Even me eigen ervaring ook delen. . Bij me dochter had ik al een echo met 6w2d en die ging eerst via de buik toen kon je al wat zien! Later wou ze ook nog even inwendig kijken dit viel 100% mee maar heb toch liever uitwendig haha. Mn 2e echo was toen met 10w2d en ging gewoon uitwendig. Maar ben dus nog nooit met 8w2d geweest. . Mij lijkt het ook fijn te weten hoe of wat had eigk aan de telefoon moeten vragen of ik een volle blaas moet hebben dan hahaha.
Ik heb met 10 weken de termijnecho gehad. Onze baby had zich verstopt achter mijn darmen en kreeg dus ook een inwendige echo. Vond het helemaal niet vervelend. Ze vertelde dat in ong 50% van de echo's tot 12 weken een uitwendige echo gemaakt kan worden. Heeft te maken met positie van je baarmoeder niet zozeer met buikvet. Mijn buik was altijd redelijk plat... Maar ja mijn darmen zaten dus in de weg.
Bij de oudste kreeg ik met negen weken al een uitwendige echo. Bij de andere twee zwangerschappen liep ik mijn controles in Duitsland en hier doen ze zeker tot en met 12 weken de echo's inwendig. Ik heb bij de tweede zelfs nog met 18 weken een inwendige echo gehad omdat ze het hartje niet goed konden controleren.
Eerst uitewendig geprobeerd met 9 weken maar niet goed te zien. Toen toch inwendig en mooi beeld. Het was niet vervelend vond ik.
Met 8 weken kreeg ik een inwendige echo en met 10 weken uitwendig, beide in het ziekenhuis. Ik denk dat 9 toch nog net inwendig had geweest, maar geen ervaring mee.
Ik kreeg met 8weken en 5dagen ook inwendig zo kunnen ze het beter zien en beter een termijn bepalen, ben helaas een week terug gezet en mag maandag weer, vroeg toen of het dan weer inwendig word gedaan toen vertelde ze dat hun pas met 10weken uitwendig doen dus ben benieuwd maandag of dat ook gaat gebeuren dan.
Ik kreeg met 7 weken een inwendige echo, was prima te zien maar inwendig is in het begin duidelijker.
Eerst werd een uitwendige gemaakt maar omdat die nog vrij onduidelijk was (je zag het kindje wel maar niet zo mooi) werd er alsnog een inwendige echo gemaakt en die was heel mooi. Hangt er een beetje vanaf hoe goed het echo apparaat is ook denk ik. Ik had net de pech dat ze niet een super goede had.
Vandaag is het zo ver! Min conclusie van die topic: het maakt me niet uit hoe, als ik maar een mooi bericht krijg! Ik laat het natuurlijk even weten als ik terug ben. Fijn weekend alvast allemaal! X
spannend! Veel plezier en neem zakdoekjes mee Ik had gisteren onverwachts een echo bij 6 weken. Inwendig. Vind t echt een fluitje van een cent.
Haha, zakdoekjes, goed idee. Kreeg bij jouw berichtje al een brok in mijn keel. Ben sinds een paar weken een enorme emo. Vind het echt heel spannend. We gaan het meemaken. X
Vandaag de echo gehad. Het was eerst uitwendig en daarna inwendig. Toch nog niet goed genoeg te zien. Helaas was de echo niet goed. Er was geen kloppend hartje te zien. Klote. Nu afwachten hoe het ontwikkelt...
Wat spijtig.. Maar kan het niet zijn dat je minder ver bent dan je in eerste instantie dacht te zijn?