Ik kreeg met de 12 weken echo een inwendige. Ik heb een gekantelde baarmoeder dus daarom zagen ze niet veel. Ze hadden van de week weer een echo gedaan toen zagen ze de baby wel. Alleen hartje luisteren ging ook moeilijk nu door mijn baarmoeder. Denk dat ik met 20 weken dat ook wel weer moet net als assi maar maak je niet druk die mensen hebben echt wel vaker een p**s gezien we hebben er allemaal 1
ik vond het ook best eng de eerste keer, maar als je je kindje ziet is dat voorbij. Ook het schaamtegevoel was bij mij ineens weg. Het interesseert me niet meer zo. Die mensne zijn zo professioneel. EN ja, wat al eerder gezegd is; ze zijn heus wel wat gewend. Maar als je een verleden hebt oid dan kan ik me indenken dat je het eng vind. maar nogmaals, bij het zien van je kindje... Onbeschrijfelijk toch!
Ik had met 8/9 weken een uitwendige echo en dat lukte prima. De verloskundige vroeg wel of ik ruim 2 uur van tevoren goed wou drinken. Omdat de baarmoeder nog vrij laag zit, drukt een volle blaas de baarmoeder naar boven. Ik hoopte zelf ook een beetje dat inwendig nog niet nodig was, soms heb je gewoon even tijd nodig om aan dat idee te wennen. Misschien is het een idee om je verloskundige gewoon te bellen en uit te leggen wat je dwars zit. Ze heeft dit vast vaker gehoord.
Ik kreeg met 9 weken nog een inwendige echo, en daarna met 11 weken gewoon uitwendig Vond het natuurlijk niet prettig, maar echt erg was het niet Gewoon rustig over je heen laten komen, zodra je je kleintje op het scherm ziet ben je helemaal vergeten dat er inwendig een echo word gemaakt! @assi, dat is zeker een rare opmerking van hun zeg!
Ik ben inmiddels 10 weken en heb bij mijn 1e keer bij de VK geen echo gehad. Ze heeft alleen gevoeld en geluisterd en kon niks voelen en horen. Ze hebben er ook geen echo apparatuur. Erg jammer! Moet dus een afspraak maken voor een termijn echo... en of het in- of uitwendig is.. I really dont care! Als het kindje er maar goed en gezond in zit.... Ik bedoel maar... we zijn zwanger!!!! We gaan bevallen... euh... t wordt dus alleen maar intiemer... Aan de andere kant heb ik totale begrip voor degenen die een bepaald verleden hebben... Voor hen... sterkte!
Tot nu toe heb ik twee keer een inwendige echo gehad. Eerste keer met 8.5 weken en tweede keer met 13.4 weken. Ik gaf teveel tegendruk met mijn buik waardoor het niet goed zichtbaar was. Moest zo erg plassen dat het niet werkte. Bovendien is onze kleine aan de erg kleine kant (zijn zelf ook allebei rond 1.60) dus dat was niet vreemd. De baarmoeder kan ook wat dieper liggen waardoor het niet lukt. Mij is zelfs toen al gezegd dat het met 20 weken waarschijnlijk weer inwendig zou moeten. Leuk is anders, maar als het daardoor veel beter te zien is vind ik het niet heel erg meer. Uitwendig heb ik het dus nog niet gehad dus kan daar ook niet over oordelen, maar dat lijkt me wel heel fijn. Ik schrok in eerste instantie omdat het inwendig moest, maar uiteindelijk zie je je kleintje op het beeld en dat maakt zoveel goed. Niet dat ik nou zo preuts ben, maar toch....Met de 20-weken echo gaat mijn moeder ook mee, dus ik hoop maar dat het dan uitwendig mag.
met 8weken kreeg ik een inwendige echo. het is maar net hoe de bouw van je lichaam is hoor. bij dunne mensen is het vaak gewoon normale echo, maar aangezien ik niet echt de dunste ben, moest het inwendig rond die tijd. daarna alleen maar uitwendig gehad
Met 6w3d een inwendige echo gehad, heb geen moment een gevoel van schaamte ofzo gevoeld. Het was toch maar een gynaecoloog, hoeveel zal die er wel niet gezien hebben ik keek alleen maar naar het scherm, vond het belangrijker om de beeb in wording te zien. Maar heb al vaker inwendige echo's gehad, wij zaten ook in de mmm, en toen ben ik er al aan gewend eigenlijk. De eerste keer is ff wennen, daarna maakt het niets meer uit eigenlijk.
@elly: ik moet ook niks hebben van inwendige echo's hoor. Vind het helemaal niks. Ik ben al een keer bevallen en heb weet ik veel hoeveel handen aan en in me gehad om te toucheren. (bevalling verliep niet helemaal lekker), maar nu bij de 2e zwangerschap vind ik het nog steeds erg vervelend hoor.