met 36weken dachten ze bij mij dat alyssa te kleine zou zijn. bij de echo in het ziekenhuis kwam eruit dat ze toen ongeveer 2500gram woog. uiteindelijk woog ze bij de geboorte 2920 en was ze 47cm. dus wel klein maar niet mega licht voor haar lengte. liefs doris
Ik ben ook wel benieuwd, ben gister bij de VK geweest en zij zei dat mijn meisje bij de kleintjes hoorde...maar ze heeft niks over geschat gewicht ofzo gezegt. Komende week krijg ik een echo ivm stuiligging, ben benieuwd of ze t dan wel kan zeggen
ik heb woensdagavond een groeiecho gehad en daar was ze nu al 3259 gram dus ik krijg een lekker zwaar kindje..ong 7.5 a 8 pond
Claudia zoo toe maar. Dat wordt een flinke baby. Die van ons was met 34.5 week precies 2000 gram en over 2 weken weer een echo
Ik ben benieuwd naar je echo. Laat weten hoe zwaar je kindje is. Je moet het gewoon vragen en dan zeggen ze het. Dat heb ik ook gedaan.
Mijn zoontjes waren 3305 een 3360 gram bij geboorte. Mijn dochter werd bij 37 weken geschat op hetzelfde bij geboorte, maar madame woog 3920 gram!
Even mijn lijstje erbij (heb niet overal gewichtschatting bij gekregen) 28 weken: hoofd 27,14 cm = 28 w 3 d --------------buik 25,81 cm = 29 w 3 d --------------been 5,55 cm = 28 w 6 d 32 weken: hoofd 31,97 cm = 34w 6 d --------------buik 30,81 cm = 35 w 5 d --------------been 6,48 cm = 34 w 3 d (schatting 6 pond) 36 weken: hoofd 34,24 cm = 40 w 3 d ---------------buik 32,46 cm = 38 w 2 d ---------------been 7,41 cm = 41 w 0 d. (schatting 4000 gram) Morgen word ik ingeleid. (tenminste wordt geprobeerd) om te voorkomen dat dit kindje nog groter wordt. Schatting met 40 weken ligt rond de 5000 gram.
Mijn kindje zal ook erg klein zijn, ben onder behandeling van gyn en heb ook effe in het ziekenhuis gelegen vanwege groeiachterstand. Effe denken of ik alles nog weet; 32 weken groeiecho; geschat gewicht van 1490 gram (buikje was de laatste 2 weken nauwelijks gegroeid en dat was vooral het meest zorgelijk). Daarna om de 10-14 dagen groei-echo's gehad, maar zonder geschat gewicht (vonden ze niet belangrijk... vreemd genoeg). 37 weken en 2 dagen; gyn voelde en schatte op dat moment tussen de 2,3 en 2,5 kilo. 38 weken; andere gyn schat door te voelen op bijna 2,5 kilo. De groei-echo laat een grotere achterstand zien. As maandag weer naar gyn, ben benieuwd wat hij dan zegt. Het wordt in ieder geval wel een ziekenhuisbevalling hierdoor.
ik heb afgelopen vrijdag een groeiecho gehad, omdat de verloskundige twijfelde over de grote van het kindje. Nou alles was verder goed, ons kindje woog bij 35 weken 6 dagen 2400 gram dus heel netjes volgens de gyn. Het kindje zal ongeveer 3400 a 3500 gram wegen als ik de zwangerschap helemaal zal uitdragen. Dus het zal geen groot kindje worden maar ook geen kleintje. Jesper woog bij zn geboorte 3970 gram en was 54 cm groot, dus hij was een reusje patricia
Mijn kindje was bij de controle gister 2500gram, ik was 33 weken zwanger. Geen idee hoeveel dit bij de geboorte zal zijn....iemand een idee?
Bij mij hebben ze nooit gewichtschattingen gedaan (vinden ze hier niet belangrijk denk ik), maar mijn zoontje is geheel onverwachts met week 34 +5 geboren, was 48cm en woog 2.640gr. Niet slecht dus (vonden hem op de neonathologie ook al een 'flink ventje' ) en als ik hier ook weer lees dat veel kindjes dit gewicht pas in de 36e week hebben, vermoed ik dat de gyn. me aan het begin van de zwangerschap toen ten onrechte een week 'terug' heeft gezet en dat mijn zoontje dus eigenlijk met bijna 36 weken is geboren (i.p.v. met bijn 35 weken)... Ben dit keer wéér ca 1 week 'teruggezet', hoewel de lengte van mijn kindje in vergelijking met echo's van andere dames wèl overeenkomt met 1 week verder, dus ben benieuwd wanneer dit ukkepukkie gaat komen en hoe groot/zwaar het zal zijn!