Nouja de titel zegt genoeg, hoe lang was je zwanger met de eerste echo en hoe groot was de kleine toen? ofja groot...
De eerste weken zijn kindjes ongeveer even groot hierdoor kunnen ze de termijn bepalen en ik geloof dat pas na twaalf weken kindjes verschillend gaan groeien dus in de eerste twaalf weken zou je ongeveer de zelfde cm horen
Ik dacht 6w3d te zijn en toen 4,8 mm. Maar dat is iets te klein voor de termijn, maar erg moeilijk te meten volgens de gyn.
Da's maar 2 dagen kleiner ofzo, 1 mm ernaast en je hebt dat verschil. Niks te klein dus, gewoon goed!
Op 9+2 was de CRL (kopje tot kontje dus) 2,62 cm. 12+2 was de CRL 5,8 cm. Bij 20 weet ik het niet, is kennelijk niet gemeten.
Thanx Vlinder. Vandaag zei gyn nog dat er zelfs speling van een week in mag zitten in deze vroege fase.
de oudste was met 10+2 dacht ik 4,2 cm (weet ik niet meer zeker) bij mijn eerste ma was het vruchtje 42 mm (daar werd een zwangerschapsduur van 5+2 aan gekoppeld) bij mijn tweede zoontje had ik een echo met 6 weken, vruchtje was toen 3,5 mm en nu bij deze zwangerschap (ma hiervoor was er geen vruchtje op te meten), was het kindje met 8+0 15 mm en met 10+4 was het 37,7 mm... zo weer wat metingen erbij hihi
ik heb even de echo erbij gepakt. Op onze 1e echo waren we 8 weken en 4 dgn zwanger. De lengte van de baby was op dat moment 18 mm