Inwendige echo 5 weken en 5 dagen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ess85, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hallo,

Vrijdag krijg ik waarschijnlijk een inwendige echo bij de gynaecoloog.
    Ik ben dan 5 weken en 5 dagen zwanger, zou je dan het hartje al kunnen zien kloppen? Ik hoop het wel:)

Groetjes Ess

2. emje

emje Niet meer actief

dat kan wel. zelf had ik een inwendige echo met 6 weken en 2 dagen en we zagen toen een mooi kloppend hartje. het kan ook zijn dat het nog iets te vroeg is.

3. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Hoi Ess,

zo te zien zijn wij even ver, leuk! Wat een mazzel zeg dat jij vrijdag al mag voor een echo, ik volgende week vrijdag pas. Vindt jij het ook zo spannend?

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik had ook een echo rond 6 weken met kloppend hartje dus het kan wel (maar hoeft niet!)

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik had ook met 5 weken en 4 dagen of zo een kloppend hartje, begreep dat dit meer uitzondering dan regel is.
    Het zou dus kunnen, maar hoeft niet.
    gr brenda

6. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    hoihoi ess,

proficiaaaaaaaaaat :D

las net even je berichtje, even een vraagje: heb jezelf ervoor geregelt dat je naar een gyn ging voor een eerdere echo?
    ik heb deze week mijn huisarts gebelt om te vragen of die me ook kon doorsturen naar een gyn voor een eerdere echo dan dat je bij een vk kunt krijgen (aangezien ik vorige maand ook een mk heb gehad, wil ik nu wel iets meer zekerheid hebben)..

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16

Ja wat grappig dat we even ver zijn:) Heb jij ergens last van?
    Ik wel, ben sochtends en savonds erg misselijk, moet ook af en toe overgeven. En heb af en toe last van buikkrampen en steken. Jij ook?

Ik mag vrijdag al komen omdat die afspraak 6 weken geleden al is gemaakt. Ik loop bij de gyn omdat mijn cyclus super onregelmatig was. Zat soms wel 100 dagen tussen. Dus toen kreeg ik 6 weken geleden pillen om een eisprong te krijgen en het is dus gelijk raak:D
    Maar misschien wel beter dat jij volgende week pas gaat, dan weet je zeker dat je het hartje ziet kloppen. Is dit je eerste?

8. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ja ik begrijp heel goed dat je nu wat meer zekerheid wilt hebben. Als je het hartje ziet kloppen voel je je toch wat beter denk ik.
    Maar ik had die afspraak 6 weken geleden al gemaakt, omdat ik onder behandeling bij de gyn loop. (heb een hele onregelmatige cyclus) En gelukkig is het in 1x raak en heb ik dus al een afspraak staan. Maar is het je gelukt om een afspraak te maken?

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het is mogenlijk maar ik zou er zeker niet teveel vanuit gaan want je maakt jezelf enkel gek als het dan nog niet zo is.
    Ik heb zelf met 6w2d een hartje gezien. De week ervoor met 5w1d niet (ik zag daar uberhaupt weinig op ;) )

10. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Ja daar heb je misschien wel gelijk in Ess, maar t wachten duurt zo lang :) ach nog 9 daagjes, is ook wel zo om! Nou wat grappig, ik heb ook bij de gyn gelopen ivm pcos, ook een giga onregelmatige cyclus. De pillen sloegen bij mij niet aan, maarde eerste ronde hormonen prikken wel en dat was ook meteen raak :D
    Bij ons is het idd de eerste; en ik merk het al behoorlijk! Met vlagen heel erg moe en andere momenten heb ik weer energie te veel, zere borsten en ik moet de hele dag blijven eten om niet misselijk te worden :-s Verder heb ik het de ene keer super koud en dan weer super warm, lekker irritant dus! Maar ja, voor zo'n wondertje heb je alles over! Wij vertellen het onze ouders volgede week dmv een Sinterklaas gedicht :D dat zal wel janken worden.

Hebben jullie t al aan iemand verteld? En ook de eerste voor jullie?

11. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Wat grappig zeg dat we allebei dus eigenlijk een beetje op dezelfde manier zwanger zijn geworden, jij door de hormonenprikken en ik door de pillen.
    Ik heb inderdaad ook de ene keer heel warm en dan opeens super koud en zit ik met een deken op de bank. Moeheid heb ik ook sinds vorige week veel last van. Maar inderdaad, voor zo'n kleintje heb je alles over.

Wij hebben al een dochtertje die in februari 3 wordt. We hebben haar vrijdag een shirt aangedaan met daarop de tekst, geef mij maar een kus... want ik word grote zus! Zo ga ik ook het met nieuwjaarsdag vertellen aan de rest van de familie. Nu weten alleen mijn ouders, broer en zusje het.

Wel een leuk idee om het op sinterklaas te doen met een gedicht. Ook wel spannend he. Kijken hoe mensen reageren.

12. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik heb vorige week een echo gehad, was 5w en 4 dagen. ER was amper een vruchtje te zien, zelfde als tijdens me vorige zwangerschap. dus als er niks te zien is dan een vruchtzakje met dooier, meot je je niet druk gaan maken hoor!!;)

13. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    okee dankje wel voor je reactie!
    ik heb morgen afspraak met de ha en dan eens zien wat die zegt.. anders even mijn vk van vorige maand (voordat ik naar de gyn ging voor inwendige echo ivm bloedverlies) bellen en vragen hoe vroeg hun een kunnen maken.. even w8en tot morgen wat de ha vind

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

bij mij zagen ze dus alleen een leeg vruchtzakje.terwijl ik al verder was dan jij.
    een week later mooi kloppend hartje en precies op termijn.
    dus laat je niet gek maken als ze nog niks zien.

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Goed dat jullie het zeggen haha, ik weet hoe ik ben en raak dan gelijk in paniek als ze geen hartje kunnen vinden. Maar als ze het niet ziet hoop ik dat ik een week later weer terug mag komen, anders zit ik tot de 12 weken in spanning. Is ook niet echt prettig:S

16. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Bij de vk kunnen ze ook gewoon een inwendige echo doen. Ik vind dat ze dat bij jou ook moeten doen zodat je wat extra zekerheid hebt. Je moet gewoon zeggen dat je heel onzeker bent door de vorige keer en dat je heel graag een echo zou willen. Maar je weet natuurlijk zelf ook wel wat je moet zeggen haha.
    Waarom bel je niet gelijk naar de vk? huisartsen willen je 9 van 10 keer niet doorsturen, tenminste dat is bij mijn huisarts zo.

17. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    dankje wel es,
    heb vanmorgen de vk gebelt, wilde niet tot morgen w8en wat ha zou zeggen of voorstellen.. bij vk nu volgende maand een intake met 7wkn en die week erna zou ze een echo maken of zelfs nog dezelfde week zei ze aan de telefoon, en aangezien mijn mk vorige maand, wilde ze sowieso eerder een echo maken, ze zei wel met 6wkn niet, aangezien ze dan niet altijd 'iets' kunnen zien, bij de meeste gevallen alleen een vruchtzakje vandaar.. ik ben nu al helemaal happy dat ze het begrijpen!!

18. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Wat fijn dat ze het begrijpen. Dus nog een paar weekjes wachten en dan maken ze een echo. Spannend:)
    Nu dus nog even geduld hebben. Daar heb ik zelf altijd moeite mee haha. Maar kan me goed voorstellen dat je nu helemaal happy bent, is toch fijn als mensen je begrijpen!

19. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    O wauw, wat leuk om het zo aan anderen te vertellen. Hadden ze het snel door, of drong het nog niet helemaal door?

Pff die kwaaltjes, ja, ik kan nu al wel weer mijn bed in. Op mijn werk weten ze het nog niet, dus wil me ook niet snel "aanstellen". Bedoel wat minder werken of af en toe een dagje thuis zijn. Zodra dat zo ver is weten ze meteen hoe laat het is nml. Maar ja wat niet gaat gaat niet. Ben benieuwd hoe het gaat als we aan de hoogste piek van hcg zitten :( Weet jij met hoeveel weken dat ongeveer is?

Hopelijk heb je vrijdag al een mooi beeld via de echo. Geniet ervan!

20. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    M'n vader las het voor en toen was hij ineens stil haha. Was wel grappig.

Snap dat je nog niet wilt dat ze het op je werk weten, maar inderdaad wat niet gaat dat gaat niet en nu kun je niet alleen aan jezelf denken:p

Ik heb geen idee wanneer die piek het hoogst is. Maar toen ik zwanger was van m'n dochtertje ben ik tot de 16e week van de zwangerschap heel erg ziek geweest. (heb 1 week in t ziekenhuis gelegen omdat ik totaal was uitgedroogd) En heb tot op de dag van de bevalling elke ochtend overgegeven. Ik hoop dus niet dat ik dat weer ga krijgen haha.

Ik hoop echt dat het hartje vrijdag al te zien is, maar ga er niet vanuit. Zal het wel even hier melden vrijdag haha. Jij ook als je bent geweest hoor, ben wel benieuwd!

Deel Deze Pagina