Nou ik lees jullie reacties nu pas! Ben niet meer thuis geweest na by de vk te zyn geweest. Ze had idd ff met 2 vingers gevoeld en de baarmoeder mond was 1/3 verweekt... Kan nog wel ff een paar dagen duren voordat de bevalling opgang komt. Het bleek wel dat ik een hoge bloeddruk had van 100! En moest meteen door naar het ziekenhuis, omdat ik ook nog andere klachten heb die op een zwangerschapsvergiftiging kunnen wijzen.. Helemaal in paniek naar het ziekenhuis, daar bloedgeprikt, hartfilmpje, urine getest enz bleek allemaal goed te zyn en de bloeddruk was weer gedaald. Ik moest toch een nachtje blijven voor de zekerheid en ze hadden het al over eventueel inleiden! Nou dat was echt ff schrikken allemaal zo onverwachts Ik zou vannacht ook nog moeten blijven, maar omdat mn bloeddruk nog steeds goed is, mocht ik toch weg. Nu moet ik zaterdag en maandag weer voor controle naar het ziekenhuis en willen ze dat ik daar ook ga bevallen voor de zekerheid.. Ik voel me echt beroerd, was zo vermoeiend allemaal. Ook de onzekerheid, gaan ze me nou wel of niet inleiden enz. MAar goed, ik ben weer thuis.. ff proberen uit te rusten en alsnog maar die vluchttas klaarleggen, wat ik nog niet had gedaan
Wow, dat zal zeker schrikken zijn geweest! Gelukkig dus geen zwangerschapsvergiftiging. Maar waarom willen ze dan dat je nu in het ziekenhuis gaat bevallen?
Omdat ik ondanks dat de bloedd. weer goed is, toch alle klachten heb die by een zwang.verg zouden passen, twijfelen ze dat het er misschien aan zit te komen. Ze willen me daarom tijdens en na de bevalling in de gaten houden voor het geval mn bloeddr. weer stijgt. Ik moet nu ook om de dag naar het ziekenhuis voor controle.. Hoop dat de baby niet lang meer op zich laat wachten.Vandaag zit er denk ik sowieso niet in helaas
Hodje: wat goed dat je terug naar huis mocht én dat je toch goed opgevolgd wordt. Ik weet niet beter als iedere keer een inwendig onderzoek te krijgen. Dat is dus niet zo in Nederland? Groetjes !
Ik ben wel niet de schrijfster van bovenstaant stukje maar reageer toch even Ik woon ook in Duitsland en vanaf de allereerste controlle hoort dat inwendige onderzoek er gewoon bij. (ik vond het eerst erg vervelend maar je went eraan) je wordt hier zo wie zo veel strenger gecontroleerd dan in Nl, behalve dat er elke keer gekeken wordt of je bmm nog gesloten is krijg je ook het ene naar het andere bloedonderzoek, oa rond de 20ste week een bloedsuiker belastings test (dit gebeurd standaard) De bescherming van moeder en ongeboren kind is hier heel erg belangrijk en mijn ervaring is dat ze absoluut geen risico willen lopen en je liever 10 keer extra onderzoeken dan dat er ook maar de kans bestaat dat ze 1 keer te laat reageren. Toch ben ik ondanks dat ik het soms allemaal een beetje overdreven vind, liever hier zwanger dan in NL.
Nou ik hem geen enkel probleem met de onderzoeken die ze hier doen en als ik iets extra wil laten controleren dan kan ik daar altijd om vragen. Zolang mijn vk geen aanleiding heeft om zorgen te maken om mij of de kleine dan zit het goed. Dottie: bij mijn vk en vele andere gyns en vks doen ze dat idd pas na de 40 weken zwangerschap om evt te strippen mocht er iets ontsluiting zijn. Jeetje hodje wat een toestanden allemaal. Ben blij dat het goed is afgelopen voor jullie. En nu op naar de bevalling gezond en wel.
Dan heb jij het gelukkig goed getroffen met jou vk. In mijn fam en vriendenkring helaas veel andere verhalen gehoord. In de fam oa wel een goede vk maar een arts die onderzoek niet nodig vond waardoor er te laat werd ingegrepen en kindje overleden is in de buik. En zeer recent nog bij een goede vriendin een vk die totaal niet luisterde en klachten niet serieus nam waardoor er tijdens en na de zwangerschap de nodige ernstige problemen waren en zijn. En met die 2 dingen houd het niet op. Als je een goede vk hebt dan is dat fijn maar toch blijf ik erbij dat de zorg hier vele malen beter is dan in NL. Maar goed voor iedereen is het natuurlijk anders waar je je prettiger bij voelt
Ik heb nu 2 keer zo'n inwendig onderzoek gehad. Ik ben ook blij dat dit pas op het eind gebeurd. Het is niet echt een fijn gevoel namelijk.. De 1ste keer heb ik nergens last van gehad. Maar ik heb het gisteren ook gehad en verlies sindsdien wel slijm en bloed slierten en ook van die bruine klonters (bah). Hebben jullie dat ook gehad? Ze hadden wel gezegd dat ik wat bloed kon verliezen, maar omdat ik dat de 1ste keer niet had d8 ik dat het dit keer ook wel niet zou gebeuren.. Heb vandaag wel krampen de hele dag door..hmm