14 maart om 22u20 is Elena geboren. Ze is geboren met 36.3 zwangerschapsweken en woog 2495 gram en was 46 cm groot In de nacht van 13 op 14 maart verloor ik vruchtwater. Om 2 uur s'nacht wou ik naar wc gaan en toen ik opstond liep er gewoon wat uit.Ik was nog niet in paniek want ik sliep nog half maar toen ik een half uurtje later in bed lag voelde ik weer wat lopen.ik had een plastic pot gereed gezet dat moest het nog gebeuren ik het kon opvangen,en ja hoor...toen ik opstond liep het er gewoon uit Ik zei tegen mijn man dat ik dacht dat mijn water was gebroken maar dat ik ging wachten tot s'morgens om naar de GYN te bellen.We hebben beide geen oog meer toegedaan!Maar ik voelde me nog vrij rustig.Ik had wel harde buiken maar niet echt pijnlijk. Om 7 uur is mijn man dan gaan werken op aandringen van mij(dacht toch dat het niets was) en om 8 uur heb ik naar de GYN gebeld. Ze heeft mij naar het ziekenhuis gestuurd voor een test te laten doen of het vruchtwater was of gewoon urine of zo... Omdat mijn man werken was heeft mijn vader me naar het ziekenhuis gebracht,en ja hoor...het was vruchtwater.Toen begon ik een beetje te panikeren want ze gingen mij inleiden en daar had ik me echt niet op voorbereid! Om 12 uur s'middags hebben ze me aan een infuus met weeenopwekkers gelegd. Ondertussen was mijn man gearriveerd(gelukkig) Om 12 u 15 kreeg ik enorm veel last van mijn bekkeninstabiliteit! Ik wist niet meer hoe ik moest liggen en na 4 uur daar te liggen viel ik bijna flauw van de pijn!Niet van de weeen want door mijn BI pijn voelde ik die niet!Ik kon niet blijven liggen! Om half 6 heb ik een epidurale gekregen(de GYN had het al vroeger gezegd dat ze die mij moesten geven maar het was superdruk dus moest ik wachten ) De epidurale zetten deed geen pijn,het was gewoon zoals een verdoving bij de tandarts(een venijnige prik) en het plaatsen van het buisje deed ook geen pijn(gewoon vervelend gevoel) Na 10 min.was ik pijnvrij! Ik had al een paar weken 2 cm ontsluiting dus die waren er al. Om half 9 s'avonds had ik 6 cm opening,toen kwam de GYN even voelen hoeveel opening ik had en broken mijn vliezen ineens!(ik had dus eerst gewoon een scheur in mijn vliezen.) Ondertussen hadden ze mij antibiotica gegeven omdat mijn vliezen al langer dan 18 uur gebroken waren Ze hadden ook iets op Elena haar hoofdje vastgemaakt voor haar hartslag te blijven volgen omdat die via een monitor langs de buitenkant van mijn buik niet meer te vinden was. Om 5 voor 10 zei ik tegen mijn man dat ik ze voelde zakken.Iedere keer als ik dat voelde viel de hartslag even weg. We waren er nog mee aan het lachen(en ja dat kon ik nog omdat ik geen enkele wee heb gevoeld!) Ik zei dat tegen de vroedvrouwen maar die zeiden dat dat normaal was en zeiden dat ze straks nog eens zouden terugkomen. Om 10 uur kreeg ik ineens enorme persdrang(ik dacht dat je dat met een epidurale niet meer voelde Ik zei tegen Lukasz(mijn man) dat hij onmiddelijk een vroedvrouw moest roepen want dat ons meisje eruit wou. En ja hoor,ineens volledige ontsluiting en ze zagen haar hoofje zitten. Dus op een uur en half van 6 cm ontsluiting naar 10 cm Toen ze mij van de arbeidskamer naar de verloskamer reden zei ik dat ik ze niet tegen kon houden en vraag me niet hoe ik in de verlosstoel ben geraakt met mijn half slapende benen Ik mocht meteen meepersen en na 5 keer persen om 22u20 is onze lieve Elena geboren. De laaste keer persen deed wel pijn maar het was draagelijk.(Heb wel even gevloekt ) Ik was gewoon kapot van dat persen,ik heb echt alles gegeven! De GYN heeft een knip gezet(voelde ik niets van maar het geluid is niet aangenaam ) Maar het gevoel dat je hebt als ze je kindje op je leggen is onbeschrijfbaar. Mijn man heeft mij heel goed gesteund en de navelstreng doorgeknipt(hij heeft altijd gezegd dat hij dat niet zou doen ) Dus ik heb een lange bevalling gehad maar niet echt een zware dankzij mijn epidurale! Foto's in album!
*zucht* Ik ook, bambino... Taschke, geniet maar lekker van je kleine meid! Het is je van harte gegund! En het is echt een scheetje! (en moeders ziet er ook zo super trots en gelukkig uit, super)
Mooi verhaal, zwaar maar goed te doen als ik het zo hoor. Geniet van jullie meisje! Alsnog gefeliciteerd!
wat een mooi verhaal! geniet maar lekker van de kliene en hopleijk ben ik ook snel aan de beurt.... cilia
dank jullie allemaal! Hoop dat iedereen zo een bevalling heeft(of toch ongeveer ) Ben zo trots op haar!
Heeey toch bevallen he... zoiets dachten we al op het forum. Echt top! Een hele mooie meid! Gefeliciteerd en geniet ervan!
Gefeliciteerd...en wat een moppie zeg. Maar zie ik het nou goed op de tweede foto lijkt het net of ze een oorknopje in heeft of ben ik gek? haha
Taschke wat een mooi bevallingsverhaal.. Alleen dat van die bi staat me wat minder aan, hoop niet dat ik ook zo'n pijn ga krijgen En wat is het toch een snoepje, jullie meisje!