Ik heb volgende week mijn eerste echo - ben dan 7w4d. Wordt dit een inwendige of een uitwendige echo ?
Hoi Ronnie, Ik heb met 9 weken en 3 dagen een inwendige echo gehad dus waarschijnlijk zul jij dat met 7 weken 4 dagen ook wel krijgen. Ik lees wel eens dat er meiden zijn die wel een uitwendige krijgen, maar dat ze dan nog niet echt iets kunnen zien. Mogelijk proberen ze het eerst uitwendig en als het beeld dan niet duidelijk is wordt het alsnog een inwendige. Mijn mening is; dan maar meteen een inwendige zodat je ook meteen het hartje kunt zien kloppen! Ik zou dus uit gaan van een inwendige echo (is voor die termijn ook het mooiste!). Maak je er niet druk om, het doet geen zeer hoor! Kan echt geen kwaad. Veel succes en laat even weten hoe het was. Groetjes Manou P.s. Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik denk dat dat een inwendige zal zijn, maar soms proberen ze het alsnog uitwendig, maar met zo'n termijn dacht ik bijna altijd inwendig
Zal waarschijnlijk wel inwendig worden denk ik. Bij mij was het met 7 weken (en met 11 weken trouwens weer) ook inwendig. Succes en veel plezier, het is echt heel mooi om het hartje van je kleintje te zien!
Inwendig. Zie je daar tegenop dan? Stelt echt weinig voor hoor. Zodra je je beeb in wording ziet, vergeet je al het andere.
ik kreeg met 7w.6 dagen ook een inwendige echo. JE ziet het veel duidelijker (vind ik) En zodra je het kindje ziet, vergeet je het echt helemaal dat het inwendig gebeurd
Ik ben 8,4 weken (en ik dacht 7,5 weken) en bij gewoon uitwendig en zoals je kan zien aan de echo duidelijk genoeg (je ziet zoiezo niet zoveel aan zo'n jonge zwangerschap) Ze moet even wat harder drukken maareh geen probleem, een interne is helemaal niet nodig vanaf 6-7 weken zei ze tegen mij, allemaal onnodig. En tadaa je ziet het bij mij, dat het inderdaad niet nodig was we zien zelfs het hartje kloppen
ik kreeg bij 6 weken inwendig, bij 9 weken inwendig en bij 12/13 weken eerst uitwendig, daarna inwendig
Bij mij hebben ze het altijd (ben voor de 4e keer zwanger) eerst uitwendig geprobeerd. Ik heb alleen nog maar bij mijn dochter géén inwendige nodig gehad, was toen negen weken. De rest wel inwendig.
Ik kreeg een echo met 9 weken en 3 dagen. Ze probeerde eerst uitwendig, maar zei er direct bij, dat het misschien niet goed te zien zou zijn. Toen zette ze dat ding op mijn buik en gelijk zagen we ons kindje. Ook hebben we het hartje zien kloppen.
Ik merk ook wel veel verschil trouwens aan de echo apparatuur met de medische termijnecho was echt shit kwaliteit en de pretecho om te checken was 10 keer duidelijker en hoefde die amper te drukken dus daar zal ook wel verschil in zitten (moet je een inwendige omdat hun apparatuur niet goed genoeg is, is wel lullig!)
Ook bij mij inwendig. Volgens de berekeningen van mn laatste menstruatie zou ik op de dag van de echo 8 weken en 6 dagen zijn. Na inwendige echo bleek dat ik 7 weken was. Klopt uiteindelijk ook wel...teste pas na een week overtijd eindelijk positief. Is niks aan de hand hoor..voelt er weinig (eigenlijk niks) van...en het is zo mooi om te zien dat het hartje klopt...(wit puntje dat knippert) Het is alleen even met de billen bloot...manlief was erg erg blij mee ..ha ha Kus Angeltje
ik was altijd heel preuts, maar bij me vorige zwangerschap heb ik zo vaak in me blote kont moeten liggen dat ik nu eigenlijk bijna zonder moeite me broek uit trek haha. ik heb dinsdag me eerste echo en denk ook dat ik weer me broek uit moet doen. het is bij hun lopende band werk dus ze letten echt nergens op. ze probeerde het bij mij ook altijd eerst uitwendig maar omdat me babytje boven aan lag floepte het telkens weg als ze op met het apparaatje der op drukte. hoe is het gegaan?
Ik heb geloof ik wel een stuk of tien echo's gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik liep bij de gyn voor wat anders en die wilde steeds even beebje kijken. Dat was dus in het begin inwendig en daarna uitwendig.