Vandaag het ik tweede echo gehad, er was een vruchtzakje te zien. Precies 6 weken en 2 dagen, goed gegroeid dus, maar geen hartje. De echografiste gaat ervan uit dat het mis is. Het vruchtje lag er mooi voor, ze had het hartje moeten zien. Volgende week maandag heb ik nog een echo voor de zekerheid, maar de echografiste gaat uit van een miskraam. Wie heeft soortgelijke ervaringen? Mag ik nog hopen?
ik heb vandaag een echo gehad met geschat 5,5 week en er was nog geen kloppend hartje. ze zij mijn dat dit tussen 5,6 weken en 6.4 weken gaat kloppen het lijkt mijn dus dat het nog alle kanten op kan en zou gewoon nog een exta echo afwachten. tegen mijn zij ze dat zolang ik geen buikpijn had of bloedverlies ik me geen zorgen hoefde te maken. stiekem doe je dat wel natuurlijk wel. hopelijk is alles goed meer kun je net verwachten succex
Ik vind dat eigenlijk wel een voorbarige conclusie, als ik eerlijk ben. Het kan ook zo zijn dat een hartje pas ergens aan het eind van de 6e week gaat kloppen. Wij hadden de eerste echo daarom pas met ruim 7 weken. Eerdere echo's deed de gyn niet, omdat je anders misschien te snel conclusies gaat trekken en onnodig in spanning zit. Als er met ruim 7 weken nog geen hartje is, weet je zeker dat het niet goed is. Maar alles daaronder kan nog alle kanten op. Ik hoop dat je volgende week wel een hartje ziet! Heel veel succes!
Dank je wel voor jullie lieve reactie. Ik heb me voorgenomen om er nog even van uit te gaan dat ik zwanger ben. Ik zou wel het liefs een echo willen aan het eind van deze week, de spanning wordt zo groot, maar misschien is dat onverstandig. Meningen?
vandaag kan het hartje nog niet kloppen en morgen in een keer wel, in deze periode gaat het echt nog om dagen. ik heb precies hetzelfde gehad en en nu bijna 15 weken zwanger. ik vind het wel een beetje een voorbarige conclusie het kan nog alle kanten op
Denk ook dat het nog alle kanten op kan hoor! Ik heb vandaag een eerste echo gehad en ik ben net 6 weken. Heb het hartje zien kloppen en dat was echt geluk! Volgens de gyneacologe was het een gokje of we dat nu al konden zien. Dus de conclusie lijkt mij ook wat voorbarig, aangezien wij bijna gelijk op gaan? Maar ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor, ik was toch ook erg blij het hartje te zien. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Ook ik vind het een wat voorbarige conclusie. Ik heb een echo gehad toen ik 6 weken zwanger was en toen was er nog geen kloppend hartje te zien. De gynaecoloog had me hier vantevoren voor gewaarschuwd maar hij wil de toch zo vroeg een echo i.v.m. een risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap door een operatie in het verleden. Hij gaf aan dat een hartje soms pas met 7 weken te zien is, vandaar dat ik nog een echo kreeg met 8 weken. En dat er toen een kloppend hartje te zien was, blijkt wel: hij ligt nu in mijn draagdoek op mijn borst te slapen...
hoi , bij mij met uitwendige echo bij 6w en 3 dgn een hartactie te zien en met 7w en 1 dag heel duidelijk. liefs Lissy
Ik had toevallig een echo met 6 wkn en 3 dgn en toen klopte het hartje. Ik denk dat het nog echt te vroeg kan zijn want tegen mij zei de echoscopiste ook van reken nog niet op hartactie. Ik duim voor je voor een volgende goede echo. gr vruchtje
hey hey ik heb ook een echo gehad bij 6 weken. was alleen een vruchtzakje met iets heel kleins er in te zien. de gene die de echo maakte leek ongerust, ze zei geen woord en vroeg alleen of ik nog naar de gyn moest voor een afspraak, geen hartje te horen helemaal niks. eindelijk bij de gyn die vroeg wat er aan de hand was, waarom we zo bleek waren. ik verhaal uitgelegd en die zei je kan nu ook nog niet veel zien hangt ook van de bevruchting af. ik moet volgende week maandag terug komen en ik hoop dat alles goed is ben door ongerust, terwijl de gyn zei dat dat niet hoefde, toen las ik jou verhaal van die miskraam misschien ik schrok ik zit in het zelfde schuitje ken je dit regaeer dan gr cynthia
Ja het is idd echt een kwestie van dagen. De moed dus nog niet opgeven. Ik had nu wel het geluk op 6 weken hartactie te zien.
en waarom duurt wachten altijd zo lang als je in spanning zit. Doe het maar net zoals bij mijn kinderen: Nog 5 nachtjes slapen Cynthia, succes, we zitten inderdaad in hetzelfde schuitje. Nog even geduld, hoe laat moet je maandag?
vriendin van mij is de eerste paar weken ziekenhuisin en uit gegaan omdat het babytje geen hartklopping had.. maar het is wel allemaal goed gekomen en ze heeft een gezonde zoon op de wereld gezet.
hey hey maandag om half vier, ik hoop dat mijn man mee kan anders vind ik het nog enger, ben erg onzeker gemaakt en vind het wachten vreselijk, ik hou me maar vast aan wat de gyn zei en dat het goed komt, maar ik vraag me ook af waarom ik al zoveel echo's heb gehad en andere niet, zou ze toch denken dat er iets net goed gaat. ik ben bekend met endometriose wachten wachten en nog een wachten we houden contact gr cynthia
Ik mag maandag om kwart voor 2. Ik zou het liefst vrijdag al gaan maar ik denk niet dat dat verstandig is. Wat denken jullie? Dan ben ik 6 w en 6 dagen. Dan zou je toch wel een hartje moeten horen?
Meid ik weet als geen ander dat wachten lang durt Maar toch zou ik wachten tot maandag want dat moet ie zeker weten kloppen
Ik heb mijn afspraak verzet naar morenochtend, ik hoop dat ik dan wel wat kan zien. Anders blijft de afspraak van maandag gewoon staan. Ik hou jullie op de hoogte
Line77, Heb je een inwendige echo gehad? Dat zien ze namelijk veel meer in dit vroege stadium. Maar ook ik vind het een voorbarige conclusie. Succes morgen, laat het nog even weten!
Suc6 morgen Line77 ik zal aan je denken! hier komen de zenuwen ook al flink, morgen kwart voor 5 de eerst echo. hoop dat alles goed is, maar weet totaal niet wat ik kan verwachten. bah! en als je dan gaat zoeken op internet, lees je allemaal nare dingen. mmmm op tijd naar bed, en duimen dat alles goed is, zal wel een lange dag worden morgen. xx