Inwendig onderzoek bij 20wkn echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Janneke21, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Sluit me aan bij de meeste hier!
    Over wie gaat het hier nu eigenlijk? Die inwendige onderzoeken zijn vreselijk! Ik heb talloze inwendige onderzoeken gehad (helaas), altijd door mannen, en uiteindelijk een hysteroschopie gehad (operatie via vagina), tsja, ik weet dat dat niet prettig is, maar zoals hier boven gezegd word, een inwendig onderzoek gaat makkelijker dan bij de bevalling straks.

En een vrouw heeft in haar leven nou eenmaal daar mee te maken, ook als je voor een uitstrijkje gaat, of mag dat ook niet van meneer?
    We (vrouwen) moeten dat nu eenmaal (helaas).

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja gezien mijn verleden ook begrijp ik het wel maar zolang je er zelf niet tegen op ziet snap ik nog niet dat hij dat wel zou doen.
    kijk ik heb nu zoveel echo's gehad inwendig en ja ook veel van mannen en door me verleden vond ik het ook niet altijd prettig maar ze doen het niet zomaar omdat ze het leuk vinden he
    dus ja

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou sorry, maar hier blijkt echt totaal niet uit dat hij het vervelend vindt voor jou hoor.. Je schrijft nu wel echt iets heel anders op.

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik wilde er niet te veel om heen vertellen en wist ik veel dat ik deze reacties kreeg. Ach ja ik had het achteraf kunnen verwachten.
    Het ging mij er even om dat ik hem kon geruststellen en maakte er in eerste instantie inderdaad iets luchtigers van. Voortaan houd ik het bij de hoofdvraag, ik heb mn lesje weer geleerd voor vandaag.
    En dat kinderachtig sloeg trouwens niet op het feit dat hij jaloers zou zijn, maar meer dat ik vind dat zo'n onderzoek niet veel voorstelt. Voor mij is dat heel logisch, want jaloers of waar jullie het ook allemaal over hebben vind ik belachelijk en kwam niet eens echt in mij op, hooguit dat hij het gewoon rot vindt.

Hoe dan ook, ik heb mn antwoord, verder mag dit wat mij betreft dicht.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Janneke, nogmaals: je kwam eerst met eenheel ander verhaal, waaruit het LEEK (door jouw woorden) dat hij alleen aan zichzelf dacht en zich jaloers en kinderlijk gedroeg.

6. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Belachelijk dat wij het over "jaloers zijn" hebben?
    Hoe dan ook, veel plezier bij de echo, zal vast mooi zijn met 20 weken!

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Anyway...Janneke, maak je niet te druk, je vriend weet heus wel dat het erbij hoort en dat je bij een mannelijke gyn terecht kan komen. Tuurlijk vind hij het rot voor jou en jij vind het zelf ook niet al te leuk (laten we eerlijk wezen), maar je weet waar je het voor doet!

Dat we zo reageerden wat jij niet leuk vond was omdat we een ander verhaal te horen kregen dan waar je later mee kwam, snap je?

No hard feelings en geniet lekker van je zwangerschap!

8. renate74

renate74 Lid

25 sep 2007
    11
    0
    0
    Jeetje wat Jaloers zeg! pfffff
    Wij hebben hier 3 vrouwlijkeverloskundigen en 1 mannelijke.so what! die man doet gewoon z`n werk.
    Aanstaande donderdag krijg ik ook een VT ( inwendig onderzoek) omdat ik een conisatie heb gehad( operatie aan de baarmoedermond) en ze willen weten of de baarmoedermond nog mooi gesloten en lang is.
    Ik krijg dan de mannelijke verloskundige. Heb ik geen enkel probleem mee, en mijn mannetje ook niet! Hij is allang blij dat ze het goed in de gaten houden!

Het is een ONDERZOEK! geen sexuele handelingen....Wordt een beetje moe van die kerels die denken dat alles wat daaronder gebeurd sexueel is.....please.

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Sluit ik me bij aan.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Toevallig vroeg de gyn die ik had hoe de zwangerschap verliep etc.
    Dus ik vertelde het van het bloedverlies ook het rozige op dat moment.
    Ze zei dat daarvoor echt een inwendig onderzoek nodig was, en dat niet de opzet was van de 20 weken screening dus ze heeft t ook niet gedaan!
    Ze zei wel, met een volle blaas kan ik de hele baarmoedermond zien en tja ik was wezen plassen dus moest van tevoren ook eerst een kan water leegzuipen haha niet dat t wat uithaalde hoor.

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    zeker de rest van de reacties niet gelezen :rolleyes: het ging niet om jaloezie TS had even een verkeerde woordkeuze gebruikt

groetjes nathalie

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @Janneke21 ga lekker genieten van jullie 20 weken echo, een inwendig onderzoek is niet standaard hoor maar dat heb je vast kunnen lezen in de reactie's.

Ik wil je wel meegeven voor de rest van de zwngerschap, dat ik persoonlijk erg prettige ervaringen met mannelijke gynaecologen heb, moet zelfs bekennen dat de vrouwelijke minder vriendelijk en meegaand waren bij diverse onderzoeken als de mannen.
    Maar ook dat moet je treffen natuurlijk. Ach en je moet maar zo denken als je kereltje straks ziet dat je druk bent met bevallen heeft hij niet eens tijd om iets eng of vervelend te vinden, dan gaat alles in een waas aan hem voorbij. (zo zei mijn man het tenminste ;) )

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mag hij wel zijn ogen dichthouden als je gaat bevallen is 100 keer onprettiger als je een inwendig onderzoek als niet leuk vind :p

Ik zou je aanraden om samen een cursus te volgen dan is ie wat beter voorbereid op wat komen gaat enzo..

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ja maar laat hem geen bevallingen op tv zien ofzo, dat werkt echt niet bij mannen "ter voorbereiding"
    Kan me trouwens wel voorstellen dat mannen het allemaal vervelend vinden om te zien dat hun vrouw/vriendin pijn heeft of iets onplezierigs moet ondergaan je staat er bij en kijkt ernaar dat is veel lastiger om te verwerken als het zelf ondergaan. (mijn mening hé)

Deel Deze Pagina