Misschien ben ik een beetje raar, daarom wilde ik weten of jullie dit herkennen. We willen graag een tweede kindje. Van onze eerste waren we onverwachts vrij snel zwanger, eigenlijk nog voor we er echt voor gingen. Met recht een lucky shot!! Wij kennen dus niet het echte "klussen" voor een baby. Nu we serieus nadenken over een tweede merk ik dat ik moeite heb op een moment te bepalen van: NU gaan we ervoor. Wel ben ik nu 3 maanden met de pil gestopt, slik ik foiliumzuur en teunisbloemolie ivm lange onregelmatige cyclussen. Ook gebruiken we verder geen voorbehoedsmiddelen. 1 maand hadden we echt rondom mn eisprong gevreeen en maakten we serieus een kans. Rest van de rondes niet rondom mn ei gevreeen. En zo heel vaak doen we het ook niet Ik laat t dus ook het liefst op zn beloop en hoop eigenlijk wel weer op een lucky shot. Alsof je het dan niet zelf in de hand hebt ofzo. Ik merk bij mezelf dat ik toch een soort van faal angst heb om gericht te gaan "klussen". Ik zie ons ook niet om de 2 dagen een week lang rondom mn eisprong met elkaar naar bed gaan. Sowieso omdat ik het leuk wil houden wat natuurlijk prima is. Misschien vragen julie je af: wil je het dan wel echt? Antwoord is: ja! Maar vind het blijkbaar ergens toch ook wel weer spannend van: wanneer dan? Herkenbaar?
Nee sorry ik herken je verhaal niet. Ik wil juist zo vaak mogelijk klussen en mijn mannetje ook. Juist omdat we bezig zijn voor een kindje van ons samen, blijft het spannend en leuk en maken we echt tijd voor elkaar en genieten er volop van. En als we een avond moe zijn rond mijn ei dan doen we verder geen poespas maar gewoon waar het om gaat zeg maar. Dus nee bij mij verder geen twijfels...
Ik kan het wel ergens begrijpen, maar bij ons speelde het probleem faalangst meer andersom, namelijk bij mijn vriend. Hij en ik wilden van begin aan juist wel weten wanneer mijn eisprong is en wij de beste kans maken. Maar het verplichte klussen vonden wij ook moeilijk en met name mijn vriend had hier een tijdje moeite mee en kon bijv. niet klaarkomen vanwege de prestatiedruk. Daar hebben we heel veel over gepraat en ons er inmiddels allebei overheen gezet, want we willen heel erg graag een kindje en daarvoor moet je nou eenmaal op bepaalde momenten vrijen. Soms gaat het bij ons ook gewoon omdat het moet en zonder poespas, zoals Romy al heel toepasselijk zei, en dan zijn we ook met een paar minuutjes klaar. De keer daarop doen we dan weer lekker romantisch en rustig aan. Een lucky shot zit er bij ons zeker niet in (zie banner), dus voor ons is het vrijen in mijn vruchtbare periode des te belangrijker. Het vrijen voor een baby is vreemd en spannend en je seksleven veranderd daardoor zeker wel, maar zolang je open bent tegenover elkaar en er met elkaar over praat is het volgens mij niets om faalangst voor te hebben. Mijn vriend en ik hebben het (na een mindere periode) zeker leuk samen in bed en we gaan er helemaal voor wanneer ik vruchtbar ben, maar genieten ook van elkaar wanneer ik niet vruchtbaar ben. En als het er een keer niet van komt geeft dat ook niets, het moet wel leuk blijven. Succes en ik hoop dat jullie een weg hierin vinden, want zonder gericht vrijen in je vruchtbare periode ontstaat er nou eenmaal geen baby Groetjes, Nati
Ik herken het wel een beetje. Wij klusten niet heel vaak omdat we gewoon vaak moe waren en het er niet van kwam. Eén keer heb ik ovulatietesten gebruikt en wist ik wanneer mijn eisprong was. Maar dat werkte bij ons niet. Dat voelde net als verplicht klussen en de lol was er snel af. Ik ben na tien maanden zwanger geworden in onze vakantie. In de vakantie waren wij lekker ontspannen en hebben we veel meer geklust als normaal en zie het resultaat.