Hallo, Vanmiddag begonnen de menstruatiepijnen en nu bruinverlies. Wel jammer natuurlijk! Ik vraag me het volgende af. Ik heb al een paar keer gelezen dat bruin bloed oud bloed is. Bij sommige mensen is dit inderdaad het begin van de menstruatie. Ik begin meestal met rood bloed dus dit is nieuw voor mij. Is dit alweer dag 1 van mijn cyclus of moet ik pas beginnen met tellen als het rood is?
@ esther78 Dus als ik het goed begrijp gewoon beginnen bij rood. Oke bedankt Hi Lautje, tja is een beetje lastig voor mij. Ik begin altijd gewoon direct met rood en dan super veel en heb op dag 6 en 7 nog wat bruin dus wel raar dat het nu zo gaat. Ik zal mijn banner weer aanpassen. Had het reeds ingesteld op dag 1
Ben je misschien net gestopt met de pil? misschien dat het daarom nu afwijkt van hoe het normaal gaat? Ik heb de laatste twee keren zelfs gehad dat ik de hele dag spotting heb en echt in de avond pas rood, dan tel ik de volgende dag pas als 1e dag.
Nee ik ben alweer 7 maanden van de pil af. Ik ben destijds gestopt omdat de pil mijn menstruatie tegenhield. Ik bloedde op het laatst bijna niet meer. En toen ik was gestopt kwam het direct goed door.
Ik tel ook altijd vanaf de eerste dag dat ik echt rood bloedverlies heb... Daarvoor heb ik altijd ongeveer 2 dagen oud bloed.. En volgens mij klopt het wel een beetje.. ik krijg namelijk altijd pijn links in mn onderbuik rond mn eisprong..
Ik heb het laatst opgezocht op internet, en op verschillende sites zag ik dat je pas moet tellen vanaf de dag dat je helder rood bloedverlies hebt.
Ik tel wel altijd vanaf bruin bloedverlies. Vaak komt er bij m'n menstruatie geen rood bloedverlies en het bruine verlies komt altijd precies 14 dagen na m'n eisprong.