Hallo, helaas heb ik zojuist een echo gehad van een leeg vruchtzakje. Ik dacht zelf dat ik 6 weken en 2 dagen zou zijn. Op de echo stond dat het vruchtzakje 1,3 cm is en dat ik 5 weken en 5 dagen ben. Dit kan ook goed, want ik wist t niet precies zeker. Maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Nu zegt de verloskundige dat dit een miskraam wordt. Ik wil mijzelf niet gek maken, maar op internet lees ik verhalen dat ze een week later toch een hartje en een vruchtje zagen. Heeft mijn verloskundige dan ongelijk met wat ze zegt en is het nog de vraag of klopt het dat ze nu zeker kan weten dat dit een miskraam wordt?
Hier ook net een echo gehad bij 5 1/2 a 6 week zwangerschap. Zit sowieso voor de 6 weken. Was een vruchtzakje gezien met duidelijk een dooierzakje, geen duidelijk vruchtje en dus ook geen hartactie, maar is ook niet te verwachten bij deze termijn volgens mijn gyn. Voor nu zag het er goed uit. Zou me dus niet direct zorgen maken
heb in me vorige zw schap een echo met 5.5 week gehad was niks te zien alleen verdikte baarmoederslijm een week later een kloppend hartje Ik zou zeker maar dan ook zeker niet gelijk opgeven en op zijn minst een week wachtten en dan een nieuwe echo doen zodat je zeker weet!! laat je niet gek maken met 5.5 week is er ook weinig nog te zien!!
Wat ik van jullie begrijp is dat het nog niet helemaal zeker is dat het mis is? Maar dat is dan toch raar van de verloskundige als zij zegt zeker te weten dat het fout is en begint over miskramen en pillen voor een miskraam op te wekken?
je hoort zulke uitspraken helaas vaker van verloskundige vooral met termijn 5.5 week kunnen en mogen ze niks zeggen vruchtje komt overeen met de juiste duur vd zwschap kan alleen zeggen, geef t niet te snel op met ruim 6 a 7wkn gaat t hartje kloppen en dan kunnen ze zien of het vruchtje ook gegroeid is.
Oke dat zijn toch weer positieve woorden smiley. Ik heb nu voor maandag een afspraak bij gynaecologie om dan pillen te krijgen voor een miskraam op te wekken. Maar daarvoor maken ze nog een echo heb ik begrepen. Dat zou dan 6 weken en 1 dag zijn. Ik heb nu toch wel een beetje meer dat er dan wat te zien is en dat de gynaecoloog positiever is. Die zal mij toch niet die pillen geven, als ze nog hoop heeft?
klinkt raar maar zou wachtten met pillen tot 7wkn meestal wachtten ze in zh ook of je lichaam het zelf afstoot vind ze wel erg snel hoor! Zou ze niet innemen gelijk, echo afwachtten en zekerheid en duidelijkheid of het werkelijk een MK word of niet heb er hoop in dat het wel goed komt je heb geen klachtten of bloedverlies en op 5.5 zien ze gewoon niks/of weinig duim voor je en probeer een leuk en goed weekend in te gaan meid!
Mijn echo zag er ook zo uit, terug gerekend 5,4 weken. Alleen maar een vruchtzakje te zien en 2 weken later een prachtig kindje met kloppend hartje. Nu al weer bijna 22 weken zwanger. Volgens de gynecoloog kon het zo zijn dat je dus voor de 6 weken nog niks zag omdat hij nog te klein is. Wel raar dat ze dan meteen zegt dat het een miskraam word. Probeer positief te blijven
meid lees deze topic van landa mischien geef het je hoop en moed http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/441724-echo-6-weken-vruchtzak-klein-geen-hartactiviteit.html
Ik had rond hetzelfde termijn ook een echo en daarop was ook alleen een lege vruchtzak te zien. Maar bij de eerstvolgende echo gelukkig een vruchtje en ern kloppend hartje Ik zou zeker nog niet uitgaan van een miskraam. Succes met de volgende echo, duim voor je!
dit was mijn echo met 5 weken, een zwangerschapsring, meer niet. zou het dus gewoon afwachten! sterkte!
Ik heb wel weer iets meer hoop dan vanmiddag. Toen was alle hoop verdwenen en heb nu hoofdpijn van het huilen. Vind t zo lastig om nog te hopen, wil mezelf ook beschermen tegen nog een teleurstelling maandag.
Dit was zo snel omdat ik niet wist of ik in april ongesteld was geweest. Stelde namelijk niet veel voor dus kon ook al verder zijn. Ik was ook pas net gestopt met de pil dus t was allemaal niet duidelijk dus mocht ik eerder komen. Nu weet ik inderdaad niet of dit nou fijn is/was.
Wil je geen valse hoop geven maar ik heb het zelfde meegemaakt, eerste echo met ruim 5 weken, niet veel te zien, 2e echo week later was het volgens de gyn niet veranderd en niet gegroeid, gemiste mislraam volgens haar. Moesten maar een afspraak maken voor curretage. Wij gingen de volgende dag 2 weken op vakantie en hebben dus geen afspraak gemaakt, wel begonnen wij zelf na een paar dagen twijfels te krijgen bij de diagnose en conclusie van de gyn, wij vinden wel dat er duidelijk verschil was met de vorige echo. Afspraak gemaakt met mijn eigen gyn (was toen op vakantie) voor een extra echo, was toen ruim 8 weken en wat bleek, prachtige foetus met kloppend hartje, een slowstarter noemden ze het. Neem die pillen dus voorlopig niet, als er met de volgende echo nog geen kloppend hartje is zegt dat dus niet altijd alles. Als wij niet gewacht hadden....
Ik zou me zeker nog geen zorgen maken, ik zie dat je cyclus hiervoor 53 dagen was? Nog geen regelmatige cyclus dus het zou heel goed kunnen dat je korter zwanger bent dan je dacht. Ik duim voor je meid!
Hallo snoopy, Bedankt voor je berichtje. Ik heb zelf terug zitten rekenen en 5 weken en 5 dagen zou heel goed kunnen want we hebben toen wel seks gehad. Ook gaf clear blue op 11 mei 1-2 weken , wat zou kunnen kloppen met een bevruchting op 28 april. 19 mei had ik nog een test gedaan en toen gaf hij 3+ aan. Ik denk zelf dat ik toen precies 5 weken wat, wat zou kloppen met de echo van gister 5,5 weken. Kortom ik heb eigenlijk nog een goed gevoel hierover alleen mijn vriend probeert mij te beschermen met hoop houden. Ik vind t ook lastig, Pff had ik nou maar pas over 2 weken een echo gehad
IK word zo moooooooe van die VK met hun eigen praktijken! Hoezo onrust stoken....vele hebben zelf geen echo apparaat en zou ook afgeschaft moeten worden...echo's moeten gewoon in het ZH en zij kunnen het beter vertellen! Meid ik hoop gewoon dat het allemaal goed zit en dat je over circa 8 maanden een gezonde beeb i je armen gaat houden!