Hoi meiden! Weet pas net dat ik zwanger ben en wil al eerder dan met 12 weken een echo laten maken. Echter bij de verloskundige (die ik overigens nog moet bellen, maar dat kan pas maandag) krijg ik die echo pas met 11/12 weken (weet ik van anderen die geen medische indicatie hebben en bij die verloskundige zitten). Het liefst heb ik de echo net voor de kerst (ik zou dan 7 weken zijn), omdat we het met kerst graag aan de familie willen vertellen en we wel een beetje zekerheid willen hebben, voor zover dat gaat met 7 weken natuurlijk. Weten jullie of ik dan gewoon naar het ziekenhuis kan bellen en een afspraak kan maken? Of moet ik dan naar een speciaal echocentrum ofzo? Alvast bedankt!
je zal naar een echo bureau moeten want een ziekehuis gaat dat sowieso niet doen. kost rond de 30 euro
Dank jullie voor de info dames! 30 euro is prima te doen, als ik mezelf daarmee (hopelijk) gerust kan stellen Gewoon even googelen neem ik aan? Of weten jullie toevallig nog iets in omgeving Breda/Tilburg?
Idd een echo bureau. Denk er wel om dat 7 weken echt nog heel vroeg is voor een echo en ze soms nog geen hartactie kunnen zien!
Volgens mij moet bij 7 weken echt wel het hartje kloppen maar het zou wel kunnen zijn dat je iets korter zwanger bent en dat het dan nog niet klopt. Maar via een pretecho centrum kan het wel.
In Helmond kan je vanaf 7 weken terecht. www.kijknou.net Je hoort en ziet dan idd het hartje kloppen en krijgt wat foto's mee
Bedankt dames! Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt bij een centrum in Breda. De afspraak staat als ik bijna 7 weken ben. Ik gaf daar aan dat ik nog maar bijna 7 weken ben dan, en of ze dan met een uitwendige echo wel wat kunnen zien. Waarop ze antwoordde dat als je niet te dik bent dat dat zeker moet lukken. Nu ben ik normaal van postuur, dus ik hoop het! We zullen het wel zien. Eerst nog maar eens even geduld hebben haha! Ik heb trouwens mijn laatste ongesteldheid gehad op 1 november en ik weet ook wanneer mijn eisprong is geweest, dus ik moet wel goed zitten met mn berekening dan toch?
Hier ook een duidelijke uitwendige echo maar zonder kloppend hartje Verscheelt volgens mij echt per zwangerschap
tooske: wat leuk ik lees jou verhaal vanavond ik was ook het laaste ongesteld op 1 nov ook wij willen het vertellen met de kerst ! ik denk dat ik ook naar zo'n centrum ga ! dan kan je in iedre geval wat laten zien hé ! ik vind het reuze spannend ? jij al last van kwaaltjes ? Groetjes
Dank je Debby! Neesje, wat leuk, jullie dus ook! Ja, lijkt me zo mooi om dat met kerst te vertellen, iedereen is er dan we moeten op 1 dag naar mijn familie en naar schoonfamilie, dus dan hebben we iedereen gehad Maar ik wil ook wel iets gezien hebben van te voren ja. Heb nu een afspraak staan, maar ik heb eens zitten rekenen vanaf mijn eisprong, en dan ben ik nog maar 6 weken 2 dagen bij die echo. Dat echobureau is de laatste week voor kerst gesloten, dus ik ga denk ik maandag een ander bureau bellen, die wel in de laatste week kunnen, dan ben ik tenminste 7 weken en heb ik meer kans dat ik iets zie knipperen! Heb jij al ergens een afspraak gemaakt?