Na het stoppen met de pil ben ik netjes na 26 dagen ongesteld geworden. Duurde vijf dagen, dus ik had al een mooie cyclusbanner neergezet, keurig. Maar, na 3 dagen ben ik gewoon weer ongesteld geworden, tot op de dag van vandaag, en ik zit nu dus aan dag 12 van mijn ongesteldheid. Ik krijg er ondertussen bloedarmoede van. Ik wil gewoon dat die ongesteldheid stopt, want nu heb ik nog steeds geen duidelijk beeld van mijn cyclus. Wie heeft dit ook gehad? Ik neem aan dat het bij het ontpillen hoort, maar hoe lang moet ik dit nog hebben?
hey cynthiab ik denk idd dat je lichaam aan het ontpillen is. dit kan een paar maand duren. ik heb er zelf gelukkig nooit echt last van gehad. maar ik merk wel dat mijn ongi iets heviger is geworden
een vriendin van mij is twee maand ongi geweest kon wel pillen krijgen maar die heeft ze eerdergehad en werd het alleen maar ergen er de nieuwe ongi bleef maar uit en bleef maar uit ze is in een jaar tijd maar 4 a 5 keer ongi geweest
zo.....da's niet zo'n mooi bericht. Ik weet het niet hoor, maar ik word er wel een beetje zenuwachtig van.
als ik jou was zou ik er gewoon mee naar de huisarts gaan en vragen of hij evt een echo kan maken om te zien of er misschine cystes zitten op of bij de eierstokken die een ei misschien blokeren. nu speelde bij die vriendin haar gewicht ook wel mee hoor
ik heb de huisarts vorige week gebeld, maar ik kwam niet verder dan zijn assistente. Die zei dus dat ik me helemaal geen zorgen moest maken, en dat het allemaal bij het ontpillen hoorde. Volgens mij wordt het niet geblokkeerd, want er komen wel stukjes slijm mee, en volgens mij is dat dan je ei, of niet?
He Cynthia, Die stukjes slijm is niet je ei, maar je slijmvlies. Je ei is zo klein, die zie je echt niet en wordt vaak opgenomen door je slijmvlies of buikholte, waardoor het vaak niet als zodanig naar buiten komt. Je kan ook ongesteld worden zonder eisprong, even afwachten dus. Als je regelmatig bent, is de kans groot dat je een eisprong hebt. Nu eerst maar even ontpillen. Als je over een paar weken nog steeds ongesteld bent, even naar de huisarts gaan, want dat is niet de bedoeling. Liefs, Snoopy
Je moet je niet gek laten maken hoor! Dat is het nadeel van zo'n forum; je leest te veel en soms komen mensen al met de ergste senario's terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren! Ik ben de vorige keer ook ruim 10 dagen aan het vloeien geweest en dat vond ik al erg, maar het is over gegaan. Als je het idee hebt dat je bloedarmoede krijgt wel even melden bij de huisarts.
Cynthia, Had jij niet ook wanneer jij de pil een keer een dag vergat dat je gelijk 2 dagen erna weer ging bloeden(voor 1 of 2 dagen) ookal was je net ongesteld geweest? Ik had dat dat namelijk wel. Ik ga er dus nu ook vanuit dat ik tegen t zelfde probleem als jij aan zal lopen. Ik zei nog tegen mijn vriend, volgens mij bloed ik straks de hele maand. Het zal je lichaam zijn die een reaktie geeft op het feit dat er geen pil meer binnenkomt, net als wanneer je de stopweek hebt als je de pil slikt, je lichaam is daar zo aan gewend. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt!
Hoi allemaal, Ik heb ook zo'n zelfde probleem ik gebruik al een jaar geen pil ik had gelukkig een hele goede cyclus ongeveer 28 dagen tot februari ik was 10 dagen over tijd. En sinsdien ben ik steeds om de twee weken ongesteld wat zou ik kunnen doen? Ik wil absoluut niet aan de pil want ik wil na de zomervakantie graag een baby.
Ja dat is ook zo. Terwijl ik me eerst niet echt zorgen maakte, ga ik dat na het lezen van bepaalde dingen wel doen. Maar ik wacht het nog wel even af, ik ga niet gelijk weer de dokter bellen, die zal wel gek van me worden voordat er überhaupt wat aan de hand is. Ik zit nu op dag 13, met een tussenpoos van 3 dagen. Ik vind het vooral vervelend dat we niet verder kunnen. Zolang ik ongesteld ben, gebeurt er natuurlijk niets.....lekker irritant.
Nee, ik had niet zo'n problemen met de pil gelukkig. Ik vloeide juist heel weinig toen ik de pil slikte. Misschien dat het een soort uitlaatklep is nu, omdat ik al die jaren zo weinig heb gevloeid, dat het er nu uit moet ofzo...ik weet het ook niet. Maar ik ga ervan uit dat je lichaam weet wat goed voor je is en dat dit soort dingen daarom gebeuren.