Ben nu bijna 37 weken zwanger en mijn vriend staat er op dat ik thuis blijf. Mag van hem niet eens boodschappen doen. Nou vind hij het goed dat ik weg ga als hij mee gaat, maar alleen zeker niet. Hij is heel bang dat ik alleen op pad ben en dat dan mijn vliezen breken ofzo. Niet dat het uitmaakt of hij mee is, hij heeft geen rijbewijs. Hoe doen jullie dit op het einde? Voor mijn gevoel zit ik namelijk nog niet op het einde, en verveel me rot als ik steeds thuis blijf.
Ik ga echt nog overal heen, zou echt gek worden als ik doorloop tot 42 weken en al die tijd thuis opgesloten moest zitten. Als de bevalling begint heb je nog alle tijd om naar huis te gaan. Het is lief dat hij zo bezorgt is maar niet nodig
Inderdaad erg lief dat hij zo bezorgt is, maar het kan gerust nog tot 42 weken duren. Je kan slechts al die tijd binnen gaan zitten.
Ik was zelfs de dag van de bevalling nog op pad. Ben netjes op tijd bevallen, maar had er niet aan moeten denken om vanaf de 37e week tot aan de dag thuis te moeten zitten. Veel te veel tijd om na te denken en te gaan zitten wachten op de bevalling.
Nou ik heb tot 42 weken doorgelopen en de supermarkt (10 min lopen) was juist mn favoriete uitje. Ik kon niet zo lang meer lopen op een gegeven moment, dus dit was een prima afstand (reed nog geen auto). Ik had er niet aan moeten denken om binnen te zitten. Pff dan duurt het helemaal lang. Zelfs toen ik ingeleid werd (gel) ben ik lekker naar buiten gegaan om te wandelen (weeen opvangen). Ik zou niet alleen naar de andere kant van het land gaan, maar zolang je niet langer dan 2 uur reizen van huis/ziekenhuis zit zal het toch wel meevallen denk ik? Maar goed jou hoef ik niet te overtuigen hihi.. Gewoon lekker gaan en een mobieltje mee voor de geruststelling van je vriend.
Wat wil hij doen dan als je vliezen breken en hij staat er naast? Ik zou echt weigeren om thuis te blijven zitten, je wordt helemaal gek. Ik ga ook nog gewoon om de boodschappen enzo hoor. Slechts 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen.
Misschien even met de vk overleggen, dan kan die uitleggen aan je vriend dat het best kan om even weg te gaan
ik ben pas 29 weken en mijn vriend is nu ook al bang als ik alleen weg ga met de auto.. Of hij gaat mee.. of hij belt me 40 keer in een uur tijd. Ik probeer gewoon nog zo veel mogelijk zelf te doen. Als ik straks ook rond de 37/38 weken ben ga ik denk niet meer heeel ver bij de deur weg, maar bij mij zit de boodschappenwinkel 5 minuten van me vandaan dus als er iets is ben ik zo thuis of is me vriend bij me.
bij mij duurde het ook tot 42 weken en ik liep elke dag even mijn rondje hoor, niet te ver op het laatst, maar dat was meer conditioneel. wel had ik met mijn man afgesproken dat als ik ( vanaf 37 weken) belde wel altijd op zou nemen voor het geval dat, maar dat is dus niet nodig geweest, want werd uiteindelijk ingeleid.
Sjonge, vind dat wel heel overdreven hoor! Gelukkig heb je dat altijd nog zelf te bepalen lijkt me... Vorige keer ook tot 42 weken doorgelopen en ben altijd gewoon dingen blijven doen hoor. De kans dat je bevalling begint met het breken van de vliezen is sowieso maar 10% en als je weeen krijgt ben je echt nog wel op tijd. Misschien in een heel uitzonderlijk geval niet.
We hebben maandag weer een afspr bij de vlk en vraag of ze het hem even uit wil leggen. Dit is sinds mijn verlof (sinds maandag) mijn eerste dag alleen thuis, en hij heeft denk ik tot nu toe nog elk uur gebeld. Vind het echt heel lief, maar ik moet toch nog wel even de deur uit kunnen?! De AH zit 5 min met de auto hier vandaan. Mijn familie en vriendinnen wonen allemaal 1.5 rijden hier vandaan. Dan zou ik daar de komende tijd helemaal niet heen kunnen. Al kunnen ze wel hier komen natuurlijk. Maar ben blij om te lezen dat ik dus niet gek ben maar hij gewoon een beetje overbezorgd.
Ik ga ook nog gewoon op pad, en blijf dat ook doen, niet meer al te ver weg maar binnen blijven echt niet. Zorg wel dat ik mijn mobieltje bij me heb, dat is altijd wel iemand kan bellen, vind ik zelf wel zo veilig idee.
Ik ben morgen 38 weken zwanger maar ga nog gewoon weg hoor. Niet al te ver maar ga toch echt niet thuis zitten wachten tot de bevalling begint. Het is nu wel zo dat mijn vriend geen biertje meer drinkt voor het geval dat we onverwachts naar het ziekenhuis moeten.
Ik heb ook nog lekker van alles gedaan hoor..sterker nog, ben met weeën en gebroken vliezen achter het stuur gaan zitten toen het eenmaal begon, vriendlief heeft ook geen rijbewijs. Leuk is anders maar zelfs dat ging nog prima
Hihi vent verzint het hier niet eens, wel prettig voor mij, ik zou er denk ik een beetje knetter van worden. Net na de vlos nog ff een uurtje de stad ingehobbeld. Iemand anders zei wel tegen me dat ik maar niet meer moest fietsen of autorijden nu, moest m'n ventje maar als chauffeur gebruiken. Jah lekker, die werkt tot de beeb er is dan zit ik dus 5 dagen per week overdag klem hier, zelfs de supermarkt is eigenlijk net te ver om naar te lopen. En ik kan prima fietsen en autorijden dus dat doe ik ook gewoon lekker. Mobieltje mee...komt best goed, ook al beginnen de weeen of breken de vliezen, kind komt er dan nog niet meteen uitvallen.
Ik ben vorige week ook nog alleen op pad geweest.. Nu was dat een ritje van 6 km heen en terug.. maar even t gevoel van "eruit" zijn was wel prettig..
ach ze bedoelen het goed he die mannen, maar anders kan je toch ook met een kennis iets leuks doen, dan ben je niet alleen, of nog ff gezellig met wat vrienden afspreken?
Ja precies. Morgen komt er een vriendin langs. Zal me ook echt niet vervelen. Maar vroeg me gewoon af hoe jullie dat doen. Mijn vriend is zo bezorgd. En nu komt nog het stomst. We hebben een nieuwe auto gekocht die we volgende week op kunnen halen. Dat is zeker een uur rijden. En dan mag het wel. Dus ik snap het niet meer. Maar goed, hij heeft ook gewoon zijn zenuwen voor de bevalling. Vind het wel lief.
Hihihi, het is eigenlijk wel schattig. Toch? Nou ja, een kindje komt er iig niet zo uitvallen, dus ik heb me nooit druk gemaakt. Ik ben ook hoogzwanger nog de deur uit gegaan, ook gerust ver (3 uur) gereisd. Boeit me niet. Als het kind komt, komt het. Als ik hierdoor bv. belangrijke mensen lang niet kan zien, vind ik dat ook niet leuk.