Inwendige echo of niet.... Ik niet meer...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door -, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dag dames,

Ik heb een klein vraagje, ben WEER zwanger nadat ik me mk heb gehad op 8 juli jl. Ik heb het PCO dus ik doe alles op commando en met hormonen haha maar goed het werkt...

Ik ben dus weer zwanger na me eerste hormonen kuur maar goed. Ik bel vorige week de arts op waar ik bij loop (fertiliteiten) met de vermelding dat ik zwanger ben en dat ik dus moet komen voor een echo. Echter wilde ik op 1 voorwaarden maar komen... geen inwendige echo meer voor mij.

En waarom wil ik dit niet... nouuuuuuuuuuu bij mijn mk op 8 juli had ik op 7 juli de inwendige echo ghead.... wellicht heeft het er niets mee te maken, maar voor mijn gevoel wil ik dat nooit meer......

Anyways.. de arts wilde dat wel doen, ik heb toen gezegd, luister dit is mijn lichaam.... en anders ga ik weg bij de fertiliteiten kliniek en bel ik gewoon een verloskundige... het is mijn lichaam en ik betaal de rekeningen en ik beslis daar uiteindelijk zelf nog over.. (tegen de secretaresse mieppie dan he) Ok mevr ga even overleggen, want volgens haar zegge kan het absoluut geen kwaad.... ja en daarom ben jij secretaresse van de arts! Anyways... uiteindelijk kwam het erop neer ondanks dat ze het dan nog niet zeggen dat ik een zeurkous ben hierom en dat ze het met tegenzin gaan doen OP mijn buik. Maar mevrouw dan kunnen we vast en zeker niet szien.... Nou luister dan kom ik tohc weer een 2 weken later? Ik moet nu dus 18 oktober a.s wel komen en krijg dan een echo OP mijn buik.

Is het nu zo raar dat ik dat wil? Nee toch?

Wie heeft er wel een goede ervaring mee en wie niet? En het is toch niet zo dat ik echt zeur daarover... het kan toch dat ik daar een naar gevoel bij heb...

Thanks ladys

Liefs Onzewonder

2. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik moet zeggen dat ik nergens last had bij
    de inwendige echo.
    maar als jij er een rot gevoel van heb
    moet je het gewoon niet doen.
    liefs chantal.

3. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap !
    ik denk dat je het niet moet doen als je een inwendig onderzoek niet prettig vindt..
    ik heb ook een MK gehad op 7 juli en de inwendige echo was voor mij niet vervelend (het was ook al de zoveeltste keer dus raakt eraan gewent zeg maar) ik weet niet prcies hoe ver je bent ? maar als je niet teleurgesteld wilt zijn met bv het horen van het hartje (dat kunnen ze alleen maar inwendig zien tot een week of 9 dacht ik) zou ik ff wachten tot 18 oktober wanneer ze wel een uitwendige echo kunnen maken ! suc6 Ing

4. Niet meer actief

Hoi Hoi, volgens de arts circa 6.5 week, maar zelf denk ik korter ik heb het PCO namelijk en mijn cyclus is totaal door de war...

Ik heb altijd inwendige echos circa 3 keer per manad, maar puur om te zien hoe het zit met mijn eicellen dus weet wel hoe het gaat. Maar goed nu zit er wel een kleintje in mijn buik.. en vind de gedachte eng... dat er iemand met een grote camera in mijn buikje zit te vroeten ;)

Zelfs sex is nu taboe... dat durven mijn partner en ik niet eens momenteel.. erg he... maar goed wij willen het zekere voor het onzekere en er NIETS mee doen hahaha dus alles hebben we ervoor over om deze zwangerschap goed te laten verlopen. Echter hebben wij dit helaas niet zelf in de hand helaas ;( Maar ja wij houden goede moed en gaan er gewoon voor dan maar even zonder sex.. we knuffelen nu heeeeeeeeeel veel ;)

Liefs Onzewonder

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb hier eigenlijk niet over nagedacht..maar: ik heb twee termijnecho'sgehad..
    De eerste keer was het nog te klein om meer te zien. Dus tweede termijnecho gehad: ook weer alles prima, hartje weer gehoord en ze kon nu datum beter vasstellen...
    Ik was 8 weken.
    Zo'n twee weken later kreeg ik steeds meer bloedverlies..dus na Vk, laten kijken, weer met inwendige echo , uitwendig lukte niet..omdat het kindje dus al overleden was..
    aan de grootte van het kindje zag ze dat het ongeveer 2 dagen na vorige echo (inwendig) was doodgegaan...
    Ik heb nog nooit gehoord dat dit kwaad kan ofzo, maar nu jij dit zo zegt...
    Wordt dadelijk nog moeilijker voor me, tweede zwangerschap, hoop zo erg dat alles goed gaat, misschien dat ik wel gewoon inwendige echo laat doen om te kijken of alles goed is, in iedr geval tussen 8 en 9 weken , want toen was het misgegaan..
    pff, wel moeilijk zeg.

Liefs

Sylvia

6. Niet meer actief

Hoi Sylvia,

Ja het is iets moeilijks moet ik zeggen, maar ik had dus een dag ervoor bruin/rozige afscheiding gehad, waardoor de keus voor mij weer heel gemakkelijk was. Ik heb dus de inwendige echo wel weer gedaan en ben inmiddels over de 8 weken heen. Hartje klopte en al. Ik heb eergister nacht 1 druppie bloed gehad, maar volgens de VK is dit niets. Komt door het hoesten/niezen wat ik momenteel erg veel doe.

Het is ook iet saparts hoor, ik vind het nog steeds eng eigenlijk elke echo die ik ga hebben. ik moet 8 november nogmaals naar het ziekenhuis voor de laatste echo ik ga ervanuit dat het dan niet meer inwendig is toch? Ik ben dan circa 11 weken.....

Meid veel succes en bij jou gaat het vast en zeker ook lukken.

Liefs Gitje

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

ja, dank je wel.
    Nee, met 11 weken doen ze uitwendige echo.
    Ik wens jou veel succes in je zwangerschap en dat je maar snel kan gaan genieten wanr kan begrijpen dat dat i het begin wel moeilijk is.
    Dat wordt het voor mij straks ook. Ik ben wel blij want heb een super lieve Vk, ze gaf me echt een prettig gevoel zo van: dat ze naar me luistert enzo.
    Ook had ze me uit zichzelf nog opgebeld hoe het met me ging na de Mk enzo.
    Ook mag ik als ik dat wil als ik weer zwanger ben vaker langskomen mocht ik dat prettiger vinden enzo.
    Dus scheelt voor mij ook wel dat ik zo'n lieve Vk heb. Mijn vriend is ook super lief hoor, daar niet van haha :)

Liefs

Sylvia

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    wanneer doen ze dat dan een inwendige echo?
    Moet je dat doen en doen ze dat altijd?

9. Niet meer actief

In mijn geval wel, daar ik bij een fertiliteiten arts loop, aangezien ik niet makkelijk zwanger kon worden. En ik weet precies wanneer ik wel of niet zwanger was dus ik ben dan in een zeer vroeg stadium bekend van mijn zwangerschap. Je moet het zo zien, ik wist het zeg maar een dag na de bevruchting omdat ik mijn hele cyclus volg middels inwendige echo's.

Ze kunnen geloof ik tot 9 weken inwendig kijken, en daarna is er uitwendig ook meer te zien. Een collega van mij is nu denk ik zeven weken, maar had ookeerst een uitwendige en toen zagen ze alleen een vruchtzakje met niet serin, daarna een inwendige echo gehad, en daar zag ze het kleintje zitten met een kloppend hartje. Dus ja je ziet wel meer als je kort zwanger bent.

Ik heb de mijne wel weer achter de rug, maar hoef gelukkig niet meer. Mijn volgende echo is 8 november voor het laatst bij de fertiliteiten arts, en ook ik heb een super arts echt die zou je echt wensen... maar helaas moet haar gaan verlaten. En deze is overigens dan wel uitwendig.

En mijn ventje begrijpt me gelukkig ook met alles en steunt me ook met alles ;0 THANKS LIEVERD :)

Nou ik ga lekkre slapen... liefs Gitje

Deel Deze Pagina