hey ik heb een vraagje . mijn eerste afspraak bij de verloskundige heb ik 1 april ! ben dan 8 weken zwanger wat gaat zij precies doen ? is t alleen een gesprek of maakt ze meteen een echo ? ik had op advies van me zus gezegt dat ik niet meer precies weet wanneer ik voor t laatst ongi ben geweest ! hihi beetje sneaky . maar ben echt benieuwd of ze een echo maakt dan pas weet ik of alles echt goed zit
Het ligt eraan of je verloskundige echo apparatuur heeft. Meestal krijg je bij de intake nog geen echo. Ik heb mijn eerste afspraak pas bij 10 weken bij de vk. Maar heb mijn echo al gehad ivm eerdere missed abortions.
ligt er idd aan of ze zelf apparatuur heeft. ik had met 8 weken de eerste afspraak maar moest voor de echo braaf tot de termijnecho met 12 weken wachten.
nou heb een beetje sneaky gedaan op advies van andere door te zeggen dat ik alles niet meer prcies weet haha. maar goed de zus van mijn vriend ging ook daar heen en hun hebben dus idd geen apparatuur. dus ben benieuwd wat ze dan gaan doen . wil t gewoon heel graag zien . zoals iedereen wel denk ik
Volgens mij is t maken van een termijn echo al een standaard iets.. zelfs als je wel weet wanneer je laatste mens. was en ook wanneer je op je vingers na zou kunnen tellen wanneer je bevrucht zou moeten zijn.. Dus sneaky doen door te zeggen dat je t niet precies weet lijkt mij niet nodig....
Hey Lisa, Sneaky doen is idd niet nodig Het ligt er volgens mij gewoon aan of de vk zelf een echo kan maken ja of nee. Bij mij was het oorspronkelijk zo dat ik met ongeveer 8 a 9 weken een intake had en dan 3 dagen later een echo bij de vk zelf. Je krijgt zoiezo een termijn echo... Groetejs!
Bij uw eerste bezoek krijgt u doorgaans een aantal vragen over: deze zwangerschap en eventuele eerdere zwangerschappen, uw eigen gezondheid, de gezondheid van uw familieleden en uw levenswijze. Bloeddruk wordt gemeten en het gewicht gecontroleerd. We maken bij de eerste en tweede controle een echo. Is er bij jouw al een echo gemaakt of bloed geprikt via de huisarts of gynaecoloog, neem dan bij je eerste bezoek bij de verloskundige de uitslagen van deze onderzoeken mee. Dit staat er bij mij dus ik krijg morgen een echo, want moest met een volle blaas komen