Volgens mij..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mirjanne, Apr 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Volgens mij heb ik gister mijn ukkie voor het eerst gevoeld... Ik lag in bed en voelde ergens onderin mijn buik een heel raar zacht 'plopje' .. Ik had echt zoiets van 'heee.. wat is dat?? "

Mijn darmen 'ploppen' ook wel eens, maar dat voelt toch anders.. en meestal voel je de lucht zijn weg dan ook wel verder zoeken.

Het voelde heel grappig... maar is het niet wat aan de snelle kant? 16 weken zwanger van de 1e ...

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Of dit 'te vroeg' zou zijn, kan ik je niet vertellen. Maar het lijkt me fantastisch om dat mee te maken! Ik ben jaloers ;) ;) ;) ;) ;) !!!!

Geniet ervan meid!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ohww gaaf zeg!!!! lijkt me echt super gaaf om dat mee te maken :D

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Heeee Mirjanne...

Het kan best zijn dat je je kleintje gevoeld hebt hoor, ik voelde hem ook rond die periode. Wist je dat sommige mensen hem soms nog wel eerder voelen?? Nu kan je lekker gaan genieten van het getrappel, leuk he...

xxx Marijke

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb ons kindje ook al gevoeld.
    Toen ik bijna 14 weken was voor het eerst.
    Daarna is het nog een keer voorgekomen. En van de week nam mijn vriend me in zijn armen en toen voelde ik hem/haar ontzettend goed!

bijzonder vind ik het. Dat gevoel

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    geweldig joh :D
    en ik ben ook zwanger van de eerste en heb de kleine gisteren voor het eerst gevoeld :D
    en ik lees op andere sites en hoor van bekende van me dat hun het ook rond deze tijd hadden!
    de een voelt het nu eenmaal sneller dan de ander en wij hebben het geluk om het lekker snel te mogen voelen ;)
    lekker van genieten hoor!!!

7. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Mirjanne,

Ik had precies hetzelfde!
    Ik voelde bij 16,5 week een klein plopje in mijn buik en dacht eerst ook dat het mijn darmen waren....maar de plopjes bleven komen. Het is afhankelijk van waar de placenta ligt.
    Het was echt de kleine!!!
    Nu geniet ik er elke dag van...dus zou zeggen geniet van de kleine...de schopjes worden steeds harder... :)

8. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Nou, kwam ik gister met een plopje.. nu is het al meer...

Was namelijk bij een redelijk kersverse moeder op bezoek, en zat rustig op de bank.. ineens begon het heel laag in buik heel zachtjes te borrelen.. nou ja, borrelen wil ik het nog niet eens noemen.... meer tussen een 'slaap' gevoel - en borrelen in... Heel apart... Even aan haar gevraagd wat zij voor het eerst voelde van de kleine.. Nou, ze omschreef precies wat ik voelde.. Dus ukkie heeft zich alweer gemeld.. ging een kwartiertje door, met tussenpozen.. verder is het nu weer rustig in het buikje.. maar dat borrelen was nog aparter dan het plopje..

(sjongejonge.. wat een omschrijvingen van hoe iets voelt) ;)
    Is echt genieten hoor.. je weet dat er een ukje zit, maar nu voel je ook daadwerkelijk.. Geweldig gevoel, al is het maar zo zachtjes.. :)

9. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Wat lijkt me dat een lekker gevoel, voor het eerst leven voelen.....kijk er naar uit ;)

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    OH! dat heb ik ook Mirjanne!

De eerste keer dat ik iets voelde was alsof er iemand aan de binnenkant van mijn buik met een veertje aan het strijken was.
    Daarna kwam het gevoel wat jij omschreef; dat "slaap"gevoel.
    En een plopje heb ik ook gevoeld.

Dat van dat slaap/geborrelgevoel wist ik niet zeker of dat de baby was, maar als ik lees dat jij dat ook hebt dan ga ik er vanuit dat dat wel zo is.

Grappig!!!

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Geweldig voor je :D en nu helemaal lekker genieten van je wondertje.

Share This Page