Beste verloskundigen, Echt super dat jullie hier al onze vragen willen beantwoorden! Ik heb een vraag over de groei van de baarmoeder. Dit is mijn vijfde zwangerschap en heb twee zwangerschappen voldragen. Bij de controle vorige week bij de verloskundige was ik 19 weken zwanger en lag m'n baarmoeder al op 1 vinger boven m'n navel. Ik las van de week in een antwoord van één van jullie dat het normaal gesproken zo is dat de baarmoederhoogte gelijk is aan de navel met 24 weken. Is dit altijd met een volgende zwangerschap eerder? En een jongen is meestal groter als een meisje is mij verteld. Heb ik meer kans op een jongen als de baarmoeder zo snel groeit? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord, alvast bedankt!
hoi Het is normaal dat als je vaker zwanger bent geweest de baarmoeder wat sneller groeit, zeker in de eerste periode. Het is niet erg dat ie nu wat hoger staat, geen probleem. Je kunt hieruit niet afleiden of je een jongen of een meisje krijgt en ook niet of het een groot kind wordt. Afwachten maar! Mirjam