lievebeeb: succes vandaag! Hoop dat het allemaal wat werkelijker gaat worden en je volop kunt genieten van dat gevoel.
Ben ook erg benieuwd Beeb, ik vandaag ook mn eerste om 13.15. En heb precies hetzelfde als jij nog n beetje onwennig en vol ongeloof of het allemaal wel goed is. Missschien idd daarna als je de kleine gezien hebt, dat je gevoel in ene anders is. Ben blij dat er dus nog iemand is met dit gevoel.
Ik denk dat dat gevoel heel normaal is hoor... Ik had het ook heeeel sterk. Ik had mezelf er bijna van overtuigd dat het écht niet zo kon zijn en anders zou het wel foute boel zijn. Tja en dan zie je je kindje op de echo... ik heb gehuild hoor toen de VK zei dat alles goed was. Het werd daarna wel veel 'echter' voor mijn gevoel... Geniet van je echo vandaag!
Bedankt voor alle reacties! De echo was super, en ik zag direct het hartje "flikkeren"!!! Ik ben helaas wel minder ver dan ik dacht, namelijk 8 weken en 3 dagen. Heel bijzonder was het moment en ik kon het niet droog houden. Eenmaal thuis toch nog steeds het gevoel van jeetje.. is het echt. Maar ook vlinders zijn er ineens volop als ik kijk naar mijn 2 mooie echo foto's. De mooiste foto's die ik ooit heb gehad!!! @ Jilly,hoe was het bij jou?
Gefeliciteerd! Een week verschil is wel veel, kan goed dat ze het verkeerd gemeten hebben en je de volgende keer weer op schema loopt
Ow?! De VK vertelde mij juist dat deze meting altijd juist is en dus ook niet meer wordt aangepast. Daarbij is 8 weken en 3 dagen meer logisch dan 9 weken en 5 dagen. Ik heb blijkbaar een wat langere cyclus gehad. 28 dec. moet ik terug maar dan alleen voor het luisteren naar het hartje!
Klopt, bij mij is hij bij mijn vorige zwangerschap wel aangepast (wat niet mocht) en daar hebben we alleen maar nadelen aan ondervonden. (mijn zoontje is te vroeg geboren en door het verschuiven leek het eerst minder erg zodat ik langer in een minder deskundig ziekenhuis gelegen heb) Wat fijn dat je een positieve echo hebt gehad en ik ben blij dat je vlinders in je buik gekregen hebt!
Nou het hartje klopt heel raar om dat flikkerende lichtje te zien ....... Net zoals jij Beeb ben ik ook minder ver, ik wist namelijk mijn cyclus niet precies en dacht zelf al 8 weken te zijn, maar aan de meting te zien was het 6 en 5 dagen, dus ruim n week verschil. Over 3 weken dus nog een meting om t definitief vast te stellen. Maar inderdaad nu het hartje klopt is het allemaal een stuk echter. Nu maar de kraamzorg en de kinderopvang gaan regelen.