inwendige aambei?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kimberly79, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberly79

Kimberly79 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb nogal een genante vraag.
    Ik heb een bult die uit mijn anus komt en dat is erger geworden tijdens de zwangerschap. Ook tijdens het lopen bijvoorbeeld komt hij naar buiten en dit doet echt enorm zeer. Nu ben ik over 6 weken uitgerekend en maak me zoveel zorgen over eventuele pijn hieraan tijdens de bevalling. Zou dit een aambei kunnen zijn en zou er nog iets aan te doen zijn voor mijn bevalling?

Ik hoop het want word hier af en toe een beetje wanhopig van!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dit is zo goed als zeker een aambei. Je kunt voorzichtig proberen hem terug te duwen. Als dat niet lukt kun je het eventueel aan de huisarts vragen. Je kunt een zalf kopen bij de drogist om de zwelling te doen slinken en de pijn te verlichten, bijv. sperti of theranal. Sommige mensen hebben baat bij het homeopatische middel curanal, ook een zalfje, in combinatie met pilletjes die je slikt. Verder is het vooral van belang dat je genoeg drinkt (minimaal 2 liter per dag) en veel vezels eet
    (fruit, bruin brood en groenten) en genoeg beweegt. Tijdens de bevalling wordt het soms erger maar daarna meestal minder door het ontzwangeren.

Mirjam

Deel Deze Pagina