Ligging baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kaylee1994, 3 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaylee1994

15 apr 2019
    87
    182
    33
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Vandaag had ik weer een controle bij de verloskundige. Ik kreeg dit keer een zwangerschapskaart mee en ik zag dat mijn baby een andere houding had dan de vorige keren. Alsof hij recht naar beneden ligt. De verloskundige zei dat hij al wel ingedaald is en dat ze hem goed voelde bewegen. Ze voelde ook zijn billen goed.
    Ik heb het symbooltje op de kaart vanavond opgezocht en het betekent schijnbaar dat ze zijn rug niet heeft kunnen voelen. Betekent dit dat hij mogelijk een sterrenkijker is? Ik heb er eerlijk gezegd een beetje stress over. Het lijkt mij juist dat wanneer je de billen voelt, dat je de rug ook kunt voelen? De verloskundige zei dat alles goed was. Iemand die dit symbool ook op haar zwangerschapskaart heeft?

Bijgevoegde bestanden:

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Heb die symbooltjes nog nooit gezien en dit is mijn tweede zwangerschap :o: Zou me er echt geen zorgen over maken, ze bewegen nog behoorlijk, zeker rond die termijn (even ter vergelijking; deze eigenwijze troele gaat steeds in en uit het bekken).
    Als de vk zich zorgen maakt om iets dan zal ze dat heus zeggen, ze gaan jou echt geen informatie achterhouden!

Kaylee1994 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Maak je niet druk, hun rug en bips draaien ze nog vrolijk van links naar rechts :) dat kunnen ze tot het laatst nog doen zei de gyn vandaag tegen mij. Dus het zegt niets over hoe de positie is bij de bevalling, behalve head first

Schuift hier ook nog vrolijk rond met de kont :p

4. Kaylee1994

15 apr 2019
    87
    182
    33
    Vrouw
    Jullie hebben idd gelijk, moet me geen zorgen maken. Afgelopen nacht heeft hij nog flink bewogen dus misschien is zijn positie inmiddels weer veranderd.

Ik maak me meestal ook niet zo snel ergens druk over. Het zullen wel de hormonen zijn :roflmao:

5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    T is iig een ligging met hoofdje naar brneden en zo te zien rug aan voorkant of achterkant (en niet een van de zijkanten zoals erboven). Ze kunnen nu nog rond de as draaien en zelfs tijdens de bevalling nog (mijn zoontje was n sterrenkijker en draaide tijdens de bevalling nog naar de juiste ligging).

Deel Deze Pagina