hartje horen bij afspraak vk?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Samba25, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Ik vraag me iets af, ik lees hier vaker dat meiden het hartje van hun kindje voor het eerst horen tijdens een afspraak bij de Verloskundige, en dat ze dan later een echo hebben.
    Ik heb dus 10 dec een afspraak met de VK maar ze komt bij ons thuis, dit doen ze hier wel vaker.
    Zou ze dan ook al het hartje kunnen laten horen of moet je daarvoor in een praktijk komen?
    Ik heb namelijk een week later de echo maar hoe eerder ik het hartje heb gehoord hoe beter natuurlijk, weet iemand of ze dit altijd doen? of zou ik daarvoor naar hun praktijk moeten?

Liefs jojo

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij deden ze dat pas na 12 weken, maar iedere vk is anders, het is een klein apparaatje dus het kan maarzo, succes 10 december ;)

3. sinada

sinada Niet meer actief

Hier ook pas bij de tweede afspraak na de echo dus

4. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    meestal vanaf 12 weken hoor eerder kunnen ze het meestal niet vinden zit nog zo laag ..

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hier een echo gehad met 8 en 10 weken bij een echo-buro. Ook had ik rond 8 weken een intake bij de vk, maar daar vertelde ze al dat ze het hartje pas rond week 13 beluisteren. Dit omdat het daarvoor vaak nog niet hoorbaar is en moeders onnodig in de stress schieten.
    Ook tijdens de echo lieten ze het hartje nog niet horen omdat de straling niet goed zou zijn. Wel hebben we op alle echo's het hartje mooi zien kloppen, dat vond ik al mooi!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vriendin van mij bleek een week korter zwanger te zijn dan dat ze dacht en kwam met 11 weken en 5 dagen ofzo bij de VK.
    Die heeft echt goed moeten duwen om het te kunnen laten horen.
    Tot 12 weken zit het nog achter je schaambot en kunnen ze het van de buitenkant niet horen.

7. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    HIer met 8w de intake bij de vlk gehad. Toen is er nog niet naar het hartje geluisterd, omdat dit te vroeg is om het te kunnen horen.
    Pas bij mijn 2e afspraak (met 12 weken) hebben ze naar het hartje geluisterd.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Onze VK wilde het met de intake op 8 weken nog niet doen. Want ouders worden dan heel ongerust als ze niks horen, terwijl dat helemaal niet erg is. Soms hoor je gewoon nog niks zo vroeg, omdat het kindje diep verstopt zit.
    De eerste keer dat we het hartje hoorden, was bij de 12 weken echo.

9. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Ik ben met 11 weken naar de vk geweest en zei zij al dat het te vroeg kon zijn om het hartje te horen, dit bleek ook het geval. Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken wat ik toch een beetje doe. Maar nu ik het van anderen nu hoor en deze topic zo lees voel ik me toch wat geruster.
    De vk was wel zo lief om over 2 weken een afspraak te maken ipv 5. Nu nog een weekje wachten...

10. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik kan me voorstellen dat je je een toch een beetje zorgen maakt hoor Cindy. Ik wilde eerst een afspraak maken begin van de week, maar dan was ik nog maar net 12 weken en dat kon ze niet verkopen naar haar collega waar ik dan een afspraak mee zou hebben.
    Eigenlijk zouden ze er allemaal zo mee om moeten gaan, want je gaat je toch zorgen lopen maken en zeer waarschijnlijk helemaal voor niks.
    Ik hoop dat je volgende week een heel mooi kloppend hartje hoort, maar dat zal wel hoor meis!

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had met 9 weken mijn eerste echo (via de buikwand) en toen liet de VK gelijk het hartje horen. Ik dacht dat het nog niet kon, dus je kon m'n verbazing wel begrijpen toen ik ineens een hartje heel hard hoorde kloppen. Maar inderdaad, het lukt niet bij iedereen, dus ik zou er niet vanuit gaan. Als ze het dan wel doet is het een mooie verrassing.

12. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Bedankt Meris.

Het zal allemaal wel goed zitten, en anders zou je dat toch ook moeten voelen lijkt mij. Ik heb op de echo, toen ik 8 weken was wel het hartje zien kloppen dus hij deed het toen wel. Het zal vast allemaal zorgen om niks zijn maar toch kan ik niet wachten tot het vrijdag is.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb het hartje met 12 weken gezien (eerste echo) en daarna pas met 15 weken voor 't eerst gehoord. Allebei de keren tranen met tuiten! ;)

Deel Deze Pagina