Stel je eerste echo is bij 6 weken gemaakt. Eerder zie je niet veel op een echo. Dan is de laatste een week of 3 later. Dan zie je een mini mensje met stompjes en een sterk hartje. Ongeacht je termijn had er groei en hartactie te zien moeten zijn.. Sterkte
Helaas kan ik er ook niks anders van maken dan dat het niet goed is...Je ziet alleen nog maar een lege vruchtzak en dat had toch echt anders moeten zijn. In 3 weken had er een vrucht met kloppend hartje moeten zijn....nu zie je nog steeds een lege vruchtzak. Windei? Wat verschrikkelijk verdrietig meid...sterkte!!
Noemen ze dat zo panter? Een windei? Ik heb dat nooit gehoord van de gynaecoloog en heb ook lege vruchtzakken.
Wat heb ik dan voor verloskundige die zegt dat er een embryo zit?? Windei heb ik ook nog nooit van gehoord?
Windei is de (imo uiterst onsympathieke) Nederlandse benaming voor een blighted ovum. En ik ben het met de rest eens. Na 3w had er echt absoluut hartactie moeten zijn.
Ja dat zeker maar snap de benaming lege vruchtzak niet want dat is het zeker niet. Dan zie je alleen een zwarte vlek.. Duidelijk een missed abortion...
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Morgen zal ik de verloskundige bellen over hoe of wat nu verder. Iemand hier nog advies voor? Een doorverwijzing vragen of?
Misschien heb ik de foto's omgedraaid? Bovenste foto is de eerste echo en onderste toch de tweede? Nou maakt ook niet uit, het is vreselijk naar en verdrietig voor TS. Sterkte meid, met deze onzekerheid en teleurstelling.
Ik heb bij 4mk's steeds afgewacht of deze natuurlijk op gang kwamen. Maar ik kan het me goed voorstellen dat iemand dat niet wil óf dat dat niet gebeurt en je lijf een zetje nodig heeft. Ik zou dan denk ik eerst pillen proberen alvorens curretage in te zetten. Sterkte.
Hoelang heb je moeten wachten? Het idee dat ik nog gewoon moet doen alsof ik zwanger ben vind ik heel vervelend. Tevens de gedachten dat er een kleintje in mijn buik zit dat niet meer leeft..
Mijn gynaecoloog zegt dat er geen verschil is tussen pillen of curretage heb er expliciet om gevraagd. Wij wachten niet af indien het niet uit zichzelf komt wordt ik dinsdag gecuretteerd Ik heb het ook nog een bevriend huisarts gevraagd en ook die zegt ik zou voor een curretage gaan dan wete je zeker dat je schoon bent van binnen. Uiteraard is afwachten het beste maar jij moet doen waar jij en je man zich goed bij voelen. Als het goed is stuurt de Vk je door naar de gynaecoloog.
Ook bij tabletten moet je naar de gynaecoloog. In ons ziekenhuis hier wordt je opgenomen en wachten ze af wat er uit komt als jij de tabletten gekregen hebt. Sommige ziekenhuizen doen dat niet mag je het thuis afwachten. Uiteindelijk zal je lijf zelf beslissen om het eruit te krijgen alleen wanneer? En die onzekerheid willen wij niet als ik nu naar de supermarkt ga ben ik als de dood dat het begint en dan? Bedoel je dat met je vraag?
Ja nu wel heb vooral gisteravond en vannacht kreeg ik wat buikpijn maar echt doorzetten doet het niet. Ik heb mijn momenten zo.... Nu is mijn buik weer rustig moet om 08:20 bij de anesthesist zijn morgen. Hoe ga jij? Morgen zou ik de Vk maar bellen meis wat nu te doen toch?