Hallo allemaal, Ik ben 2 jaar geleden bevallen met een geplande keizersnede omwille van stuitligging. Nu ben ik 7 maanden zwanger en ik mag deze keer zelf kiezen, natuurlijk bevallen of opnieuw geplande keizersnede. De gynaecoloog heeft me voor- en nadelen uitgelegd, en ik ken de mogelijkheden en de risico's, maar ik vind het een hele moeilijke keuze. Ik zou dus graag wat ervaringen horen van vrouwen die dezelfde situatie hadden, wat hebben jullie gekozen voor de 2de bevalling en waarom? Dankje!
Mag ik vragen waarom je überhaupt twijfelt? Of ligt deze weer in stuit? Mijn eerste was een spoed ks, maar we gaan nu voor een vaginale bevalling. Sowieso gezien het herstel. Er is natuurlijk weer een kans dat dit alsnog uitdraait op een ks, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik mocht ook kiezen en heb uiteindelijk toch voor vaginaal gekozen omdat ik dat ook een keer mee wilde maken Is ook zo gegaan, maar wel met vaccuum en een knip die niet fijn herstelde, dus bij een evt derde zou ik denk ik toch weer voor een keizersnee gaan.
Ik had bij de eerste een geplande keizersnede vanwege voorliggende placenta. Nu mag ik ook kiezen en ik kies voor een vaginale bevalling. Dit is ook de voorkeur van de gynaecoloog. Na de keizersnede (inmiddels alweer 4,5 jaar geleden) had ik enorm het gevoel iets gemist te hebben en ik ben nu zo blij dat ik 'groen licht' heb voor een vaginale bevalling. Dat neemt niet weg dat ik het ook heel erg spannend vind!
Ik ben nog maar net zwanger van de 2e maar ik wil proberen gewoon te bevallen. Mijn eerste hebben ze na een inleiding bij 42 wkn uiteindelijk met ks gehaald omdat ze het niet meer leuk vond. Ik heb weeën gehad tot 9.5 cm maar toen stopte het. Ik zou ook graag het laatste stukje van de bevalling ervaren maar ik heb zo'n gevoel dat deze ook niet zelf komt dus bereid me maar voor op ks.