inwendige echo aantal eitjes, ervaring?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anne85, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne85

anne85 Niet meer actief

hey meiden,

Ik had een vraagje, vandaag voor het eerst een inwendige echo.. Heeft iemand dit eerder gehad. Ze telden aan de ene kant 5 eitjes aan de andere kant 9 is dit normaal?? Geen idee en kan het niet echt vinden op internet..

alvast dank voor jullie antwoorden,

liefs anne

2. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    #2 Gonca, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
    Weet niet of het normaal is maar ook hadden ze bij mij een onderzoek gedaan, en gyn zei van jij heb echt veel eitjes:D

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja kan hoor, maar dat wil niet zeggen dat ze zich allemaal ontwikkelen en springen ;)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De follikels (eiblaasjes) zijn geteld. In je eierstokken liggen een aantal follikels klaar, die zijn te zien op een inwendige echo. Op zich een heel normaal aantal.

Maar zoals Caruli al zegt, groeien ze niet allemaal uit tot een eisprong. Ze kunnen wel allemaal doorgroeien, maar dan moet je een hele hoge dosis hormonen spuiten zoals dat bij IVF wordt gedaan. Dan is het de bedoeling om veel eicellen te laten groeien. Normaal groeien er 1-2 door tot een eisprong. Meer is niet wenselijk, vanwege de kans op een meerling met alle complicaties en risico's vandien.

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Zijn de eitjes groter als derest?
    Want ieder eierstok bevatten meerdere eitjes ( aantallen)
    En een paar die groter zijn groeien meestal door, tot ze springen.

Ik had per eierstok 24 eitjes. En groeiden niet ( PCO) Climid gehad, hielp wel maar overstimulatie gehad, dus moest over op Menopur ( Hormoonspuiten) Dit hielp.

Suc6 grts

6. anne85

anne85 Niet meer actief

Ik weet niet of ze groeien... dit is afwachten naar aanleiding van het hormoononderzoek, de vraag is of ik een eisprong heb..

bedankt voor het antwoorden! groetjes

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Volgens mij als je geen hormonen hebt gespoten is dit wel het gemiddelde wat ongeveer elke maand "klaarligt" .

Ik heb zelf wel hormonen gespoten en daar kwamen tussen de 20 en 30 eicellen uit. Veel te veel en tegen overstimulatie aan.
    Maar de resultaten mogen er zijn (zie onder)
    Heb je er vragen over mag je ze altijd stellen.

8. sasha78

sasha78 Lid

9 dec 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het er maar niet negen zullen zijn zou ik zeggen... lijkt me onwerkelijk ... succes met het zwanger worden maar vind het trouwens wel erg bijzonder heb er nooit wat over gehoord ook .. zo leer je eens wat hier..

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, heb ik gehad.

Als ik aanneem dat dit zonder stimulatie is (op dag 2, 3 of 4 van de cyclus), heet dit een antrale follikel telling (Antral Follicle Count, AFC). Dit zijn normale aantallen (totaal 14 stuks)

Zie ook hier:

Antral Follicle Counts, Testing Ovarian Reserve Predicts IVF Response

Scroll naar beneden voor de tabel met aantallen. Neem dus het totaal aantal.

Als dit met stimulati voor IVF is, later in de cyclus, is het ook niet slecht.

JosjeM vindt dit leuk.
  10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Dit wil nog niet zeggen of je daadwerkelijk een eisprong hebt... ze kunnen ook allemaal klein blijven dus niet springen!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat klopt, maar de antrale follikel telling is een maat om je eierstokreserve te bepalen. Een maat die betrouwbaarder is dan bijv. het FSH op dag 3. Je mag het daarom alleen in die context beoordelen.

Deel Deze Pagina