Wie van jullie dames is er bevallen en had dus een hernia. Hoe is de bevalling gegaan? Ben er erg benieuwd naar. Op moment heb ik ook last van een hernia en kan dus niet goed op me rug liggen. En ja met bevallen zal je toch op je rug moeten liggen en je benen omhoog moeten doen. Ben je in ziekenhuis bevallen of gewoon thuis? Kreeg je iets tegen de pijn? Heb je tips? En was het na de bevalling een stuk minder of helemaal weg?
Jeetje.... hebben vk's of gyn-figuren daar geen ervaring mee? Enne...je hoeft niet op een bed te bevallen hoor! Baarkruk bijv. Heel veel succes!
Ik kan je helaas geen antwoord geven. Maar heb zelf wel hernia gehad. Is een badbevalling niks voor jou? Of anders idd een baarkruk? Ik wens je heel veel sterkte toe, ik weet wat het is om met een hernia te zitten!
@elmo Aangezien ik nog ongeveer 5 weken moet hoop ik dat het een stuk minder is maar was benieuwd naar ervaringen van anderen, zal vast niet de enige zijn denk ik. Baarkruk is idd een idee, ik ging toch al naar het ziekenhuis toe , weet niet of ze daar ook een bad hebben waar je in kan bevallen? Thnx jody ik hoop maar dat het over week of 5/6 heel stuk minder is dan nu.
je kan ook op je zij bevallen dat vond ik persoonlijk prettiger. heb een hernia aan mijn vorige bevalling overgehouden.
Nu ik het teruglees kan je dat "jeetje" op verschillende manieren lezen.... Ik bedoelde meer van: Poeh...lastig/vervelend etc... even voor de duidelijkheid
Ik snap hem, las hem in eerste instantie als. Tja weet ook niet wat ik erop moet zeggen omdat ik er geen ervaring mee heb. Haha nou ik dus ook nie. Op me zij bevallen, daar heb ik nog niet eerder van gehoord, lijkt me onhandig maar ja ook daar geen ervaring mee natuurlijk.
Ik heb geen ervaring met een hernia, maar ik zou wel graag dit willen zeggen: je positie tijdens de bevalling bepaal jij. De enige reden dat vrouwen op hun rug gaan liggen met de benen omhoog is omdat dat de makkelijkste positie is voor de arts, niet voor de moeder! Sterker nog; de rugligging is de meest ongunstige positie omdat je dan de zwaartekracht niet mee hebt en omdat de effectiviteit van de contracties het laagst is. Ook is het vaak de meest pijnlijke positie. Als vrouwen zelf hun positie mogen bepalen blijkt dat de ruime meerderheid het liefst hurkt. Zoek t.z.t. je eigen positie en geef duidelijk aan wat je wilt en wat jij het prettigste vindt.
ik heb op mijn zij de weeen opgevangen,de persweeen dus.want de gewone weeen hing ik aan stoelen,banken,tafels,muur en zelfs aan een paaltje voor in de straat.haha toen hij eruit moest ben ik op mijn rug gedraaid maar dat is maar een paar minuten geweest. vond op mijn rug helemaal niet fijn.