Hoi allemaal, Ik ben de moeder van een prachtig meisje van 1,5. Sinds een half jaar probeer ik weer zwanger te worden en helaas gaat het nu minder vlot dan de 1e keer (toen in de 4e ronde zwanger). Nu zijn we alweer 7 maanden "bezig" (hoewel ik tot maart dit jaar nog niet echt een goede cyclus had) en helaas deze week weer ongi geworden. Ik merk dat ik het er heel moeilijk mee heb, ook al weet ik dat ik niet mag klagen. Ik heb een mooie dochter en 7 maanden is ook weer niet zo heel lang, maar toch word ik er onzeker van. Waarom lukt het niet? Is het ons nog gegeven om meer kinderen te krijgen? Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Helemaal omdat je hier zo moeilijk met familie (die weten het niet) of vrienden (ik heb er geen met een kinderwens) over kan praten... Duurde het bij jullie ook langer (of korter) om zwanger te worden van een tweede? Weet niet zo goed wat ik zoek. Misschien positieve berichten zodat ik me wat beter ga voelen? Die eerste 2 weken tot de eisprong ben ik de laatste tijd echt helemaal in mineur. Echt vervelend... Wil daar een beetje vanaf eigenlijk, maar kan het zo moeilijk los laten. Liefs, Pinjo
He hoi, Ik begrijp je helemaal hoor. Hier precies hetzelfde gehad. Toen wij wilden beginnen aan een tweede was onze dochter pas 9 maanden, dus was al heel snel. Van onze dochter ben ik met 9 maanden zwanger geraakt. Dus best lang. Ik had helemaal in mijn hoofd toen we met de tweede begonnen: ik hoop zo dat ik nu eerder zwanger raak. Mijn lichaam herkent het nu en ben ik misschien ook wel sneller zwanger.... Uiteindelijk waren wij ook in ronde 7 beland. Ik voelde mij ook erg rot. Ik vond ook dat dat onterecht was omdat ik al een mooie dochter heb. Maar als je eenmaal besloten hebt om voor een tweede te gaan dan is elke maand weer net zo'n grote teleurstelling als bij de eerste. En nu vind ik ook dat je je daar best rot om mag voelen, ookal heb je al een kindje. Ik dacht ook: wat als we geen tweede meer krijgen? Wat dan? Er ging van alles door mijn hoofd. In ronde 8 besloot ik dan ook om toch maar eens ovulatietesten te gebruiken, want mijn cyclus was niet helemaal regelmatig en ook vrij lang. Ik dacht: dat gaat vast niet in een keer lukken. Ik moet vast nog een paar van die ovulatietesten erbij kopen. Maar prompt raakte ik zwanger! Misschien klusten we dan elke maand net buiten mijn ei om, of het was gewoon toeval dat ik nu zwanger was geraakt. Al met al, ik was natuurlijk hartstikke blij dat ik weer zwanger was! Dus ik zou toch zeggen: maak je niet te druk hoor. En het is echt begrijpelijk dat je je elke maand als je weer ongesteld word, rot voelt. Elke maand is er dan een teveel toch? Ik kan me voorstellen dat toen je van de eerste zo snel zwanger raakte, je nu ook misschien een beetje verwacht snel zwanger te zijn. Maar soms duurt het dan toch iets langer dan verwacht. En inderdaad: 7 maanden lijkt heeeeel lang, dat vond ik ook, maar eigenlijk is het helemaal nog niet zo lang. Officieel staat er een half jaar tot een jaar voor zwanger raken. Natuurlijk hoop ik dat je binnen een jaar zwanger raakt, maar denk dus niet dat er iets mis is ofzo nu je wat langer bezig bent. Het komt vast vanzelf. Wat een verhaal he haha! Maar heel veel succes hoor! Liefs J
hee... herken je verhaal. wij zijn ook bezig voor een 2e. was bij kyano in ronde 1 al zwanger, dus dacht heel naïef, dat lukt nu ook wel. inmiddels in ronde 4 beland. is nog niet heel lang, maar voor mijn gevoel wel... ik merk ook dat ik er niet al te vrolijk van wordt en voel me ook af en toe schuldig tegenover Kyano...misschien ben ik er wel teveel mee bezig... en idd... t is normaal om zwanger te raken tussen 6 maanden en een jaar... (maar dat lijkt zooo lang) aan de andere kant zet het me wel weer met beide benen op de grond. ben er nu weer helemaal van bewust geworden dat je niet 'ff' zwanger wordt.. we blijven gewoon doorzetten.. ps. zijn er meer mensen die een onregelmatige cyclus hebben na de 1e?
Hai, Dankje voor deze berichten. Die voelen toch wel weer goed. En inderdaad Jelisa, stiekum had ik gehoopt/verwacht dat het niet zo lang zou duren. Vind jouw verhaal wel fijn om te lezen. Betekent dus niet dat er iets mis is als het zo lang duurt. Denk dat ik morgen toch ook maar ovulatietesten ga bestellen. Door te tempen weet ik wel wanneer ik mijn ei heb, maar ben daar nu even mee gestopt (te veel bezig met zwanger worden). Mama van Kyano, bij mij heeft het heel lang geduurd voordat mijn cyclus weer regelmatig was hoor (uiteindelijk zo'n 15 maanden), maar mede omdat ik borstvoeding gaf. Ik heb daarmee moeten stoppen. Ik weet niet of dat bij jou een rol speelt? Liefs, Pinjo
Hoihoi! Bij ons heeft het niet lang geduurd om zwanger te raken voor onze zoon en ook niet voor het brusje (beiden ronde 1 , geluksvogeltjes hierzo....). Mijn cyclus is wel vrij onregelmatig geweest (eigenlijk tot de zwangerschap), dus dat lijkt me normaal, zeker als je bv hebt gegeven. Het kan ook zijn dat door de bv je eisprong nog niet helemaal goed op gang is, ondanks dat je toch menstrueert. Hoewel ik niet echt tips voor je heb, wil ik je wel een hart onder de riem steken en je zeggen dat je je er echt wel onzeker of rot over mag voelen. Het feit dat je al een kindje hebt, maakt de onzekerheid en angst er niet minder om, denk ik. Heel veel succes in ieder geval! Liefs
Ik ervaar dezelfde angsten als jij. Dus voel je vooral niet schuldig of wat dan ook! Ook wij willen bezig gaan met een tweede kindje. Hoewel ik nog geen haast heb spoken toch die angsten door het hoofd. Bij de eerste ging het in 1 keer, maar is ons dat geluk nog een keer gegund? Ook heb ik heel onregelmatige, lange cyclussen wat me onzeker maakt. Had ik voor de eerste ook, maar dan ga ik denken: misschien was het een toevalstreffer? Ik ga aankomende cyclus ovulatietesten gebruiken zodat we gerichter aan de slag kunnen. Gebruik jij ze al?
Bij de eerste duurde het 8 maanden en had ik een onregelmatige cyclus. Ik vond dat eigenlijk al heel erg lang duren... Nu bij de 2e zijn we inmiddels al meer dan een jaar bezig! Sinds de bevalling was ik netjes elke maand ongesteld dus ik hoopte dat het nu wel wat sneller zou gaan... Helaas!! Ik gebruik ook al een half jaar ovulatietesten. Je krijgt dan wel meer duidelijkheid in je cyclus. Zo kwam ik er achter dat mijn eisprong pas in de 3e week kwam ipv rond dag 14. Heel veel succes allemaal!! Ik hoop dat we toch allemaal dit jaar nog in verwachting van een Brusje zijn
zo herkenbaar van me dochter tja dat was eigenlijk niet echt gepland maar zeer gewenst ben door de pil heen zwanger geraakt (slikte antibiotica) en nu zijn we eigenlijk ookal een hele tijd bezig het is 2 x keer gelukt de eerste keer was na de eerste verjaardag van me dochter maar eindigde in een mk en de tweede keer was in april dit jaar maar eindigde ook in een mk dus zwanger worden lukt wel maar bleef niet plakken maar vol goede moed gaan we door het gaat lukken het is ons al gelukt en dit keer ook positief blijven denken
@ pinjo: ik geef sinds februari geen bv meer. pas daarna is mn menstruatie weer begonnen.. sinds die tijd dus lekker onregelmatig..
Dat is herkenbaar hoor Mama van Kyano. Bij mij begon de menstruatie ook pas na het afbouwen van BV en bleef toen ook even onregelmatig. Cycli werden wel steeds korter. Bij jou niet het geval? En ja, heb net toch maar even ovulatietesten besteld. Hoop dat het hier ook geluk gaat brengen! Zie trouwens dat ik niet de enige ben die onzeker is over zwanger worden van een 2e en dat het soms lang kan duren. Twee keer een miskraam Gooische mama, dat zal er ook wel inhakken. Net als een een jaar bezig zijn mama van Dewi! Lijkt me moeilijk hoor. Lukt het jou nog om niet iedere maand weer depri te worden als je ongi wordt? Die eerste week van de cyclus vind ik altijd zo taai. Dan houdt het me ook het meest bezig (meer nog dan vlak voor mijn NOD). Hoop in ieder geval voor ons allemaal inderdaad dat het snel raak mag zijn... Nu ik die testen besteld heb voel ik me wel weer soort van optimistisch: het gaat vast lukken!
@ pinjo ik blijf positief denken want het is al gelukt dus waarom niet een tweede keer na beide mk natuurlijk heel verdrietig en boos maar uiteindelijk toch zoiets van ja miss waren de kindjes niet goed (bij de tweede was dat ook zo het hartje was niet volgroeid)
@Pinjo: cyclussen worden idd steeds korter. laatste was 25 dagen, daarvoor nog 32.. snap er niets meer van.. nou ja.... eind van de maand weten we weer meer... hoop stiekem wel dat t raak is, zou graag een 2e kindje willen voor Kyano zn 2e verjaardag.. hopelijk geven de ovulatie testen meer duidelijkheid voor jou!
Oh wat herkenbaar. Lijkt mijn eigen situatie wel. Dochter van 20 maanden en we zijn nu zo'n 6 maanden bezig voor een 2e. Dacht dat het heel snel zou gaan (vorige keer in 1 ronde zwanger), en dat ging het ook: ik was zwanger maar werd al heel snel een miskraam. Erg verdrietig dus en sindsdien heb ik een hele regelmatige cyclus (eigenlijk altijd wel) van 27 a 28 dagen. Juist daarom knaagt het zo aan me waarom ik al 5 maanden geen positieve zwangerschapstest heb. Heb deze maand zelfs ovulatietesten gebruikt, en dat terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet nodig heb. Maar goed, ik hoop over anderhalve week toch een positieve test in handen te hebben. Ik besef dat ik niet mag klagen: heb een gezonde dochter en ben relatief nog niet zo lang bezig. Maar die teleurstelling is heel vervelend en ik begrijp precies hoe je je voelt. Hoop dat we snel een positieve test in handen hebben!
Meiden, heel herkenbare verhalen. Ik ben tot nu toe altijd heel snel zwanger geworden en nu zitten we alweer in ronde 9 1zw: 1e ronde: miskraam 2ezw: 3e ronde: dochtertje geboren met 23 weken 3e zw: 2e ronde: gezond dochtertje 4e zw:5e ronde: miskraam Vanaf dat we weer aan het proberen zijn tot nu zitten er 9 maanden tussen, veeeeeel te lang dus! (de 2e miskraam mee gerekend dus). Ik vind het ook allemaal heel erg lang duren en gezien mijn geschiedenis had ik gehoopt dat ik weer snel zwanger zou worden, maar helaas dus... Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de gyn (heb een afwijking aan mn baarmoeder) en dan ga ik dit ook eens bespreken! Maar heel herkenbaar dus, je rekent je heel rijk met een gezonde dochter, maar de wens voor nog een kindje is gewoon zo groot...
Wow Marjolein, heftig verhaal zeg, ik hoop dat je alles snel achter je mag laten en weer een gezond kindje in je armen mag sluiten! Hier zwanger van de 1e na 6 maanden en nu alweer bijna 2 jaar bezig voor een tweede en tot nu toe geen 1x zwanger geweest...er is bij ons niets gevonden waardoor het komt dus we starten binnenkort met IUI! Nooit gedacht dat we hier ooit in terecht zouden komen maarja, maar goed dat je niet alles vantevoren weet..
Sprtmama, dank je voor je woorden, ik hoop het ook! En bij jullie ook heftig zeg. Van je eerste kindje toch wel snel zwanger en dan nu al 2 jaar bezig en starten met IUI...Dat verwacht je inderdaad toch niet. En ze hebben dus al allerlei onderzoeken gedaan??? Ik hoop dat de IUI jullie veel geluk mag brengen!!!
DaphneenEstelle, jouw verhaal geeft wel weer een beetje hoop. Gek toch he, dat je van een eerste (en volgende) zo snel zwanger kan worden en dat het dan daarna zo moeizaam gaat en lang duurt... Soms denk ik ook wel eens je wordt weer zwanger als je lichaam (en geest) er weer aan toe is en door de drukte van je eerste kindje kan dat dan misschien wat langer duren ofzo. Ik weet het niet... Ik hoop iig dat we allemaal heel snel jouw voorbeeld mogen volgen!
Tje, heftige verhalen zeg... Marjolein 103, lijkt me verschrikkelijk moeilijk ook hoor, jouw situatie. Kindjes verliezen is natuurlijk het ergste dat je mee kan maken. En misschien klopt het inderdaad wel, dat je er eerst weer helemaal aan toe moet zijn. Mijn lijf was dat in ieder geval veeeeeel later dan ikzelf. Na mijn 1e ben ik (niet opzettelijk!) veel afgevallen. In januari dit jaar woog ik nog geen 50 kilo. Pas nu ik ben gestopt met BV en het leven weer wat meer een routine wordt begin ik weer aan te komen. Sinds die tijd heb ik ook pas weer een "normale" cyclus. Dat speelt dus zeker mee. En ik denk idd dat je lijf dan moeilijker zwanger wordt, en dat idd ook hoe je je geestelijk voelt daar invloed op heeft... Stiekum had ik daarom ook gehoopt dat het nu in de vakantie raak zou zijn. Maar helaas... Toch stelt het op een bepaalde manier wel gerust om te weten dat meer meiden die onzekerheden kennen en dat niet iedereen de 1e ronde zwanger is. Soms lijkt dat zo als je al die verhalen leest en hoort, en dan voel je je zo abnormaal of zo. Daardoor ga ik ook twijfelen of alles wel echt goed zit. Jouw verhaal vond ik dan ook erg fijn om te lezen DaphneenEstelle. Dit helpt wel om het allemaal een beetje in perspectief te zien.
Pinjo, daar sluit ik me bij aan. Als je soms om je heen kijkt en hoort dan lijkt het af en toe wel alsof iedereen zo makkelijk en snel zwanger worden (waarschijnlijk let je daar dan juist op, want natuurlijk is dat lang niet bij iedereen zo). Maar het geeft mij ook wel troost en hoop te lezen dat er meerdere meiden zijn die voor een tweede willen gaan en bij wie dat niet allemaal zo soepel verloopt... Ik hoop dat we allemaal heel snel goed nieuws mogen komen brengen hier!!
Hoi dames. Ook wij zijn sinds dec bezig om weer zwanger te worden. Heb al een zoontje van bijna 2. Met hem heb ik 8 maand moeten wahcten voor het raak was. Had toen een erg onregelmatige cyclus en ben na een Primoluut kuurtje meteen zwanger geworden. Mijn huidige cyclussen zijn erg lang.Gemiddeld 50 dagen. Word ik niet echt vrolijk van,maar we kijken het nog even aan. Tuurlijk hoop je dat je meteen zwanger raakt. Ook al heb je al een kindje.Je kinderwens is er niet mider om. Pinjo,ik hoop dat die testen je snel een zwangerschap op leveren. groetjes Eva