Hallo dames, Heel fijn onderwerp: aambeien. Ik heb enorm last van een inwendige aambei. Al 2 weken fanatiek met curanol tabletten en zalf, maar het helpt niets (na de vorige bevalling deed het wel wonderen bij uitwendige aambeien). Doordat het zo'n pijn doet die inwendige aambei wordt de ontlasting echt een ding. Ik heb al wat last van obstipatie maar door de pijn van de inwendige aambei wordt dat alleen maar erger. Nu heb ik net sperti zetpillen besteld zodat die morgen binnen komen, maar mag je die wel tijdens zwangerschap? En wat zijn de ervaringen hier mee? Verder nog andere tips voor inwendige aambeien?
Heb je al gebeld toevallig / bij de huisarts geweest? Ben nu op vakantie in Oostenrijk, dus kan zelf niet langs.. maar oh oh oh met de dag wordt het erger. Druk met curanol tabletten/ zalf en neusspray, maar wordt alleen maar groter en pijnlijker.. Begin er een beetje moedeloos van te worden, en heb niet eens harde ontlasting of iets.
Nee niet gebeld of bij de huisarts geweest, maar wel sperti zetpillen en zalf gebruikt voor de inwendige aambei. Van zondag t/m gisteren en de aambei is weg! Voor inwendige aambeien werkt bij sperti dus beter dan curanol.
Ik had zondag zoiets van: ik gebruik het gewoon, op de verpakking staat niet dat het verboden is bij zwangerschap, dus het zal prima kunnen..er staat toch altijd bij dat je vooraf moet bellen met de huisarts o.i.d., dat staat tegenwoordig ook op de curanol verpakking (en dat was voorheen niet zo).
Mooi dat hij weg is, probeer je ontlasting soepel te houden dat scheelt ook. uitwendige kan ik op vakantie de klok op gelijk zetten, zo irritant met fietsen.