Inwendige echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gina, 30 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Bedoel je dat je denkt dat het vruchtje zich niet goed ontwikkeld? Heb je die twijfel tegenover de gyno geuit en wat zei hij/zij daarvan.

    Je hoort best vaak dat de berekeningen van de zwangerschapsduur worden bijgesteld. Dat is volgens mij niet heel vreemd.

    Je mag in ieder geval snel voor weer een echo, en in de tussentijd duim ik dat alles goed blijft gaan hoor!

    Liefs Pim
     
  2. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Hoi Pim,
    Ik heb mijn twijfel niet echt uitgesproken tegen de gyn. Ik was een beetje overrompeld. Hij heeft wel gezegd dat het nu gewoon nog afwachten is wat het vruchtje doet.
    Ik ben nu gewoon nog niet zo heel blij (ook uit zelfbescherming).
    We gaan gewoon weer voor de 20e.
    Liefs, Gina
     
  3. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Het blijft spannend dus....

    Dat is wel jammer, maar toch, je lichaam is schoon, er is een neiuw vruchtje, en inderdaad, het komt bij meer zwangerschappen voor dat het een beetje bijgesteld moet worden.....

    Ik duim voor je!!
     
  4. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hoi Gina,
    Welke gyn heb je nu gehad?
    Ze zijn trouwens nooit blij tot dat ze het hartje hebben zien kloppen.
    Maar eigenlijk is dat ook wel weer goed.
    De meeste onder ons gaan pas met ongeveer 10 weken op eerste controle, terwijl jij dus met 5 wkn bent geweest.
    Er kan nog zoveel fout gaan, bij mij ook, alleen weet ik niet hoelang ik het nog voor me kan houden aangezien er vandaag een vriendin kwam die zei jij bent zwanger je hebt een buik.
    Er zijn er heel veel die helemaal niet weten dat ze met een wkn of 5 nog niet eens weten dat ze zwanger zijn, en denken dat ze later ongi zijn geworden.
    Maar omdat wij hier op het forum er zo bewust mee bezig zijn krijg je ook vaker met teleurstelling te maken.
    Ik ben er zelf ook nog niet aangezien ik ook al eens een mk met 12 wkn heb gehad (buiten die van korte duur).
    Ik wil je niet depressief maken, maar in mijn ogen is dit zo.
     
  5. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Er gaan nog zoveel zwangerschappen fout in het beginstadium en mijn leeftijd begint nu ook te tellen. Ik voel me trouwens wel hartstikke zwanger. Een tijdje geleden had ik het idee dat de zwangerschapsverschijnselen afnamen maar nu.......mijn borsten doen zo'n zeer (dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg) en heb ook vlagen van misselijkheid.
    Wat betreft mijn buik. Vanochtend wilde ik een spijkerbroek aan doen, nou... ik kreeg hem dicht maar daar was ook alles mee gezegd. Hij zat toch strak!
    Ik had al een buikje overgehouden van mijn twee vorige zwangerschappen en bij mij zie je het ook heel snel als ik zwanger ben.
    Wat betreft de gynaecoloog. Het is echt heel erg maar ik ben zijn naam vergeten. Ik was eerst bij de afdeling Verloskunde en daar zeiden ze dat ik naar de 2e verdieping moest voor de Echo. Daar werd ik opgehaald en ik maar kletsen en kletsen (van de zenuwen) dat ik zijn naam helemaal niet verstaan heb toen hij zich voorstelde. Het kan ook gewoon een arts geweest zijn die alleen echo's maakt. Ik weet het niet. Maakt mij eigenlijk ook niet veel uit.
    Groetjes, Gina
     
  6. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi gina, hopelijk blijft alles positief voor je, maar ik geloof daar wel in, wel vervelend dat je nog even in spanning moet blijven. Bij mij was alles goed, ik ben een week verder en de kleine uk is goed aan het groeien!
     
  7. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik denk inderdaad dat je geen gyn hebt gehad de gyn zitten normaal gewoon op de begane grond route 62.
    En zolang jij je hartstikke zwanger en goed voelt zou ik niet gaan twijfelen.
    Maar ja dat doe je automatisch als je al eens een mk hebt gehad.
    In elk geval suc6 we moeten allebei over 2 wkn weer terug zie ik!
     
  8. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Niek, ik had het gelezen in je topic. En nogmaals: Harstikke fijn voor je! Het is toch prachtig om te zien zo'n klein hummeltje in je buik.
    Geniet ervan.
    Gina
     
  9. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Aquarius,
    De hoeveelste moet jij weer komen voor een echo. Ik maandag 20-02.
    En dan moet ik inderdaad weer bij route 73 zijn en niet bij 62.
    Gina ;)
     
  10. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik moet woensdag de 22ste, bij de arts assistent deze keer aangezien de gyn op vakantie is.
    En als dan alles goed is om de 4 wkn.
     
  11. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Als het de volgende keer goed is met de zwangerschap mag ik daarna naar mijn verloskundige.
    Gina
     
  12. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb keizersnede gehad dus ik zal altijd in het zh moeten blijven.
    Ik hoop dat alles goed is bij ons allebei!
     
  13. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Dat hoop ik ook!!!
     
  14. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Gina, kan me wel voorstellen dat het je wat zorgen baart dat je minder lang zwanger lijkt dan je verwacht. Hopelijk geeft de volgende echo meer zekerheid!

    Groetjes, Wendy
     
  15. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Gina, fijn dat er een vuchtje is en dat je je weer helemaal zwanger voelt. Ik kan me voorstellen dat je wat twijfels houdt, maar hopelijk geeft de volgende echo je echt een blij gevoel!!

    Karin
     
  16. lisacar

    lisacar Actief lid

    Hi Gina,

    Kan me voorstellen dat je wat ongerust bent, maar je bent in ieder geval weer zwanger. Het vruchtje is zit er ! Dat wachten is alleen zo vervelend he?

    Ik zal voor je duimen.
     
  17. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ja, wachten is vreselijk...
    Gina
     
  18. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    de 20e schiet al mooi op gina!!!

    ik vindt bij een korte zwangerschap een inwendige echo fijner, heb met 5,5 weken een gewone gehad, maar ze drukte keihard met dat ding vond ik,moest omdat het zo klein was zei ze. met 7 en 9 weken had ik andere echoscopisten en die deden een inwendige omdat je het dan beter kon zien, nou dat was een stuk prettiger! Schaamde me helemaal niet ofzo...
    met 12 weken kreeg ik weer een gewone, en nu hoefde ze helemaal niet hard te drukken om duidelijk beeld te krijgen...

    dus onder de 12 weken is een inwendige fijner.. (voor mij dan)
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik moet ook zeggen dat ik eerst heel erg tegen een inwendige echo opzag (heb vervelende ervaring), maar dat is snel voorbij omdat je wilt weten hoe het met je kindje gaat. Helaas had ik van de zomer een miskraam en kon nog vier keer een inwendige echo laten maken.Toch wordt het steeds meer routine.
    Jenny
     
  20. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ach, dit is mijn zevende zwangerschap. Ben ondertussen wel wat gewend. Heb na de geboorte van mijn zoon ook nog onstekeningen gehad aan mijn eierstokken, dus ben het wel gewend dat ze aan mijn doos zitten.
    Gina
     

Deel Deze Pagina