Inwendige echo // vitaliteitsecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Masa0903, 6 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hoi meiden,

    Ik ben zwanger van ons 3e kleintje en ik heb een keer eerder een inwendige echo zonder vooraankondiging gehad :confused: maar dit was om mijn baarmoeder te bekijken, zonder baby.

    Hebben jullie tips? Ik ben slank van mijzelf dus voor een zwangerschap nooit een inwendige echo gehad. Ik ben pas 6 weken en 3 dagen als ik de echo krijg en heb geen idee wat ik moet en kan verwachten. Vloeien, extra afscheiding? Jurkje aan of een lang hemdje of is dat weer juist onhandig.

    Ik kom vanuit mijn werk dus ik zorg dat ze er van onder even goed bij staat en fris en fruitig is. Ik snap heel goed het is hun werk, ze zijn wat gewent en het is de 3e dus kom op! Maar het is toch wel weer even wennen de eerste keer hahahahaha!
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Is er een reden voor waarom je dan al een echo hebt? Als je het fijner vindt om de echo wat later te doen zodat het uitwendig kan kan je dat altijd vragen natuurlijk.

    Ik heb iedere maand een inseminatie en ik zorg idd altijd dat ik een jurkje of evt een lang hempje of trui aan heb. Dat voelt wat comfortabeler.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Niks bijzonders doen en gewoon gaan. Je maakt er nu veel meer van dan dat t is ;)
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Dit inderdaad...Het stelt in principe echt niets voor.
     
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dit idd.
    Niet teveel van voorstellen, en qua kleding aandoen waar je jezelf ook op werk het gemakkelijkst bij voelt.
     
  6. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Helemaal mee eens, het stelt idd niet zoveel voor. Ik heb een paar inwendige echo's gehad en het is zo gebeurd haha!
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik heb zo vaak inwendige echo's gehad: als je geen vaginisme hebt is t geen punt. Echokop is dunner dan de penis :p
    Gaat gewoon condoom om, dus ook geen extra glijmiddel verder dus ook geen drupperij na die tijd. T kan hooguit wat onprettig voelen als ze gaan zoeken.
     
  8. Daria1988

    Daria1988 Actief lid

    9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
    Het is een klein beetje vervelend maar doet geen pijn! Is er trouwens een rede dat je zo vroeg al een echo krijgt? Voor de 7 weken wordt vaak afgeraden omdat het extra onzekerheid kan creeren als er nog geen hartje te zien is (of een onduidelijk beeld). Het is sowieso niet verplicht natuurlijk dus eens met eerdere post over wachten tot het uitwendig kan :)
     
  9. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Tip: vooral niet te druk maken! Eigenlijk zoals hiervoor al gezegd wordt door de andere dames. Enige wat ik zelf altijd wel fijn vond, was een wat langer shirtje/jurkje aantrekken, zodat ik voor mijn gevoel niet totaal in mijn blote kont rond liep. Maar voor hen is het gewoon de normaalste zaak vd wereld!
     
  10. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hi meiden,

    Nee dat is ook zo, ik bedoel die man HET IS ZIJN WERK maar die eerste keer is altijd bij mij gewoon zoiets van awkard hahaha! Terwijl ik alles behalve preuts ben. Don't ask waarom ik mij hier zo druk om maak en is gewoon liggen en gaan. Nouja, ik ben best klein dus het is altijd even prutsen hoe ik moet liggen de beugels zijn altijd wat ver hahaha er word vast weer gelachen.

    De vroege echo is omdat ik de vorige keer een placenta solutio heb gehad, waardoor er even wordt gekeken of er een hartje is zodat ik meteen kan beginnen met Ascal (aspirine) ivm de doorbloeding van mijn baarmoeder. Normaal beginnen ze er mee wanneer je 12 weken bent, maar het heeft aangetoond dat eerder beginnen geen kwaad kan en ze zijn in mijn geval beter save than sorry. Mocht er geen hartje zijn is het terug komen tot er wel een hartje is. Heb mijn eerste afspraak al gehad met 4+3.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    O ja ik lig ook altijd zo raar omdat ik zo ver naar onderen moet, die rugsteun zorgt ervoor dat ik in een raar bochtje lig vanwege mijn korte lijf haha
     
  12. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Het is altijd awkward die eerste keren. Bij mijn oudste had ik in de mmm regelmatig inwendige echo’s. Dus dan word het haast gewoon. Zit je gewoon te kletsen en te lachen terwijl je daar in je blote kont op dat bed kruipt. :roflmao:
    Ik deed vaak wel een wat langer shirt of tuniekje aan inderdaad. Zodat je voor je idee niet helemaal naakt rondloopt. Maar inderdaad. Het is hun werk. Werk zelf in de zorg en zie wel vaker mensen naakt maar daar ben je je niet eens zo bewust van. Het raakt een soort van gewoon.
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heb zelf ook vaak inwendige echo’s ivm ziekenhuis. Enige tip: ga geen panty aandoen, dat duurt zo lang om daarna weer aan te trekken.
     
    twee vindt dit leuk.
  14. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik heb al behoorlijk wat inwendige echo’s gehad. Maar ik vind het niks voorstellen. Ik vind een jurkje wel fijner dan een shirt, maar verder zou ik er niet te zwaar aan tillen.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kun je niet vragen of hij eerst uitwendig kijkt? Ik heb bij alle 3 echo's rond de 6 a 7 weken gehad en nog nooit inwendig, vond ik niet zo prettig.
    Maar als het zou moeten zou ik kleding aandoen wat makkelijk aan en uit kan, of omhoog zoals een jurkje.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    Komt echt goed. Zou me er niet te druk om maken :)
     
  17. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Ik vind zelf een jurkje of een langer vest wel heel fijn. De handeling zelf stelt niet zo veel voor en geeft nadien ook geen vloeien of extra afscheiding.
     

Deel Deze Pagina