Inwendig onderzoek lukte niet!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eicelletje, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eicelletje

Eicelletje Nieuw lid

12 apr 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste leden hierbij wil mijn verhaal met jullie delen.
    Ik ben al ruim 1,5 jaar bezig met zwanger worden en tot heden is t nog niet gelukt helaaaaaaas.. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen en ben altijd stipt op tijd ongesteld. Ik heb verder nooit de pil geslikt en we houden en de vruchtbare dagen altijd goed in de gaten en buiten die dagen om wordt er regelmatig geklust..
    We zijn pas in t ziekenhuis geweest voor inwendig onderzoek, maar helaas lukte het de arts niet om de speculum in te brengen. ik was erg gespannen en t deed vreselijk pijn. De arts wilde niet verder gaan. Ik was erg teleurgesteld en had zo graag gehoopt dat ik meer zou weten na het onderzoek. Ik heb hiervoor ook een bloedonderzoek gedaan maar die was positief ook mn partner heeft een sperma onderzoek gedaan en alles was prima. Wat moet ik nu doen? Waarom duurt t zolang? Waarom deed het pijn?

2. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het pijn deed omdat je je niet goed ontspannen hebt.
    ik heb dat ook met inwendige onderzoeken. ik vind niks vervelender dan dat.
    misschien kun je een recept van de huisarts krijgen voor iets dat wat ontspant voor als je een nieuwe afspraak hebt.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toch zorgen idd dat je tijdens zo'n inwendig onderzoek ontspannen bent. Want als bloed en sperma-onderzoek niets opgeleverd heeft, zal daar toch naar gekeken moeten worden, om iets wijzer te worden.

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Omdat een speculum gruwelijke ondingen zijn. Welke gek heeft zoiets bedacht?!
    Ik had tijdens een uitstrijkje, 3 jr geleden, voor het eerst ook een speculum gehad. Mijn god! Wat deed dat zeer!
    Volgens mij ook tijdens het inleiden van ons zoontje. Thank god kreeg ik een keizersnede :D

Probeer anders eens een paar maandjes te tempen. Misschien heb je juist een vroeg of laat ei? Dat je steeds er om heen klust? Of ovutesten?
    En anders vragen aan de gyn of er niet iets is, om wat ontspannender te worden daar beneden?

5. raspberry

Het kan ook door je gericht te ontspannen op zo'n moment hoor :) Heb inmiddels meerdere ervaringen met die rotdingen, maar echt even concentreren op dat gebied en je spieren weer ontspannen, helpt echt!

6. Eicelletje

Eicelletje Nieuw lid

12 apr 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve mensen heel erg bedankt voor jullie tips en medeleven!!
    Ik spande mijn bekkenbodemspieren vertelde de arts, maar t wilde gewoon echt niet lukken joh. pfff ik zie r echt tegen op om nog een x te gaan.. Kan ik hier geen pijnstillers krijgen of onder narcose?

7. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Onder narcose gaan lijkt me wel erg ver gaan voor dit onderzoek. Dan moeten ze je namelijk intuberen en al (narcose legt ook de ademhaling stil). Dat lijkt me ook niet echt fijn.
    Heb ook uitstrijkjes en onderzoeken beneden gehad door veel en onregelmatig bloedverlies. Zelfs een vaginale echo. Probeer anders thuis al eens op je rug te gaan liggen met je handen onder je billen en je voeten zo ver mogelijk naar je toe en je benen naar buiten. Probeer dan een buikademhalen en kijk of je je bekkenbodemspieren kan spannen en ontspannen. Als je dat eenmaal doorhebt lukt het je mssn op de onderzoekstafel ook beter om je te concentreren op die spieren. Succes iig!

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Wat vervelend meid.
    Ik denk dat je er uiteindelijk wel iets voor kunt krijgen, maar de onderzoeken of behandelingen die erna komen, gaan ook met een speculum.
    Een tip is om diep in te ademen (alsof je onderwater gaat duiken) en dan tegen je hand uit te blazen (hard alsof je in een toeter blaast). Dan opent je bekkenbodem vanzelf. Of lachen, maar daar is de situatie niet naar :)

En ja ik vind het ook vreselijk, maar het went :)

9. raspberry

Ik heb in november een hysteroscopie gehad, (stukken vervelender dan zo'n speculum :(), en toen schreef de arts op twee momenten vooraf pijnstillers voor: die helpen om de pijn minder te voelen, waardoor je dus beter kunt ontspannen.
    Verder heb je natuurlijk ook allerlei natuurlijke middeltjes bij de drogist, die echt wel goed kunnen helpen, (client van mij heeft enorme angst voor spreken voor groepen en gebruikt dan een middeltje waar ze zich bijna stoned van voelt, waardoor presenteren dan wel goed gaat :D).

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

bij de 6e ICSI (ECD) ging ineens het bekijken van mijn baarmoederslijmvlies moeilijk omdat mijn baarmoeder ineens erg naar achter gekanteld zat. Bij de terugplaatsing heb ik enorme pijn gehad en ze hebben de baarmoeder mond tot 4x toe moeten pakken, omdat het gewoon niet ging.

Ik ben toen naar een osteopaat gegaan (voor mijn schouder), en heb gevraagd of hij ook iets aan de stand van mijn baarmoeder kon doen. Door wat drukken op de onderbuik ontstond er wat ruimte.

De BMS metingen en de tps erna waren weer appeltje eitje.

Oftewel, misschien even vragen of ze kunnen zien met inwendige echo of je BM ver gekanteld zit.

11. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben vaak ook erg gespannen voor zo'n rot speculum. De ene keer lukt het wel en de andere keer doet het erg zeer. Vorige week lukte het tijdens de iui eerst ook niet, en toen heeft de gyn een kleinere speculum gebruikt. Ik wist ook niet dat er verschillende formaten waren, dus mss kun je een volgende keer dit de gyn vragen.. En om je een beetje gerust te stellen: de inwendige echo's zijn gelukkig een stuk minder erg!

Succes!

12. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Een inwendig onderzoek deed bij mij ook altijd veel pijn. Het gespannen zijn heeft er wat mee te maken, maar mijn gyn vertelde dat er ook nog restjes maagdenvlies mee inscheuren als hij zo'n eendenbek openspert. Ik had bijvoorbeeld ook altijd bloedverlies na zo'n onderzoek. Na een aantal keren is het vlotter gegaan en is ook het bloedverlies gestopt. Nu blijft er alleen het ongemak om met je blote kont op de tafel van een vreemde man te liggen :)

Deel Deze Pagina