Inwendig - Uitwendig Echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linsie1980, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Wat is het verschil tussen inwendig echo en uitwendig echo? Als er geen sprake is van zwangerschap, kan je dan met 7 weken aan een uitwendig onderzoek zien dat er geen zwangerschap is? OF is een inwendig onderzoek hiervoor vereist?

Groeten

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Linsie,

met een inwendige echo, vaginaal, kun je vanaf 5 weken een zwangerschap zien en vanaf 6 weken ene hartje zien kloppen (soms eerder). Bij een uitwendige echo, via debuik kun je dat zien vanaf een week of 7/8.
    Maar wat wil je nu eigenlijk weten? Heb je een echo gehad en was daar niets op te zien? Je kunt ook weer reageren op mijn antwoord hoor, je hoeft niet iedere keer een nieuwe vraag te stellen.

Mirjam

3. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Ja, met uitwendig echo (deze week dinsdag) werd niks gezien (uitgerekent +/- 7 weken). Mn laatste ONG was 22 okt en op 7 nov gemeenschap gehad. Op uitwendig echo was dus niks te zien, zou met inwendig echo als nog wat te zien kunnen zijn?
    Daarom mijn vraag; wat is t verschil nou, met welke kan je wat/wanneer iets zien?

(ik heb eerder gehad dat mijn vraag op de reactie niet werd beantwoord, daarom had ik een nieuw ondw. geopent, sorry hiervoor)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Linsie,

als je laatste menstruatie op 22 nov was dan zou je nu al 10 weken zijn en had je echt wat moeten zien op de uitwendige echo. Zoniet, dan ben je helaas niet zwanger.

Mirjam

5. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Waarvoor dient een inwendige echo dan? Hij wilde namelijk (eigenlijk) wel een inwendige doen..

(bedankt voor de moeite!) (F)

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Linsie,

heb je dan wel een inwednige echo laten doen dan?
    Misschien dat ie op zoek was naar een andere reden waarom je menstruatie wegbleef, of wilde gewoon beter bekijken hoe je baarmoeder eruit ziet.

Mirjam

7. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Heeft hij niet gedaan (omdat ik er niet zo warm naar keek). Dus ik vroeg me nu af of hij met een inwendige echo wel een zwangerschap zou kunnen zien? Met uitwendige zei hij niks te kunnen zien. Zou hij dan met een inwendige echo dan wel een zwangerschap kunnen zien? Of zegt een uitwendige al 100% genoeg?

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Linsie,

een uitwendige bij die zwangerschapsduur zegt genoeg.

Mirjam

Share This Page