Mijn kinderen willen graag een inzamelactie starten...het is naar aanleiding van een uitzending van de taarten van Abel. En het gaat om Björn die de ziekte progeria heeft...het heeft een diepe indruk op hun gemaakt; ze hebben hun zakcentjes al overgemaakt naar de wens van Björn. Maar nu hadden ze samen bedacht dat ze geld wilden inzamelen in een glazen pot...mooie tekening al gemaakt voor op de pot. Ze willen het dan op school doen...maar dat kan niet met een potje geld... Heeft iemand een idee hoe ze dit op een andere manier kunnen doen? Ik zag al een andere actie en die verzamelden lege flessen voor het statiegeld, maar dat kunnenze natuurlijk niet ook doen.... Mijn kinderen zijn trouwens 7& 5; dus liefst iets wat niet als te ingewikkeld is?
Laat ze een tekening maken, die op een (enkele) wenskaart laten drukken zonder tekst, via internet kan dat al vrij goedkoop. Laat ze vervolgens hun kaarten verkopen aan opa's, oma's, ooms en tantes, buren, vrienden enz voor bijv 2 euro per stuk, natuurlijk het goede doel erbij vermelden. Zou ze zelf niet zo jong bij vreemden langssturen.
Wil de school niet helpen met een inzameling van lege flessen? Supermarkt vragen of ze een bep tijd het bedrag van de lege flessen willen opsparen?
Thanks, sponsorloop kunnen ze misschien idd doen via de atletiekvereniging waar ze bij zitten??? goed idee ... kaarten is ook een goed plan, ze gaan niet langs de deuren; het was de bedoeling om op school geld op te halen, maar dan op indirecte manier....statiegeld flessen bijv maar dat heeft al iemand anders...dus dat plannetje kon niet
Wellicht is het een idee om ze cupcakes te laten bakken en versieren en deze aan te bieden voor verkoop? Of kunnen ze armbandjes maken of iets anders creatief en aanbieden voor verkoop. Sponsorloop organiseren met hele school? Moet te regelen zijn toch Is er wellicht een sportief evenement waarvoor ze zich kunnen laten sponsoren? Mooi dat ze dit willen doen, het verhaal is heftig en zal zeker indruk gemaakt hebben. Veel succes!
Ik heb niet echt een tip maar war ontzettend lief van je kinderen! Misschien iets van heitje voor karweitje? Oh nee, zie dat ze iets op school willen doen...
Thanks voor de tips...mijn zoontje is vanmiddag langs de directrice gegaan voor zijn plan; en ze gaan met de klas brainstormen over hoe ze geld kunnen inzamelen...daarna gaan ze het plan weer voorleggen bij de directrice en als het een goed plan is mogen ze het uitvoeren ...ben benieuwd!
Goed dat ze dat gaan doen! Ik dacht zelf aan een spreekbeurt voor de klas of de school (weet niet of ze een weeksluiting of opening hebben) en daar met de leerlingen samen iets bedenken. Een sponsorloop is erg leuk. Maar je kunt ook een boekenmarkt houden, of kledingmarkt. Rommelmarkt in school, eten en drinken verkopen. Een soort fair. Leerlingen kunnen ook kunstwerken maken en die dan bijvoorbeeld veilen. Dat soort dingen.
rommelmarkt met de hele school? Goed idee in het kader van 'recyclen' en hergebruiken. Zelf spulletjes laten uitkiezen die ze willen verkopen en de opbrengst van alle kinderen samen voor Bjorn.