Wanneer begon je de groei van je buik te zien? Heb je een tweede kindje, was het toen eerder? Ik heb het idee dat het bij mij nl nogal snel te zien is... Ben nog niet aangekomen maar het is echt al wat ronder aan het worden, en ik ben niet de enige die dat zegt... Bij Just (mijn eerste zwangerschap ben ik na twee en een halve maand zwangerschapskleding gaan dragen...) Ben benieuwd naar dat van jullie.....
Bij de eerste vanaf week 20 dat je wat kon gaan zien, week 24 is mijn eerste buikfoto en ach....buik, heuveltje. Nu, nummer 2, was bij week 12 al wel wat verdikking, week 15 echt positiekleding moeten gaan dragen omdat het niet meer gemakkelijk zat. Nu, week 16, gaan mensen het ook goed zien.
Óh fijn om te horen... Maar hoezo zijn je darmen? Die zich verplaatsen of wat? En waarom zie je het bij je 2de kindje vaak eerder? Ben dan al wel eens zwanger geweest maar weet er nog geen drol van hoor.... verdiep me daar nooit zo in,... motto is "komt zoals het komt, gaat zoals het gaat" Thanks voor jullie reacties!
Je darmen maken ruimte voor de groei van je baarmoeder waardoor je buik wat opblaast.. Dit is echter je kindje nog niet, maar gewoon je organen die "verplaatsen".
precies, en omdat je buikspieren door de vorige zwangerschap wat verslapt zijn kunnen ze de darmen niet helemaal strak meer houden en heb je dus al vrij snel een bobbel. MAar een bobbel van darmen is zacht en soepel, terwijl je de bobbel van de baarmoeder wel als wat harder en steviger ervaart. Ik dan.
Bij mij is mijn buik ook al een paar weken behoorlijk uitgezet. Baal er best van want ik wil het echt nog niet bekend hebben. Mensen vragen al aan me of ik ben aangekomen of dat ik "er zo gezond uit zie" (lees: je bent dikker geworden). Nu ruim 10 weken en ik kan al een aantal broeken niet meer aan.
je darmen worden luier en slapper als je zwanger bent vandaar dat je dit al snel ziet. zowel bij een eerste als tweede bij een tweede kindje is de baarmoeder al eens helemaal opgerekt geweest en er zit gewoon meer rek in de baarmoeder nu waardoor je het sneller ziet.
Ik ben nu 3 maand, en heb nog niet echt een "dik buikje" Maar als ik een trainingsbroek aan heb, dan zie je hem wel een beetje. De rest van m'n buik is ook dik, maar dat komt (zoals Vosje2000 zegt) door de darmen. Liefs Xena.
Nou dan heb ik veeeel darmen en weinig buikspieren hahahaha! Had al met 7 a 8 weken een flink buikje....Mn broeken zaten met 6 weken al niet lekker meer, droeg ze steeds 'op de vreethaak' hihi. Nu al sinds een paar weken zwangerschapskleding en mensen zien het al.
Het is niet zo dat je baarmoeder groter is bij een 2e kindje. Wel groeit hij makkelijker (= minder pijn). MAaar de groei van de baarmoeder hoort iedere zwangerschap hetzelfde te zijn.