Vragen na een vroege medische echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Snies, 28 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Vanmorgen ben ik met hevige buikpijn op de spoedeisende hulp beland. Ik had zoveel pijn dat ik met veel moeite mij kon verplaatsen.
    Uiteindelijk deed de paracetamol de scherpste randjes er af halen.

Dus daar aangekomen direct mijn urine en bloed nagekeken op ontstekingswaarde en het hcg hormoon.
    Na een uurtje wachten werd ik opgehaald door de gynaecoloog.

Zij maakte een echo en zag een vruchtzakje in de baarmoeder zitten.
    Nog wel leeg maar dat is normaal rond mijn termijn en was 7,2 mm groot.
    Ook zag zij nog een eitje zitten en vocht achter mijn baarmoeder.

Toen de echo was gemaakt kreeg ze de uitslag van het bloed binnen. Mijn urine was schoon, geen ontsteking en mijn hcg waarde was 13.000
    Persoonlijk vond de gynaecoloog die waarde hoog voor mijn termijn.

Nu moet ik maandag opnieuw bloedprikken en een echo om te kijken of er toevallig niet ook een vruchtje buiten de baarmoeder zweeft of toch beiden in de baarmoeder of dat het vocht gewoon van mijn eisprong nog is geweest.

Ik heb een grotere kans op een meerling gezien mijn medisch traject vandaar dat zij gezien deze waarde wel iets of wat rekening mee houden.
    Ze vond het niet op een mola zwangerschap lijken want daar zag ze geen tekenen voor op dit moment.
    Dus ik werd eigenlijk ook weggestuurd met de mededeling dat zij het voor 5 weken er goed vond uit zien maar voor de zekerheid toch maandag nogmaals controleren gezien de hoge waarde en het vocht.

Iemand van jullie dit ook weleens meegemaakt en hoe is dit toen afgelopen?

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hmm word je ook niet blij van als je zo weg gestuurd wordt he... ik heb bij de zwangerschap van mn zoontje wel met ongeveer dezelfde termijn hevige krampen en helderrood bloedverlies gehad, met stolsels ook.

Echo gemaakt en zagen ook n vruchtzakje met heel klein vruchtje maar zonder hartactie. Onzeker of t nog te vroeg was of dat t al gestopt was en er nog uit moest komen (ik wist niet dat ik zwanger was, laat staan hoever). Geen hcg gemeten maar weggestuurd met dat ik over 1.5 week terug moest komen. Toen wist ik niet zoveel van zwangerschappen en dingen die mis konden gaan (bbz, mola etc) nu zou ik me daar nog meer zorgen over maken.

Gelukkig kun je morhen weer terecht en hopelijk meer duidelijkheid!

Bij mij liep t trouwens goed af en was t waarschijnlijk een tweeling waarvan er 1 is afgestoten of een hematoom...

3. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ook spannend geweest dus! Gelukkig met goede afloop.

Ja ben erg benieuwd naar morgen, heb niet de buikkrampen die je krijgt bij een miskraam en ook geen bloedverlies.
    Nu heb ik een zeurende buikpijn dus gelukkig niet meer zo heftig als gisteren.

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
  5. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Jazeker! Hcg waarde waren zo hoog ivm met een tweeling.
    Ze zagen twee vruchtzakjes in de baarmoeder op de echo.

RachelleNM, lidu1, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Aha!! Wauw! Nlu hopelijk ontwikkelen beide vruchtjes zich goed! (De bloedingen kunnen nl ook zijn van dat een vd de vruchtjes t niet redt).

7. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb tot heden geen bloeding gehad gelukkig. :)

sarah28 vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Spannend, hopelijk blijft t goed gaan! Ik had met 5+2 15.000 hcg en is er maar 1

Snies vindt dit leuk.
  9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Oja sorry ik zie t! Alleen buikpijn!

10. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329