Hoi allemaal, vanmorgen me eerste echo gehad supper spannend natuurlijk. ik dacht dat ik rond 7 weken zou zijn maar met een hele lang onregelmatige cyclus weet je het maar nooit. op de (inwendige) echo was een lege vruchtzak te zien van 2,13cm.. en verder niets.. hele schok natuurlijk! volgende week moet ik terug om te kijken of het eventueel verandert is.... het kunnen 2 dingen zijn: 1. ik zit veel vroeger in de zwangerschap 2. het is niet goed gegaan/ontwikeld ik heb er zelf niet zo`n goede hoop in eigenlijk... of is er een rieele kans dat het toch nog wat kan worden...? mijn cyclus zit gemiddeld op 47 dagen namelijk.... dus miss ben ik maar 4 weken zwanger en dan zie je ook niet veel natuurlijk.... heeft iemand van jullie zo iets ook mee gemaakt? alvast bedankt.
Wat een enorme domper!!! Ik kan me voorstellen dat je in de rats zit. 2cm voor een vruchtzak is al best wel groot en volgens mij zou je dan echt al wel iets moeten kunnen zien. Bij mij is mijn eerste zwangerschap ook geeindigd, met een nagenoeg lege vruchtzak, helaas. Maar ik hoop voor jou dat je gewoon minder ver bent dan gedacht (en dat ik het mis heb voor wat betreft de grootte van de vruchtzak). En die verhalen zijn er ook genoeg!!!
Ik zou 7 1/2 week zijn volgens gyn.Bleek een vruchtzakje tehebben van 6mm en verder niks te zien.MK zei ze.Ik geloofde ht niet en maakte ene afspraak 3 weken later. 3 weken later beebje van 2 cm en 2cm groot.Bleek dus op de eerste echo niet 7 1/2 week te zijn maar 5w3d ver. 2 weken verschil!!!! Afwachten maar het komt goed hoor.Je was te vroeg.
Het vruchtzakje kan ook de duur van de zwangerschap aangeven en ik heb ergens gelezen (een gyn boek) dat er uiterlijk bij een doorsnede 1.8 cm iets te zien zou moeten zijn... Ik hoop heel erg dat ik het mis heb en dat je toch op je volgende echo een mooi kindje te zien krijgt!! (op mijn echo van afgelopen maandag was ook nog niets te zien, ik was 5+5 toen, dus hopelijk was je ook gewoon nog minder dan 6 weken...) Ik ga duimen voor je!