Die heb ik een paar weken geleden ook gehad. Ik moest toen een lege blaas hebben. Ik weet nog dat mijn vriend en ik in de volle wachtkamer zaten te wachten. Ik dacht: dat duurt vast nog wel even; ik ga nog even naar de wc. Zit ik daar net, klopt mijn vriend op de deur, want we waren al aan de beurt. Ach, mijn blaas was in elk geval goed leeg! Ik had trouwens wel van die frisse natte doekjes bij me om me even van onderen op te frissen zeg maar. Op de een of andere manier vond ik dat prettiger, aangezien ik met mijn benen wijd moest voor die gynaecoloog.
Ik heb er ooit 1 gehad en ik hoefde geen geen volle blaas te hebben. Dit moet alleen als je een uitwendige echo laat maken omdat je blaas dan je baarmoeder omhoog duwt zodat hij beter te bekijken is. Inwendig kunnen ze er zo wel bij. En ter geruststelling, het stelde bij mij niets voor. Geen pijn of vervelend gevoel (behalve dat ik het een beetje genant vond om daar met mijn benen wijd te liggen) Maar de Gyn was erg aardig en geruststellend. Veel succes!
Ik had gelezen bij echo&onderzoek onder het kopje echoscopie (weet het niet zeker) dat je een lege blaas moest hebben. Heb me hier aan gehouden en heb geen klachten gehoord van de gyn.
Hey Boots, Naar mijn weten maakt het helemaal niks uit hoor. Ik heb een paar maanden lang mee gedaan met een medisch onderzoek waar ik ong. 2 keer in de week een inwendige echo kreeg, en de doktoren hebben mij nooit verteld dat ik een lege of een volle blaas moest hebben... Veel Succes!
Inwendig leeg en uitwendig vol, zoals hierboven al geschreven. Je hoeft niet echt een hele lege blaas te hebben, zo precies komt het niet. Maar als je op knappen staat, kan het beeld minder goed zijn. Dus gewoon gaan plassen voordat je van huis gaat, dan is het prima. Succes!
Mijn gyn zegt altijd hoe leger hoe beter. Bij ons is er ook nog een wc in het kleedhokje in de echokamer. Veel succes
Bedankt allemaal! Ik ben bekend met inwendige echo''s maar dat is al zo lang terug dat ik het niet meer weet Wel bedankt voor de geruststelling. Ben enorm zenuwachtig terwijl ik weet dat het niet pijnlijk is. Ben nogal preuts. (Nog na 2 bevallingen )
Bovenstaande klopt helemaal. Ik kwam voor een uitwendige en moest volle blaas hebben....maar toen zagen ze niet voldoende....dus moest ik daar op de wc leegplassen voor een inwendige. Komt vast helemaal goed! groetjes eertje