Stalker blokkeren? Belt anoniem...

Discussion in 'De lounge' started by Chai, Feb 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chai

Chai Actief lid

Oct 16, 2017
    395
    140
    43
    Female
    Beste dames,

Ik heb een ‘stalker’, waarvan ik vermoed dat het de biologische vader van mijn dochter is - waar wij al in tijden geen contact meer mee hebben en waaraan ik duidelijk tijden geleden heb verteld dat ik alleen contact wilde via een advocaat (op advies van mijn advocaat) als hij ooit weer contact wílde.
    Hij wilt alleen waarschijnlijk geen “officieel” contact en probeert mij al weken elke dag meerdere malen per dag te bellen.
    Ik heb de eerste keer opgenomen omdat ik een telefoontje verwachtte van de huisarts, die altijd anoniem belt. Maar ik hoorde toen alleen wind aan de andere kant van de lijn, toen een ademhaling en toen werd er opgehangen.

Wat ik denk dat is gebeurd, is dat hij erachter is gekomen dat ik hem heb geblokkeerd (ik heb hem wel mijn email adres gestuurd voor ik dat deed) en hij toen heeft getest of ik nog hetzelfde nummer had door met een ander nummer proberen te bellen. Dit bleek zo te zijn, want ik nam op door mijn naam te zeggen. En nu krijg ik elke dag vaker per dag een telefoontje van anoniem.

Mijn vraag is, kan ik deze telefoontjes blokkeren? Ik heb in mijn voicemail al gezegd dat ik niet anoniem opneem.. maar ik blijf telefoontjes krijgen en vermoed dat het geen instantie oid is.

2. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Contact opnemen met je provider en kijken wat ze voor je kunnen doen!

3. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Je kan een stalkingsformulier aanvragen bij je profider. Hoe het precies allemaal werkt weet ik niet maar zij kunnen je vast verder helpen.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Contact opnemen met je provider idd. Ik had ooit op de vaste lijn een stalker; provider kon dat zien (in de inkomende gesprekken), traceren en diegene contacteren. Ze wilden helaas niet zeggen wie het was, maar heb er nooit meer last van gehad.

Chocolat and Chai like this.
  5. jupke

jupke Niet meer actief

Je kunt op je telefoon instellen dat anonieme nummers geblokkeerd worden.

Die krijgen dan meteen je voicemail.

Je kunt helaas niet voorkomen dat diegene je voicemail inspreekt.

Ik had/heb een vergelijkbare situatie en dit met de provider besproken

Chai likes this.
  6. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,816
    113
    Mijn ouders hebben zo eens ( was wel een vaste lijn) de hoorn een dag lang langs de telefoon gelegd. Die ander kon toen niemand anders bellen en de telefoonkosten liepen op. Nooit geen last meer van gehad.

7. jupke

jupke Niet meer actief

Die snap ik niet.

Dan kan diegene die belt toch gewoon ophangen.

Riverdale87, Mamaa6, Zusterke and 2 others like this.
  8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,816
    113
    Vroeger werkte dit, omdat diegene dus niemand anders kon bellen.
    Maar goed, in die tijd waren er geen mobieltjes bijna.
    De lijn bleef open.

9. Chai

Chai Actief lid

Oct 16, 2017
    395
    140
    43
    Female
    Hoe kan ik dit doen? Ik heb KPN. Is het een algemeen ding of moet ik hen daarvoor bellen?

10. jupke

jupke Niet meer actief

Het is bij mij een functie op mijn telefoon.

Bij je oproepenlijst - instellingen - blokkeren - en dan bovenin kun je kiezen voor onbekende bellers blokkeren.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

huh? in welke tijd spreek jij? Ik ben al op leeftijd haha (43) en dit is bij mijn weten niet waar hoor.

Riverdale87 and sillies like this.
  12. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,816
    113
    Hahaha.... misschien was die ander dan heel dom. Maar de lijn bleef open. Hoorde je ook. Anyway... zal nu nietmeer werken wrs maar moest er ineens aan denken.

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    He chai, wat vervelend!

Je provider, kpn in dit geval, kan nagaan welk nummer jou belt (ook al is dit anoniem) en zullen dan verzoeken te stoppen. Dit gaat per brief. Ze zullen jou niet vertellen wie het is of welk nummer.

Stopt het niet, zul je aangifte moeten doen en krijg je deze gegevens wel. Of Althans, de politie krijgt het van je provider.

Mijn ervaring is dat "gewoon" anonieme nummers blokkeren het minste energie kost. Doordat diegene nu nog kan bellen word zijn gedrag beloond (immers, de telefoon gaat over en soms neem je zelfs op!). Gaat het iedere keer direct naar voicemail is zijn gedrag niet meer belonend en stopt het. In het slechtste geval verzint ie wat nieuws. In de overige gevallen stopt het gewoon. Laat je huisarts tijdelijk naar je man bellen indien nodig.

Succes en sterkte.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou heb het mijn man ook even gevraagd voor de zekerheid, ook hij zegt dat dat niet klopt. als de ander ophing, kon hij daarna gewoon weer bellen naar een ander hoor. In elk geval de laatste 35 jaar zeker haha.

15. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Bedoel je dat dus degene je belt, je neemt dan op en legt de telefoon ernaast.
    Hmm. Ik ga mijn moeder dit eens vragen haha wel grappig als dat dus echt kon.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, als de ander niet ophangt dan blijft ie inderdaad open, dat is wel dom. Maar geloof me: als diegene gewoon had opgehangen, kon hij daarna weer bellen. Niet naar je ouders, omdat die de hoorn ernaast hadden, dan kreeg je de ingesprektoon. Gewoon net als nu dus. Is niks anders aan

17. Chai

Chai Actief lid

Oct 16, 2017
    395
    140
    43
    Female
    Ik heb een iPhone en bij mij kan dit helaas niet, ik zal het dus via de provider proberen!
    Dit ga ik doen, bedankt! Ik heb net even gekeken op de website van KPN, en formulier invullen voor het blokkeren van overlast door anoniem nummer kan ik niet doen omdat ik de telefoon maar 1x heb opgenomen sinds ik zo vaak word gebeld door dit anonieme nummer... maar ik hoop dat KPN me alsnog kan helpen. Anders ga ik de telefoon wel opnemen.. :(

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,356
    113
    Female
    Oh ik heb al heel lang iphones en ik dacht dat ik dat wel eens gedaan had maar ongedaan had gemaakt. Maar het lijkt mij vooral onhandig als instanties bellen of als er iets is met iemands telefoon die jouw dringend moet spreken. Ik zou ook de provider bellen, het zou mooi zijn als zij het voor jou kunnen regelen zodat belangrijke oproepen nog wel binnen komen.

19. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Oja dat was ik even vergeten. Pas als je opneemt word een beller geregistreerd. Dus opzich wel "logisch" dat je moet opnemen, maar wel vervelend :(.

Chai likes this.
  20. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je hoeft geen heel gesprek aan te gaan toch.. je kan gewoon opnemen en na 2 sec weer ophangen

Chai likes this.

Share This Page