Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje over een inwendige echo. Ik heb gehoord dat ze ongeveer tot 12 weken een inwendige echo doen, klopt dit? Stel dat je verder bent dan 12 weken, ongeveer 16 weken is het dan niet meer te zien op een inwendige echo, maar alleen maar op een uitwendige echo? Of kan je een zwangerschap hoe ver deze ook is gevorderd altijd met een inwendige echo zien. Mss is het een domme vraag, maar dit is allemaal nogal nieuw voor mij. Alvast bedankt! Gr. Sandy
als je vroeg in de zwangerschap zit is het beeld duidelijker met een inwendige echo meestal vanaf een week of 10-12 doen ze het uitwendig omdat het dan goed beeld geeft maar inwendig kan altijd hoor alleen past het op den duur niet meer op het beeld
Hallo, Dank je wel voor je snelle antwoord. Dus als ik nu 15 weken zou zijn zouden ze dit op een inwendige echo zeker niet missen? Ben ik weer iets gerust gesteld Gr.
Je kunt met een inwendige echo altijd zien dat er een zwangerschap is, maar op een gegeven moment kun je het niet meer goed zien. Omdat de baarmoeder in het begin nog heel laag achter het schaambot zit, is het niet goed te zien op een uitwendige echo (dan moeten ze heel naar gaan duwen enzo) en gebruiken ze dus een inwendige echo. Dan kijk je dus als het ware vanaf de baarmoedermond omhoog.
Je kunt altijd een zwangerschap op de inwendige echo zien, alleen na een aantal weken is het beeld van de kleine beter op een uitwendige echo omat ze dan meer in beeld krijgen. In het begin kunnen ze meer inwendig zijn dan uitwendig, Daarop bazeren ze meestal welke ze maken en met welk doel, Afgelopen weekend heb ik zowel een iinwendige als uitwendige gehad. Uitwendig om te kijken hoe de kleine het deed en inwendig om de kijken naar de baarmoedermond, Bij de inwendige zag je nog net alleen een klein deel van de schedel maar verder niets. Heel veel plezier bij je echo's, ze zijn altijd mooi als je het kleintje kunt zien. Groetjes, Krissa
Ik heb bij de 1e een uitwendige echo gehad met 8-9 weken. Nu heb ik vorige week met 6 weken ook een echo gehad (2e zwangerschap), ik dacht dat het inwendig zou zijn ,maar dat was ook uitwendig. Dus het verschilt heel erg...maar als je nog minder dan 10 weken bent, kunnen ze met een inwendige echo alles goed zien, en uitwendig alleen als je geluk hebt en een volle blaas = goed zicht.........denk ik en nu zie mijn onderschrift
Ik moet op 28 mei naar het ziekenhuis voor een echo. Ik heb daar om gevraagd ivm met een eerder miskraam. Wil graag weten of er nu wel een deling heeft plaats gevonden (dat was toen niet echt geval). Zal mij benieuwen of het inwendige of uitwendig is.
Wanneer je ong 15 a 16 weken bent zal je dan bij een inwendige echo de kleine dan nog in zn geheel zien of is het daar dan al te groot voor?
Het verschilt van persoon tot persoon hoor. Ik heb een echo gehad met 7 weken en 4 dagen en ze wilde eerst uitwendig kijken. Ze kon het echt super duidelijk zien en daarom hoefte het niet inwendig. Meestal kijken ze eerst of uitwendig lukt.
te groot.. je kindje is met 16 weken al ruim 15 cm terwijl het met 12 weken nog maar 6 cm is en het dan nog net te zien is, dus daarom doen ze vanaf een week of 12 altijd vrijwel zeker een uitwendige echo ook op de uitwendige echo is met 16 weken het kindje moeilijk in zijn geheel te zien vandaag dat ze vanaf dit termijn het kindje moeilijk op kunnen meten en daarom zijn beentjes en lijfje apart opmeten omdat hij niet meer in zijn geheel op het beeld past
Krijg vd week mn eerste echo, maar omdat ik geen idee heb hoever ik ben gaf zij aan dat ze eerst een inwendige doen. Nu maakte ik mij een beetje zorgen dat ze bij een inwendige helemaal niets zouden zien als ik ong 15 weken zou zijn, maar uit de reactie te zien zullen ze altijd iets zien, in ieder geval een arm of been toch? hihihi. Dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken.
Mijn eerste echo met 9 weken was uitwendig. Mijn tweede echo met 20 weken was zowel uitwendig als inwendig. Het kan dus altijd. Hoe ver je ook bent.
Hoi ik heb ook een inwendige echo gehad bij 6 weken. In week 8 konden ze het vruchtje vanaf de buitenkant echo gewoon pakken. Dus dat het tot 12 weken inwendig is, nee, is niet mijn ervaring. maar het doet geen pijn hoor!
Ik heb komende donderdag een echo... ben erg benieuwd hoe het gaat (inwendig of uitwendig)... Gezien het feit dat ik eerder 2 miskramen heb gehad, nu een vroege echo... Iemand ook al zo vroeg een echo gehad ?
Ik heb ook met 6 weken en 4 dagen een echo gehad, was een spoedecho, omdat ik bruinverlies had. Het werd een inwendige echo, waarop al een kloppend hartje te zien was. Had geen idee, hoe een inwendige echo zou zijn, maar viel 100% mee. Succes met je echo alvast.