Waarde suikertest (Glucose Challengetest) iets te hoog + veel afgevallen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roetje08, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Vorige week heb ik de standaard suikertest gedaan die iedere zwangere doet in België, de glucose challengetest. Dat is niet nuchter een glucosedrankje drinken van 50 en 1 uur later bloedafname. Daarjuist belde de gyn dat de waarde iets te hoog was, maximum is 130 en bij mij stond het op 134. Nu wil ze dat ik de uitgebreide test doe, orale glucosetollerantietest, nuchter een glucosedrankje drinken van 100 en 4x bloedafname. Omdat mijn vriend nog moet werken en mijn dochter al in vakantie is van de opvang, kan ik deze week niet meer gaan. Pas volgende week maandag.

Ik ben de afgelopen week ook plots 2,7kg afgevallen zonder iets speciaals te doen, enkel ijsjes wat beperken en geen light/zero frisdrank meer drinken. Gisteren zelfs nog als lunch een diepvriespizza gegeten en 's avonds een bbq met heel veel vlees.

Ik vroeg me af of deze twee met elkaar te maken konden hebben. Heb het niet gevraagd aan de gyn omdat ik me pas na het telefoontje gewogen heb. Of iemand ervaringen waarbij de waarde iets te hoog was en er geen zwangerschapsdiabetes was? Bij zwangerschap van E. was alles in orde.

2. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Hier ook pas die test gehad. Was ook iets te hoog dan de uitgebreide gehad en niks aan de hand. Ben ook 4kg afgevallen weer maar het een heeft niets met het ander te maken. De gyn maakte zich der absoluut niet druk om. Moest alleen zien dat ik zeker 3hoofdmaaltijden per dag eet en 2 tussendoortjes. Beebje groeit heel goed dus geen reden tot zorgen

Deel Deze Pagina